De twijfel slaat toe...
-
- Actief lid
- Berichten: 393
- Lid geworden op: 12 jun 2007 18:48
- Locatie: Huizen
De twijfel slaat toe...
Nee, niet over de auto. Maar wel over de vering/demping. Lotus (Opel)gaat in principe voor lichte veren en een straffe demping (per model wel verschillend, maar niet extreem). Wat ik gelezen heb, geeft dat toch best wel een "bumpy ride".
Maar zware veren (Nitron 450/550) met een zachte demperinstelling wordt ook weer afgeraden. Is trouwens ook wel tamelijk "bumpy" is mijn eigen ervaring (18/16 kliks vanaf hard).
Wie heeft met standaard veren/dempers gereden, maar ook met de Nitrons 450/550? En wie met 375/450? En de Eibach veren op de Nitrons?
Ik neig naar Eibach 375/450 (progressieve veren) op de Nitrons.
Ik wil natuurlijk een "soepele" vering voor straatgebruik. Maar gen dweil.
En...175/55/17 voor is wel erg smal; ik denk zelf aan 195/55/16. Wie heeft dat geprobeerd?
En niet even zeggen: probeer dat zelf maar uit, want dan blijf ik bezig..
Groeten,
Nico
Maar zware veren (Nitron 450/550) met een zachte demperinstelling wordt ook weer afgeraden. Is trouwens ook wel tamelijk "bumpy" is mijn eigen ervaring (18/16 kliks vanaf hard).
Wie heeft met standaard veren/dempers gereden, maar ook met de Nitrons 450/550? En wie met 375/450? En de Eibach veren op de Nitrons?
Ik neig naar Eibach 375/450 (progressieve veren) op de Nitrons.
Ik wil natuurlijk een "soepele" vering voor straatgebruik. Maar gen dweil.
En...175/55/17 voor is wel erg smal; ik denk zelf aan 195/55/16. Wie heeft dat geprobeerd?
En niet even zeggen: probeer dat zelf maar uit, want dan blijf ik bezig..
Groeten,
Nico
Re: De twijfel slaat toe...
Volgens mij zoek je iets dat niet bestaat!ohjeetje.. schreef: Ik wil natuurlijk een "soepele" vering voor straatgebruik. Maar gen dweil.
En...175/55/17 voor is wel erg smal; ik denk zelf aan 195/55/16. Wie heeft dat geprobeerd?
En niet even zeggen: probeer dat zelf maar uit, want dan blijf ik bezig..
Groeten,
Nico
Zelf proberen dus!!
"Poep" en "sjinees"
-
- Actief lid
- Berichten: 393
- Lid geworden op: 12 jun 2007 18:48
- Locatie: Huizen
- Maarten
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1134
- Lid geworden op: 03 dec 2004 9:13
- Locatie: Noord-Brabant Oost
hoi Nico,
Ik heb nog niet met Nitrons gereden, alleen nog orgineel.
Maar wel met bredere voorbanden en vooral bij remmen is dat een hele verbetering. Wel vrij zachte banden uitzoeken en spelen met de bandenspanning. Met 205/45-17 voor rijd ik koud op 1.5 bar en 235/40-17 achter met 1.55 bar.
De speedster is erg gevoelig voor bandenspanning.
Maarten
Ik heb nog niet met Nitrons gereden, alleen nog orgineel.
Maar wel met bredere voorbanden en vooral bij remmen is dat een hele verbetering. Wel vrij zachte banden uitzoeken en spelen met de bandenspanning. Met 205/45-17 voor rijd ik koud op 1.5 bar en 235/40-17 achter met 1.55 bar.
De speedster is erg gevoelig voor bandenspanning.
Maarten
- stevenflappy
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2926
- Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
195 breed is volgens Lotus ideaal en dus aan te raden, kan alleen problemen krijgen met het abs-systeem, maar dat kan je omzeilen met een "aan/uit" switch.... En om het dan af te maken: een stel semi-slicks in die maat, dan ben je er helemaal...... Maar het verschil in de breedte met banden is enorm, zeker een aanrader!
-
- Actief lid
- Berichten: 393
- Lid geworden op: 12 jun 2007 18:48
- Locatie: Huizen
- stevenflappy
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2926
- Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
-
- Actief lid
- Berichten: 393
- Lid geworden op: 12 jun 2007 18:48
- Locatie: Huizen
Op Thorneys Motorsport:
"The standard suspension is very good, it can be a little firm on the road but is very good for a stock car".
O.K. Beslissing genomen. De originele vering (met ca. 25.000 km
) wordt teruggezet en ik zal wel zien wat een beetje stevig in de praktijk inhoudt.
Nog bedankt voor de reacties en: ik houd jullie op de hoogte.
Groeten,
Nico
"The standard suspension is very good, it can be a little firm on the road but is very good for a stock car".
O.K. Beslissing genomen. De originele vering (met ca. 25.000 km

Nog bedankt voor de reacties en: ik houd jullie op de hoogte.
Groeten,
Nico
- stevenflappy
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2926
- Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
-
- Actief lid
- Berichten: 393
- Lid geworden op: 12 jun 2007 18:48
- Locatie: Huizen
- stevenflappy
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2926
- Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
-
- Actief lid
- Berichten: 393
- Lid geworden op: 12 jun 2007 18:48
- Locatie: Huizen
- stevenflappy
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2926
- Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
- Locatie: Flevoland
- Contacteer: