Verzekeringen: Zullen we de agenda vast trekken?

Aanstaande evenementen.
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon

Bericht door Hendrik-Jan »

Gerard schreef:Nog iets wijzer geworden zaterdag?

En wie gaat zijn Speedster inruilen op die gele Elise die daar te koop staat?
:oops:

Ik heb mijn polis achtergelaten bij de maatschappij. Deze week verwacht ik de offerte.

Samengevat:
Verzekering is ook geldig op circuits binnen Europa. Het evenement moet onder dezelfde condities georganiseerd worden als Lotus-on-Track. Zie die site wat ze bedoelen. Het komt erop neer dat wedstrijden niet mogen. Verplicht is ook om bij de briefing aanwezig te zijn.

Auto laten taxeren. Aangezien er veel mensen (zoals jij) veel aan hun auto hebben gedaan. Dit wordt in het rapport vermeld en de waarde uit dat rapport is 3 jaar geldig. Eventuele aanpassingen tijdens die 3 jaar kan je apart doorgeven.

Volgens mij zijn dat de belangrijkste punten. De verzekering gaat via Fortis ASR.
Lotus Elise S2
markv
Beheerder
Contacteer:

Bericht door markv »

Plus nog een paar andere punten:

* deze verzekering wordt geevalueerd na 3 jaar. aangezien het een nieuw concept is, moet worden gekeken of het financieel haalbaar is voor de vezekeraar.
* er worden geen eisen gesteld aan alarm in de auto, je hoeft dus geen bepaalde klasse alarm te laten plaatsen
* softtop is verzekerd
* ruitschade is meeverzekerd (als ik me goed herinner iets van 60 euro eigen risico?)

Belangrijkste is eigenlijk dat wanneer je je auto daar verzekerd, je ook echt verzekerd tegen het bedrag op de polis. Stel je hebt nu een 2.2 verzekerd tegen catalogus prijs (iets van 41K) en hij is 3 jaar oud, dan krijg je bij een totalloss geen 41K maar een lager bedrag (afhankelijk natuurlijk van de regels van je verzekering). Kans zelfs dat bij wat uitgebreidere schade (waar veel reparatie uren in gaan zitten) de auto hierdoor zelfs financieel fotal loss wordt verklaard. Bij deze verzekering zou dat geen of veel minder een probleem moeten zijn, omdat het bedrag op de polis ook echt het verzekerde bedrag is.

Overigens kan je in de periode dat je auto verzekerd is ook wijzigingen doorgegeven (bv. upgrades aan de auto). Het verzekerde bedrag (en natuurlijk ook de premie) worden dan aangepast.

Handig is natuurlijk om de auto te laten taxeren, dan weet je zeker dat je de auto verzekerd hebt tegen het bedrag wat hij echt waard is, maar je zou het ook op bv. catalogus waarde kunnen doen.

Mark
C30-94@0.55bar
joel do desert
Actief lid

Bericht door joel do desert »

Hendrik-Jan, Mark,

Hebben jullie de naam en (mail) adres van de contactpersoon van Fortis ASR waar ik contact mee op kan nemen voor een offerte.

Bij voorbaat dank,

Hans
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon

joel do desert schreef:Hendrik-Jan, Mark,

Hebben jullie de naam en (mail) adres van de contactpersoon van Fortis ASR waar ik contact mee op kan nemen voor een offerte.

Bij voorbaat dank,

Hans
Dat gaat via een tussenpersoon: Quarz.
e-mail theo@quarz.nl

Theo Demon.

De moeite waard denk ik.

Wat hij wil weten is:
Autogegevens (kenteken, gewicht, type)
Geschatte taxatiewaarde
Aantal schadevrije jaren
KM per jaar.
Lotus Elise S2
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje

Bericht door Herman »

Deleted
markv
Beheerder
Contacteer:

Bericht door markv »

1. Herman
2. Mark

Even afhankelijk van de reeds aangevraagde offerte natuurlijk..

Mark
C30-94@0.55bar
Edjes
Mega lid

Bericht door Edjes »

Heb wel belangstelling, maar niet zo'n goede ervaringen met Quartz.
Moet het via deze tussenpersoon?
Speedster T #5002
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon

Edjes schreef:Heb wel belangstelling, maar niet zo'n goede ervaringen met Quartz.
Moet het via deze tussenpersoon?
Ja, het is een afspraak tussen de TP en Fortis. Het is geen speciaal label of zo. Dus alleen via hun.
Lotus Elise S2
Gerard
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door Gerard »

Thx voor de info.
Ben benieuwd hoe de offertes gaan uitpakken.
Heeft alleen nog pet met nr:0672
YvoTuk
Mega lid
Contacteer:

Bericht door YvoTuk »

markv schreef: Belangrijkste is eigenlijk dat wanneer je je auto daar verzekerd, je ook echt verzekerd tegen het bedrag op de polis. Stel je hebt nu een 2.2 verzekerd tegen catalogus prijs (iets van 41K) en hij is 3 jaar oud, dan krijg je bij een totalloss geen 41K maar een lager bedrag (afhankelijk natuurlijk van de regels van je verzekering).

.............................

Handig is natuurlijk om de auto te laten taxeren, dan weet je zeker dat je de auto verzekerd hebt tegen het bedrag wat hij echt waard is, maar je zou het ook op bv. catalogus waarde kunnen doen.

Mark
Mark, wellicht niet zo duidelijk uit de verf gekomen, maar het een hangt wel aan het ander. Als de verzekering wordt afgesloten zonder taxatierapport zal er altijd van dagwaarde worden uitgegaan.
Een taxatie rapport (niet ouder dan 3 jaar en door een erkend taxateur gedaan) geeft in feite aan de verzekeraar aan wat de werkelijke waarde is, waardoor je geen discussie meer kan hebben.

Vooral auto's waaraan flink geschroefd is zijn een flink risico. In mijn geval zou een total-loss bij de huidige verzekeraar betekenen dat ik misschien een 25k op mijn rekening krijg. Met mijn taxatie rapport in de hand en de link daarnaar in de polis (!) is mijn auto de komende 2 en een half jaar (tot de volgende taxatie) 50k waard!
Afbeelding
Piet
Giga lid Carbon

Bericht door Piet »

1. Herman
2. Mark
3. Piet
Super7
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door Super7 »

Heb rechtstreeks een offerte opgevraagd, zijn er nog meer mensen zodat we clubkorting krijgen.

Prijs viel een beetje mee, maar goed dan is ie wel op trackdays verzekerd.. da's heel wat waard..
Speedfreak
Mega lid
Contacteer:

Bericht door Speedfreak »

weet iemand wat de kosten van het taxeren ook alweer waren??

heb vandaag de offerte van Quartz binnen gekregen en de poliskosten vielen me reuze mee....
LARINI POWERRRRRRR!!!!!
YvoTuk
Mega lid
Contacteer:

Bericht door YvoTuk »

Misschien is het handig om je -als je gebruik wil maken van de Quarz aanbieding- even aan te melden op de Lotus Lounge. (www.lotuslounge.nl)

Ik heb daar toevallig vanochtend voorgesteld om even een event te openen zodat mensen zich voor die taxatie in kunnen schrijven.

Ik doe dit even uit het hoofd; de kosten voor een 'club taxatie' (= volgens mij meer dan 10 auto's in één keer) zijn volgens mij 80 Euro. Van die 80 Euro heeft Theo Demon toegezegd de helft betalen.
Afbeelding
Martin
Mega lid

Bericht door Martin »

Offerte aangevraagt :wink:
Plaats reactie