Opel embleem bla bla

Voor alles wat niet met de Speedster te maken heeft.
Pipo
Mega lid in de orde van gouden nietje

Opel

Bericht door Pipo »

Sorry als mijn reactie wat sterk overkomt. Maar ik kan me dood ergeren aan vooroordelen. Ik begrijp jullie denkpiste wel. Maar stel je eens voor dat ze vroeger tegen Lamborghini gezegd hadden: "sorry, maar daar rijd ik niet mee. Want ik associeer jullie met tractoren" :roll:

Ik ontken niet dat Opel gebruik heeft gemaakt van de techniek, kennis en imago van Lotus. Maar dat is scheering en inslag bij alle merken tegenwoordig. Alle autofabrikanten doen tegenwoordig voor techniek of styling wel eens aan 'winkelen'. Kijk maar naar de laatste nieuwe Lotus. Wat de omstandigheden ook zijn, zij maken dan toch maar gebruik van Opel-techniek. In de toekomst zal de autoindustrie op wereldvlak toch bijeensmelten omdat zulks investeringsgewijze de enige leefbare weg is.

Opel had vroeger een bompa-imago. Zo had Volvo bv ook. Of Mercedes. Misschien word het tijd dat we onze vooroordelen laten voor wat ze zijn en eens wat ruimer gaan denken.
En wie weet moedigt dat de autofabrikanten aan om meer niche-auto's te ontwerpen :) En is dat niet waar wij op hopen? :wink:
A thing of beauty is a joy forever!
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

Even voor de duidelijkheid, ik heb nog gewoon mijn opellogo op de neus staan. En zoals ik al eens eerder gezegd heb, het zal mij jeuken of er opel of lotus op zou staan.
De essentie is gewoon dat als lotus niet bestaan had er geen speedster(achtige) geweest was. Als opel daarintegen niet bestaan had was er WEL een speedsterachtige geweest, namelijk in ieder geval de elise ( :wink: ) en ik denk niet onwaarschijnlijk een elise-kloon van een ander merk. VW bv? Lotus wilde namelijk graag met een groot auto-concern verdergaan/samenwerken omdat ze in de problemen zaten.... dus dan had een ander auto-concern wel een samenwerking met lotus aangegaan.
Afbeelding
Plaats reactie