Post uit Duitsland!

Algemene zaken omtrent onze auto.
Piet
Giga lid Carbon

Post uit Duitsland!

Bericht door Piet »

Post uit Duitsland!
Helaas een officieel schrijven dat ik te hard heb gereden. Volgens mij was dat niet mogelijk, maar goed.

Nu is mijn Duits heel slecht en ik kan er eigelijk niet zoveel wijs uit. Zou de Nederlandse justitie ook Nederlandse brieven aan buitenlanders in het buitenland sturen?

Iemand enige idee wat ik hier mee moet. Ik zou de max. snelheid met 27km per uur overschreden hebben. :evil:
Edjes
Mega lid

Bericht door Edjes »

Betalen. :(

De nederlandse JIB werkt samen met omringende landen ter incassering van boetes.

Om wat voor bedrag gaat het?

(NB: vandaag op de A12 ook 25 km/u te hard langs een flitser gereden helaas, zag 'm pas toen ik er langs was)
Speedster T #5002
Piet
Giga lid Carbon

Bericht door Piet »

Geen idee. Dat is het nu juist. Er staat helemaal niks op wat bedragen lijkt of waar dat dan op gestort zou moet worden. Dus geen acceptgiro of zoiets.
Ik heb het idee dat het een soort bekentenis is, of ik het was of zo.
jans
Giga lid Carbon

Bericht door jans »

zit er geen foto bij, waar je zichtbaar opstaat :?:
Piet
Giga lid Carbon

Bericht door Piet »

Nee, wel het volgende
FRONTALFOTO: FILM-NR: 0472, BILDNR: 260

I. Anhoring zur ordnungswidrigjkeiten-anzeige
Nach 55 OWiG wird ihnen hiermit gelegenheit gegeben, zu dem Vorwurf stellung zu nehmen. Es steht ihnen frei, sich zu der Beschuldigung zu Aubern oder nicht zur Sache auszusagen.
Sie sind aber jedem Fall - auch wenn Sie die Ordnungswidrigkeit nicht begangen haben - verpflichttet =, die Fragen zur Person (nr1 der Ruckseite) vollstandig und richttig zu beantworden. Die Verletzung dieser Pflicht ist nach 111 OWiG mit GeldBusse bedroht.
Der ausgefullte fragebogen ist innerhalb einer woch ab zugang dieses Schreibens zuruckzusenden.
Sofern Sie sich nicht zu der beschuldigung ihrer angaben entschieden, ob das Verfahren eingesteillt oder ohne ruckauBerung der verwaltungsbehorde ein BuBgeldbescheid erlassen wird. Der eraB eines BuBgeldbescheides ist mit kosten (Gebuhren und Auslagen) verbunden.
Wenn Sie die Ordnungswirdrigkeitr nicht begangen haben, teilen sie bitte innerhalb einer woche ab zugang dieses schreibens neben ihren Personalien auch die Personalien des/der Verantwortlichen unter den Angaben auf der Ruckseite zu Nr. B 1 mit; hierzu sind Sie nicht verpflichtet. Im ubrigen kann dem Halter eines KFZ bei VerkehrsverstoBen die Fuhrung eines Fahrtenbuches auferlegt werden, wenn nicht festgestellt werden kan, wer zu Tatzeit das Fahrzeug gefurt hat.

HINWEIS: DIE HALTERDATEN WURDEN UBER DAS KRAFTFAHRT-BUNDESAMT BEIM RIJKSDIENST VOOR HET WEGVERKEER (RDW) ERMITTELT.

Op de achterkant staat dan een invul formulier.
Edjes
Mega lid

Bericht door Edjes »

Poehee.
Ze maken het je niet gemakkelijk.
Ik ben nu ook de weg kwijt....
Speedster T #5002
jans
Giga lid Carbon

Bericht door jans »

volgens mij hoort er ook een vertaling in het Nederlands bij te zitten.
Piet
Giga lid Carbon

Bericht door Piet »

Geen vertalling, niks. Ik ben blij dat jullie dat ook vreemd vinden cq er geen wijs uit kunnen.
Waar is SteV6! :toot:
Piet
Giga lid Carbon

Bericht door Piet »

Jullie begrijpen wel dat in het begin van de brief het volgende staat.

Sie uberschritten die zulassige Hochstgeschwindigkeit auBerhalb geschlossener Ortscfaften um 27 km/h.
Zulassige Geschwindigkeit 70 km.
Festgestellte Geschindigkeit (abzgl Toleranz) 97 km/h.

Dit snap ik ook nog wel met mijn duits.
speedy wilmske
Nieuw lid

Bericht door speedy wilmske »

vertaling is onderweg we zijn er mee bezig :wacko:
jans
Giga lid Carbon

Bericht door jans »

Heb er begin dit jaar één gehad in de buurt van vmax. 13 km te hard gereden. Boete 20 euro.alles in 4 voud incl nederlands én een foto waar ik haarscherp op sta. voor die foto alleen ben ik hier al 20 euro kwijt. 8)
het waren trouwens 3 foto's. :!: één van de auto,en één van de kentekenplaat ,en een haarscherpe van mij in de auto.
moet zeggen'' meer bewijs kán niet :lol:
Piet
Giga lid Carbon

Bericht door Piet »

Ah bedankt Speedy Wilmske we wachten ff.

@Jans, zat je haar goed? :lol:
Zat daar dan een acceptgiro bij of zo?
jans
Giga lid Carbon

Bericht door jans »

piet schreef:Ah bedankt Speedy Wilmske we wachten ff.

@Jans, zat je haar goed? :lol:
Zat daar dan een acceptgiro bij of zo?
'ook die zat erbij.maar heb hem ( voor dat geld) maar gelijk per internet bankieren overgemaakt.
Piet
Giga lid Carbon

Bericht door Piet »

Vreemd, misschien heb ik een bepaalde limiet overschreden of zo of is het per regio anders. Het is tenslotte een federatie. Mijn overtreding cq foto is genomen vlak bij de ring.
speedy wilmske
Nieuw lid

Bericht door speedy wilmske »

Volgens de wet hebt ge het recht een verweerschrift in te dienen. Je mag da doen of niet, da is uw keuze.

Je bent wel verplicht de vragen over uw persoon in te vullen op de achterzijde. En dit in alle waarheid.

Indien niet kan er over gegaan worden tot het innen van een boete.

Het vragenblad moet binnen de week na ontvangst teruggestuurd worden.

Als dit niet gebeurt, kan er nog een boete bij komen.

Als ge het zelf niet geweest zijt, moet ge buiten uwe naam ook de naam van de overtreder door geven, aan de achterzijde oderaan. Onder B 1.

Als ge niet kunt zeggen dat het iemand anders was, is de eigenaar van het voertuig verantwoor de rijksdienst van wegverkeerdelijk.

De info over de eigenaar van het voertuig hebben ze bekomen van

zo de vertaling maar denk best dat je met die brief beter eens naar politie bij jou in de buurt gaan en zeggen dat je da nie begrijpt dan kan je zeker niks mis doen
Plaats reactie