Pagina 3 van 4
Geplaatst: 20 jul 2007 18:31
door Pascal
Ik vind de lagering zeker voor verbetering vatbaar, de aspherische kogels krijgen flink voor hun kiezen en hebben niet het eeuwige leven.
en het vervangen van deze lagers is geen bolt on systeem.
Plus dat de afdichting door de o-ringen ook niet optimaal is.
Even voor alle duidelijkheid ik ben best wel tevreden over de nitrons echter hebben ze wel onderhoud nodig. ieder jaar demonteren de lagers spoelen en
enventueel vervangen door nieuwe dat is de boodschap.
Geplaatst: 20 jul 2007 20:24
door ohjeetje..
Hallo Pascal,
Bedankt voor je antwoord. Niets is perfect kennelijk. Als we er maar lol in houden, want daar gaat het toch om?
Groeten,
Nico
Geplaatst: 20 jul 2007 21:06
door Spiky
Iedereen moet inderdaad maar voor zich zelf weten wat die prettig vind.
Maar men rijdt toch niet voor niets in een Speedster
Bij ons gaan de nitrons er zeker nooit meer onderuit! Een hele verbetering. Bij de afrit bij Beverwijk (A9) zit een bobbel in de weg.
Nu met nitrons super stabiel. Zonder de nitrons erg onrustig, zelfs tegen het gevaarlijke aan. Comfort, daar hebben we onze andere auto voor
Spiky

Geplaatst: 20 jul 2007 21:27
door stevenflappy
Geplaatst: 21 jul 2007 15:19
door Edjes
Heb wel belangstelling voor je Nitrons.
Passen deze ook onder een turbo? Ik neem aan dat er geen verschil is voor NA en turbo?
Wat is de leeftijd (km) van de Nitrons en (voor de kenners) wat is de levensduur?
Geplaatst: 21 jul 2007 15:28
door Maik
De achterdempers+veren zijn anders van de turbo Ed
En daarbij denk ik dat Nico al wat pb'tjes van anderen gekregen heeft die die #$@%#$-dingen willen overnemen

Geplaatst: 21 jul 2007 15:56
door van dijk
Spiky schreef:Iedereen moet inderdaad maar voor zich zelf weten wat die prettig vind.
Maar men rijdt toch niet voor niets in een Speedster
Bij ons gaan de nitrons er zeker nooit meer onderuit! Een hele verbetering. Bij de afrit bij Beverwijk (A9) zit een bobbel in de weg.
Nu met nitrons super stabiel. Zonder de nitrons erg onrustig, zelfs tegen het gevaarlijke aan. Comfort, daar hebben we onze andere auto voor

s
Spiky

Er kan in een Speedster maar één ding gevaarlijk zijn en dat is de chauffeur. Ik weet zeker dat een Speedster met Nitrons veel beter rijdt, maar ik heb 27.000 km gereden met de gewone veren en ben nooit onzeker of bang dat de veren gevaarlijk zijn.
Geplaatst: 21 jul 2007 17:47
door Edjes
@Maik: tnx voor de info.
@vdijk: en zo is dat!!
Geplaatst: 21 jul 2007 18:16
door ohjeetje..
Helaas voor de geïnteresseerden: de Nitrons zijn (nog) niet te koop.
Ik laat ze wellicht "revalven" in combinatie met lichtere veren dan 375/450. De vraag is: wat brengt dat meer in vergelijking met standaard?
Wat mij vandaag wel opviel, is de fors afgenomen stabiliteit op 170+ (neen, illegale snelheden rij ik niet in Nederland

heren meelezers). In hoeverre dat aan lift ligt? De auto ligt nu behoorlijk hoger. Of aan de uitlijning (meer camber op de achterwielen)?
Maar op B wegen is standaard weer goed. En daar rij ik toch wel veel. Wat nu, als ik de auto eerst eens verlaag met bv. Eibach Prokit op de standaard dempers?
Vragen, vragen, vragen..
Groeten,
Nico
Geplaatst: 21 jul 2007 20:47
door SteV6
ohjeetje.. schreef:Ik laat ze wellicht "revalven" in combinatie met lichtere veren dan 375/450. De vraag is: wat brengt dat meer in vergelijking met standaard?
Als die 375/450 de "standaard" veersterkte is die Nitron voor de Speedster levert, dan kan ik je het volgende vertellen:
Ik wil nooit meer terug naar de Opel setup! Toen ik de Nitrons er net onder had had ik het gevoel dat ik een compleet nieuwe auto had gekocht. Zo veel betere wegligging, geen ingeleverd comfort.
En Hendrik-Jan, Harmen en Spiky zijn allemaal na een proefritje met mijn Speedster om gegaan en hebben op dat moment besloten om ook Nitrons aan te schaffen. Zegt genoeg lijkt mij
Maar goed ieder zijn meug. Als jij het standaard onderstel prima vindt, dan is dat "het" onderstel voor jou. Maar niet meer voor mij.
SteV6
Geplaatst: 21 jul 2007 21:50
door ohjeetje..
Hallo SteV6,
Welke Nitrons heb jij dan? 375/450 (meer road dan track) of 450/550 (meer track dan road)?
Opel standaard: 234/268 (road). Tamelijk grote verschillen, niet? Respectievelijk ca. 50 en 100%. Altijd op het circuit te vinden?
Groeten,
Nico
Nee, standaard Opel is niet optimaal: ik zoek mijn weg die niet perse die van jou is: lezen voor je ongenuanceerd reageert...
Geplaatst: 21 jul 2007 22:10
door Edjes
ohjeetje.. schreef:lezen voor je ongenuanceerd reageert...
Gezellige discussie!!

Geplaatst: 21 jul 2007 22:41
door van dijk
Edjes schreef:ohjeetje.. schreef:lezen voor je ongenuanceerd reageert...
Gezellige discussie!!

Heeft iemand nog een andere vredesduif

Geplaatst: 21 jul 2007 23:37
door stevenflappy
Edjes schreef:ohjeetje.. schreef:lezen voor je ongenuanceerd reageert...
Gezellige discussie!!

Vind dit altijd wel leuk!!
@Martin:

Geplaatst: 22 jul 2007 7:56
door Maik
ohjeetje.. schreef:Hallo SteV6,
Welke Nitrons heb jij dan? 375/450 (meer road dan track) of 450/550 (meer track dan road)?
Opel standaard: 234/268 (road). Tamelijk grote verschillen, niet? Respectievelijk ca. 50 en 100%. Altijd op het circuit te vinden?
Groeten,
Nico
Nee, standaard Opel is niet optimaal: ik zoek mijn weg die niet perse die van jou is: lezen voor je ongenuanceerd reageert...
SteV6 rijdt met de 375/450 veren.
Als ik jou was zou ik eerst die 375/450 bestellen en daarmee op de zachtste demperstanden rijden, ik denk dat het dan best mee gaat vallen.
En over dat verlies aan stabiliteit, dat zal een optelsom zijn van verhoging, minder strakke vering en verandering van je onderstelgeometrie.
Jij stelde dat je meer camber hebt nu hij wat hoger gekomen is? Dat klopt niet, hij heeft nu minder camber gekregen juist... ik zou met deze set-up daarom even je uitlijning laten controleren.