De twijfel slaat toe...

Alle overige technische zaken.
ohjeetje..
Actief lid
Berichten: 393
Lid geworden op: 12 jun 2007 18:48
Locatie: Huizen

De twijfel slaat toe...

Bericht door ohjeetje.. »

Nee, niet over de auto. Maar wel over de vering/demping. Lotus (Opel)gaat in principe voor lichte veren en een straffe demping (per model wel verschillend, maar niet extreem). Wat ik gelezen heb, geeft dat toch best wel een "bumpy ride".
Maar zware veren (Nitron 450/550) met een zachte demperinstelling wordt ook weer afgeraden. Is trouwens ook wel tamelijk "bumpy" is mijn eigen ervaring (18/16 kliks vanaf hard).
Wie heeft met standaard veren/dempers gereden, maar ook met de Nitrons 450/550? En wie met 375/450? En de Eibach veren op de Nitrons?

Ik neig naar Eibach 375/450 (progressieve veren) op de Nitrons.

Ik wil natuurlijk een "soepele" vering voor straatgebruik. Maar gen dweil.

En...175/55/17 voor is wel erg smal; ik denk zelf aan 195/55/16. Wie heeft dat geprobeerd?

En niet even zeggen: probeer dat zelf maar uit, want dan blijf ik bezig..

Groeten,


Nico
Gebruikersavatar
BBVW
Lid
Berichten: 88
Lid geworden op: 14 jun 2007 10:53

Re: De twijfel slaat toe...

Bericht door BBVW »

ohjeetje.. schreef: Ik wil natuurlijk een "soepele" vering voor straatgebruik. Maar gen dweil.

En...175/55/17 voor is wel erg smal; ik denk zelf aan 195/55/16. Wie heeft dat geprobeerd?

En niet even zeggen: probeer dat zelf maar uit, want dan blijf ik bezig..

Groeten,


Nico
Volgens mij zoek je iets dat niet bestaat!

Zelf proberen dus!!
"Poep" en "sjinees"
ohjeetje..
Actief lid
Berichten: 393
Lid geworden op: 12 jun 2007 18:48
Locatie: Huizen

Bericht door ohjeetje.. »

Dank voor je reactie.
Maar ik vroeg naar ervaringen. Natuurlijk zijn die subjectief, maar kunnen je toch op weg helpen. Dus even over de grote verschillen: standaard "lichte"veren met standaard dempers, of 2x zo zware veren met instelbare dempers. En wat daar tussen in zit :oops:

Groeten,


Nico
Gebruikersavatar
Maarten
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1134
Lid geworden op: 03 dec 2004 9:13
Locatie: Noord-Brabant Oost

Bericht door Maarten »

hoi Nico,

Ik heb nog niet met Nitrons gereden, alleen nog orgineel.

Maar wel met bredere voorbanden en vooral bij remmen is dat een hele verbetering. Wel vrij zachte banden uitzoeken en spelen met de bandenspanning. Met 205/45-17 voor rijd ik koud op 1.5 bar en 235/40-17 achter met 1.55 bar.
De speedster is erg gevoelig voor bandenspanning.

Maarten
Gebruikersavatar
stevenflappy
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2926
Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Bericht door stevenflappy »

195 breed is volgens Lotus ideaal en dus aan te raden, kan alleen problemen krijgen met het abs-systeem, maar dat kan je omzeilen met een "aan/uit" switch.... En om het dan af te maken: een stel semi-slicks in die maat, dan ben je er helemaal...... Maar het verschil in de breedte met banden is enorm, zeker een aanrader!
Gebruikersavatar
Dominique
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1663
Lid geworden op: 15 jan 2006 22:01
Locatie: Noord Holland

Bericht door Dominique »

Heel veel succes met zoeken naar 195 breed voor een 17" velg... :lol:

Tenzij laten maken voor jou een optie is, zal je tevergeefs zoeken. :wink:
Afbeelding
ohjeetje..
Actief lid
Berichten: 393
Lid geworden op: 12 jun 2007 18:48
Locatie: Huizen

Bericht door ohjeetje.. »

195/55/16 Ja gespeld: zestien. Met Lotusnaaf dus.

Groeten,

Nico
Gebruikersavatar
stevenflappy
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2926
Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Bericht door stevenflappy »

Nee gewoon ff kijken bij Thorney Motor sport, geen probleem!
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
ohjeetje..
Actief lid
Berichten: 393
Lid geworden op: 12 jun 2007 18:48
Locatie: Huizen

Bericht door ohjeetje.. »

Op Thorneys Motorsport:

"The standard suspension is very good, it can be a little firm on the road but is very good for a stock car".

O.K. Beslissing genomen. De originele vering (met ca. 25.000 km :roll: ) wordt teruggezet en ik zal wel zien wat een beetje stevig in de praktijk inhoudt.
Nog bedankt voor de reacties en: ik houd jullie op de hoogte.

Groeten,


Nico
Gebruikersavatar
stevenflappy
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2926
Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Bericht door stevenflappy »

:bag:
ohjeetje..
Actief lid
Berichten: 393
Lid geworden op: 12 jun 2007 18:48
Locatie: Huizen

Bericht door ohjeetje.. »

stevenflappy schreef::bag:


:twisted:
Gebruikersavatar
stevenflappy
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2926
Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Bericht door stevenflappy »

ohjeetje.. schreef:
stevenflappy schreef::bag:


:twisted:
:oops: :| :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!:
ohjeetje..
Actief lid
Berichten: 393
Lid geworden op: 12 jun 2007 18:48
Locatie: Huizen

Bericht door ohjeetje.. »

Misschien zie ik je donderdag a.s. wel bij Jan..

Groeten,


Nico
Gebruikersavatar
stevenflappy
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2926
Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Bericht door stevenflappy »

Ben dinsdag en woensdag vrij, dus denk het niet...... Maar doe het nou niet, scheelt je een hoop geld!! Over een maand moet je er weer heen, weer wisselen..... :twisted:
Plaats reactie