Verzekeringen: Zullen we de agenda vast trekken?

Aanstaande evenementen.
YvoTuk
Mega lid
Contacteer:

Verzekeringen: Zullen we de agenda vast trekken?

Bericht door YvoTuk »

Zoals sommigen van jullie misschien weten (Mark! :toot: ) zijn we op de Lotuslounge bezig geweest met het 'organiseren' van een verzekering voor ons speeltje.

Eén van de kenmerken van deze verzekering zou moeten zijn dat de auto verzekerd is op trackdays en op Lelystad (Wimedo slalom)

Zoals jullie wellicht óók weten zijn de 'normale' verzekeraars nogal allergisch voor de term circuit. Bij sommigen weet ik dat ze zelfs niet uitkeren als je een parkeerschade hebt op een paddock "omdat je binnen de poorten van het circuit bent". :evil:

Die trackday dekking is geregeld. Er zijn weliswaar beperkingen, maar die vinden wij in ieder geval heel acceptabel (er moet sprake zijn van een trackday die opgezet is met dezelfde regels als die bij LoT gelden)

Tijdens het gesprek gisteren heb ik nog een hoop andere dingen opgestoken. Zo is het voor iedereen (ook hier) erg interessant om de auto te laten taxeren.
Bij een total loss krijg je normaliter de dagwaarde uitgekeerd. Dat is dus de waarde zoals die in een ANWB koerswijzer of zo staat. In 99 van de 100 gevallen sta je dan dus erg beteutert te kijken.. De dagwaarde blijkt dan toch wel heel wat lager dan de werkelijke waarde.

Om een voorbeeld te geven. Als ik mijn Elise afschrijf zou mij dat volgens de boekjes ca. 18000 Euro opleveren. Nu heb ik mijn Elise laten taxeren en wat blijkt, met alle toeters en bellen die ik er in de loop van de tijd opgeschroeft heb is ie 50.000 Euro waard. Dat verschil ben je dus in diezelfde klap in één keer kwijt :(

Zo is er nog een heleboel uit te leggen... en het aardige is dat we dat ook gaan regelen :thumbup:

Oh.. één ding wat sinds gisteren nieuw is en nu ook geregeld is... men gaat Speedsters accepteren. (was tot nu toe niet mogelijk omdat ze het alleen voor Elise's wilde doen..) :thumbup: :thumbup:

Iedere maand is er de tweede zaterdag een clubdag bij van Sten Engineering in Den Hoorn (achter Delft). Ik heb met de verzekeringsman afgesproken dat we op de clubdag in Juni een themadag organiseren waarbij hij dezelfde tekst en uitleg kan komen geven als ie mij gegeven heeft.

Ik heb afgesproken dat we dit doen als een 'twee traps raket'. Hij komt eerst in Juni een vraag en antwoord sessie doen, waarbij de polis besproken wordt, maar waarbij je ook aangemoedigd wordt je huidige polis mee te nemen om een eerlijk vergelijk te kunnen doen.

Daarna (datum moet nog vastgesteld worden) zal er een keer een expertise sessie gedaan worden. Dit zal voor de mensen zijn die besluiten over te willen stappen (hoeft niet direkt). De beste man heeft me aangegeven daarvoor een hele fijne deal voor te willen stellen, waardoor de expertise voor een groot deel betaald zal worden door de verzekeraar. :thumbup:

Tegen de tijd dat de clubdag gaat naderen zal ik wat meer herrie produceren ;) maar wellicht is het handig om het nu alvast even in de agenda te schrijven...
Afbeelding
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

Ik hou dit topic even goed in de gaten :wink:
Ik ben erg benieuwd naar de specifieke voorwaarden, vwb het circuitrijden. Want de regels die bij LoT worden gehanteerd kom je niet heel vaak tegen op andere circuitdagen (niet volledig of net-even-iets-anders)...
Afbeelding
Speedfreak
Mega lid
Contacteer:

Bericht door Speedfreak »

klinkt goed Yvo!

ik ben benieuwd......
LARINI POWERRRRRRR!!!!!
Maarten
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door Maarten »

ben ook erg geintresseerd en hou het hier ook in de gaten !

Ben benieuwd.
YvoTuk
Mega lid
Contacteer:

Bericht door YvoTuk »

Maik schreef:Want de regels die bij LoT worden gehanteerd kom je niet heel vaak tegen op andere circuitdagen (niet volledig of net-even-iets-anders)...
We hebben op de lounge bewust gekozen voor deze constructie. Punt is dat we naar de verzekeraar moesten laten zien dat het ons serieus is met betrekking tot de veiligheid.

De basis van de LoT regels is heel simpel, inhalen alleen op de rechte stukken, alleen aan de linkerkant en alleen als de bestuurder voor je aangeeft je te hebben gezien.
Verder mag er op dit soort dagen (waarbij auto's tegelijkertijd op de baan zitten en elkaar dus ook tegenkomen) geen competitie element aanwezig zijn. (geen race)

Daarmee sluit je dus bijvoorbeeld Duitse dagen uit (daar is het heel gewoon om iemand voor de Tarzan even uit te remmen of binnendoor in te halen in een bocht etc. ...er gebeuren daar ook VEEL meer ongelukken! Datzelfde geldt voor een aantal Franse organisatoren. (wel weer grappig om te zien... de Fransen zijn bij LoT op bezoek geweest en er zijn nu een aantal organisatoren die op dezelfde manier als LoT gaan werken :)
Ik denk dat ook de HARC of Clubdagen niet zal werken, maar uit eigen ervaring weet ik dat het daar simpelweg survival of the fittest is. Knallen maar en Boem is ho is daar het devies. Naar mijn mening niet vreemd dat een verzekeraar daar moeite mee heeft.

De doelstelling van LoT is om een maximum aan plezier te hebben op een trackday waarbij je vooral bezig bent met je eigen vaardigheden en niet die van een ander. Dat sprak ook de verzekeraar aan. Daarnaast heeft LoT een eigen aansprakelijkheids verzekering die ook op dezelfde basis is afgesloten. Die verzekeraar komt dat zelfs van tijd tot tijd controleren en ook dat sprak de Nederlandse verzekeraar weer aan.

Kortom.. ja.. wél trackday dekking, maar nee.. geen vrijwaring om eens lekker idioot te gaan doen..
Afbeelding
Dominique

Bericht door Dominique »

Ik heb idd gemengde gevoelens over mijn verzekering wat betreft accessoires en upgrades. Taxeren staat al een tijdje op mijn 'things-to-do' lijstje. Als trackdays ook gedekt worden, klinkt het zeer interressant. Ik hou de datum in de gaten, thanx!
Afbeelding
markv
Beheerder
Contacteer:

Bericht door markv »

Za 9 juni staat in de agenda. Dank Yvo!

Mark
C30-94@0.55bar
Rotax
Mega lid

Bericht door Rotax »

Weet iemand een goede "newtimer" verzekering? Ga Speedy een tijdje opslaan, maar zou het prettig vinden als ik er af toe nog even in kan rijden... :roll:
Maarten

Bericht door Maarten »

bij de KNAC
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon

Bericht door Hendrik-Jan »

Wie gaat er allemaal?
1. Mark
2. Herman?
3. Hendrik-Jan
4.
Lotus Elise S2
Piet
Giga lid Carbon

Bericht door Piet »

Ik kan niet, ben wel geïnteresseerd.
Maik

Bericht door Maik »

Wie gaat er allemaal morgen naar van Sten?
1. Mark
2. Herman?
3. Hendrik-Jan
4. Maik (klein voorbehoud nog)
Afbeelding
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon

Bericht door Hendrik-Jan »

Maik schreef:Wie gaat er allemaal morgen naar van Sten?
1. Mark
2. Herman?
3. Hendrik-Jan
4. Maik (klein voorbehoud nog)
Morgen? De 9e toch?
Lotus Elise S2
Piet
Giga lid Carbon

Bericht door Piet »

Maik wil graag de eerste zijn. :lol:
Maik

Bericht door Maik »

Ik zat even snel te rekenen en dacht dat het morgen de 2de zaterdag was, maar dus niet, en het is ook nog niet juni :lol:
Ik heb echt weekend nodig....
Afbeelding
Plaats reactie