IK zou het liefst 410Nm hebben bij 3000 rpm EN bij 4000 rpm EN bij 5000 rpm, etc. tot 8000 rpm aan toe!
Je wilt gewoon zoveel mogelijk koppel hebben bij elk toerental.
Heb je teveel koppel bij alleen maar lage toeren, dan voelt de motor weer zo doods in het hogere koppel gebied.
Koppel is leuk als je van lui rijden houdt, veel TOPvermogen is gewoon een must en dat betekent dat je bovenin de toeren veel koppel moet houden. Dat heb jij laatst ook gemerkt in die 300+pk speedster waar je laatst in hebt proefgereden. Ook al heb je echt onderin wat minder koppel, de kick komt gewoon van het vele vermogen (en dus ook koppel) bovenin.
Nog steeds lastig te begrijpen nu?

En wat betreft het opnemen van je geluid. Ik neem aan dat je een geluidsfragment van buiten de auto op wilt nemen? Is er niet een behulpzame zoon/dochter/vrouw/Stephan die daar bij wilt helpen?
gr.
M.