Pagina 3 van 8

Geplaatst: 20 mar 2009 20:05
door Maik
Je kan toch misschien wel wat tijd winnen door volle bak weg te rijden denk ik. Met een beetje warme banden en een goeie clutch dump (werken mottie! :lol: ) kan je best wat tijd winnen, maar inderdaad niet 1.5s.... En met sneller schakelen win je ook geen secondes, redelijk beheerst en snel schakelen kost je zeg 0.4s en raggen zeg 0.2s... geen schokkende winsten dus :wink:
Morgen nog maar eens op je gemak testen in het licht zou ik zeggen :)

Geplaatst: 20 mar 2009 22:50
door Herman
Deleted

Geplaatst: 21 mar 2009 10:11
door SteV6
Om aan een standaard Speedster goede tijden te ontlokken moet je een heel klein beetje wielspin hebben in 1. De 100 haal je niet in 2, daarvoor moet je echt naar 3 en kom je dus ook nooit aan de fabrieksopgave van 5.9 sec.

Voor een goede start heb je tussen de 3500 en 4000 rpm nodig. Dan komt het op goed voetenspel aan om de koppeling zo snel mogelijk te laten opkomen zonder te ver in de toeren te zakken, zonder te veel koppelingslip en niet te veel wielspin te krijgen. Dan in de 1e versnelling al beginnen met schakelen als je toerentellernaald de 6000 rpm voorbij zwaait, anders klap je in de begrenzer. In de 2e versnelling gewoon door naar 6300 en dan beginnen met schakelen.

Voor mij is dat wat makkelijker omdat ik een programmerbaar shiftlight op de stuurkolom heb laten inbouwen.

En vergeet niet dat het gezegde "oefening baart kunst" iets van waarheid in zich heeft.

Remweg ben ik ook wel benieuwd naar! Om vergelijkbare 100-0 km/h metingen te verkrijgen trek ik door tot ongeveer 120-130 km/h om dan zo hard mogelijk te remmen. En bij mijn Speedster betekent dat (helaas) niet vol stampen, maar net zoveel remdruk opbouwen dat het ABS niet gaat kloten.

En dan kom ik bijna altijd op 41 tot 42 meter remweg uit :shock: Slechts 1x heb ik een 38,5 meter op de grafiek teruggevonden ...
(Ter vergelijk mijn 1485kg zware Leon V6 haalt keer op keer 36 meter)

SteV6

Geplaatst: 21 mar 2009 11:05
door Dennizz
Weer even gespeeld :roll:

0-060 3,3 sec
0-100 7,0 sec

0-
010 0.3
020 0.9
030 1.3
040 1.7
050 2.2
060 3.3
070 3.9
080 4.7
090 6.1
100 7.0

30-50 0.9
50-70 1.2

Remweg was om te huilen :cry: Ik ga 5 km boven de 60 of 100 zitten en dan rem ik. Dan meet ik dus eerlijker, je meet dan het aanremmen ook mee. Als je vanaf 120 remt dan zit je al tegen ABS punt aan bij de 100km/h uur en rem dus harder.
Ik wil namelijk weten: Oeps, ik zie een trein en ga beginnen met remmen en die remweg wil ik weten.

Komt die:
060-0 14 meter
100-0 44 meter

Ik vind het behoorlijk tegen vallen allemaal! Ik heb ook een test gedaan tot de 180 km/h maar die resultaten waren alweer weg toen ik ze wilde overschrijven. Dus ga nu even op zoek naar software :roll:

De pk meting was ook niet gelukt. Hij geeft geen waarde aan dus dat vanmiddag nog maar eens proberen.

Geplaatst: 21 mar 2009 16:24
door Piet
Tijd voor wat upgrades. :idea:

Is die nog helemaal standaard?

Ondertussen zou je het onderschrift kunnen aanpassen:

Je kijkt te snel, ik kan niet harder! :wink:

Geplaatst: 21 mar 2009 16:38
door M-speed
piet schreef:Tijd voor wat upgrades. :idea:

Is die nog helemaal standaard?

Ondertussen zou je het onderschrift kunnen aanpassen:

Je kijkt te snel, ik kan niet harder! :wink:

hahahaahahahaha :D :D :lol: :lol: die is leuk :thumbup:

Geplaatst: 21 mar 2009 17:09
door Dennizz
piet schreef:Tijd voor wat upgrades. :idea:

Is die nog helemaal standaard?

Ondertussen zou je het onderschrift kunnen aanpassen:

Je kijkt te snel, ik kan niet harder! :wink:
Hahaha :woship:
Volgende week lichtere velgen en banden eronder :wink:

Net even met m`n vriendin erbij getest en kom nu iedere keer op 7.3-7.4 uit naar de 100. Zonder toch meerdere keren 7.0 gehaald. Tot de 60 km scheelt het maar een tiende. Dus kan toch zeggen dat m`n speedster vreselijk traag is en elke kg telt :!: Vriendin is met kleding max 65 kg dus daar ligt het niet aan :wink:

De remweg heb ik nu ook in 41 meter gehaald. Ik begon nu wel met 115 km/h te remmen.

Die power test wil niet lukken, hij geeft telkens geen waarde aan... Nouja 0 kw... Eigenlijk klopt dat wel :lol:

Geplaatst: 21 mar 2009 18:54
door Herman
Deleted

Geplaatst: 21 mar 2009 19:07
door Dennizz
Herman schreef:
Dennizz schreef:
piet schreef:Tijd voor wat upgrades. :idea:

Is die nog helemaal standaard?

Ondertussen zou je het onderschrift kunnen aanpassen:

Je kijkt te snel, ik kan niet harder! :wink:
Volgende week lichtere velgen en banden eronder :wink:
Dit is toch ideaal weertype voor een sprintje, wegdek dat niet al te koud is in het zonnetje, maar nog wel frisse buitenluchttemperatuur. Wel even temperatuur in de bandjes rijden.
Beetje onderhoud doet soms ook wonderen. Is dat al ge-checked?
Luchtfilter schoon? Bandenspanning OK? Handrem los :roll: Verse bougies? Etc.
Metingen waren om 11:00 en 17:00 dus nog beperkt warm. Wel wat temperatuur in de banden gereden ja en spanning is 1.7 en 1.8.

Auto is gekocht met 17.300 km in juni (toen alleen nieuwe olie en filter). Staat nu 15.000 km meer op en vrijdag krijgt die lotus olie en nieuw filtertje.

Banden zijn RE040 van 2002 he! Dus dat zal wel ietsjes schelen in de remweg. Met acceleratie boven de 40 km wat minder natuurlijk... Dan spin je toch niet meer op die paar pk`s...

Luchtfilter kan ik nog wel even checken ja.

Geplaatst: 21 mar 2009 20:31
door allen
Wat moet ik verstaan onder Lotusolie? :lol:

Geplaatst: 21 mar 2009 20:35
door Piet
Nu snap ik waarom die zo langzaam is en ik maar roepen dat ze speciale olie hebben voor de Opel maar luisteren ho maar. :lol: :wink:

Geplaatst: 21 mar 2009 21:06
door Gerard
Afbeelding

Zou het niet in mijn auto gooien.

Geplaatst: 22 mar 2009 2:28
door Dennizz
Gerard schreef:Afbeelding

Zou het niet in mijn auto gooien.
Geweldig, deze olie staat dus seriues op mijn kamer. Ik ga slapen, het is laat zat de wekker staat om 7:00.

Geplaatst: 22 mar 2009 8:33
door Hans GP
Is best lastig om een snelle tijd neer te zetten gister ook even wezen spelen met mijn performance box, alleen die lui in Norfolk hebben weer wat leuks bedacht voor de 340 mijn 12v stekker doet het alleen boven de 2000 toeren :lol: sta je dan, constant te gassen terwijl je stilstaat zodat die box niet weer moet opstarten.. maarre, snelste tijd 5,3sec op de 100 :? moet sneller kunnen, nu haalde ik met de Dax Rush Cosworth (250pk) ook deze tijd alleen lukte dat niet zonder wielspin en met de Lotus wel, maar de koppeling nog sneller loslaten moet ik nog wel wat tijd kunnen winnen.

Geplaatst: 22 mar 2009 9:54
door SteV6
Hans, je kan voor je PerformanceBox ook een accupak kopen.

Afbeelding

Helaas komt gebruiksgemak niet goedkoop :shock:

Battery for DriftBox/PerformanceBox with charger £ 82.00
( http://www.performancebox.co.uk/prices.html )


SteV6