Eén van de kenmerken van deze verzekering zou moeten zijn dat de auto verzekerd is op trackdays en op Lelystad (Wimedo slalom)
Zoals jullie wellicht óók weten zijn de 'normale' verzekeraars nogal allergisch voor de term circuit. Bij sommigen weet ik dat ze zelfs niet uitkeren als je een parkeerschade hebt op een paddock "omdat je binnen de poorten van het circuit bent".

Die trackday dekking is geregeld. Er zijn weliswaar beperkingen, maar die vinden wij in ieder geval heel acceptabel (er moet sprake zijn van een trackday die opgezet is met dezelfde regels als die bij LoT gelden)
Tijdens het gesprek gisteren heb ik nog een hoop andere dingen opgestoken. Zo is het voor iedereen (ook hier) erg interessant om de auto te laten taxeren.
Bij een total loss krijg je normaliter de dagwaarde uitgekeerd. Dat is dus de waarde zoals die in een ANWB koerswijzer of zo staat. In 99 van de 100 gevallen sta je dan dus erg beteutert te kijken.. De dagwaarde blijkt dan toch wel heel wat lager dan de werkelijke waarde.
Om een voorbeeld te geven. Als ik mijn Elise afschrijf zou mij dat volgens de boekjes ca. 18000 Euro opleveren. Nu heb ik mijn Elise laten taxeren en wat blijkt, met alle toeters en bellen die ik er in de loop van de tijd opgeschroeft heb is ie 50.000 Euro waard. Dat verschil ben je dus in diezelfde klap in één keer kwijt

Zo is er nog een heleboel uit te leggen... en het aardige is dat we dat ook gaan regelen

Oh.. één ding wat sinds gisteren nieuw is en nu ook geregeld is... men gaat Speedsters accepteren. (was tot nu toe niet mogelijk omdat ze het alleen voor Elise's wilde doen..)

Iedere maand is er de tweede zaterdag een clubdag bij van Sten Engineering in Den Hoorn (achter Delft). Ik heb met de verzekeringsman afgesproken dat we op de clubdag in Juni een themadag organiseren waarbij hij dezelfde tekst en uitleg kan komen geven als ie mij gegeven heeft.
Ik heb afgesproken dat we dit doen als een 'twee traps raket'. Hij komt eerst in Juni een vraag en antwoord sessie doen, waarbij de polis besproken wordt, maar waarbij je ook aangemoedigd wordt je huidige polis mee te nemen om een eerlijk vergelijk te kunnen doen.
Daarna (datum moet nog vastgesteld worden) zal er een keer een expertise sessie gedaan worden. Dit zal voor de mensen zijn die besluiten over te willen stappen (hoeft niet direkt). De beste man heeft me aangegeven daarvoor een hele fijne deal voor te willen stellen, waardoor de expertise voor een groot deel betaald zal worden door de verzekeraar.

Tegen de tijd dat de clubdag gaat naderen zal ik wat meer herrie produceren