Ik ga mijn zeer geringe hoeveelheid geduld aanspreken en wachten op het volledige 2bular systeem. Dat ziet er gelikt uit, en klopt technisch helemaal.
Als het er ooit komt natuurlijk
Maar als ik al een sportdemper van een ander merk had gehad, dan zou ik zeker voor deze oplossing gaan.
allen schreef:Even ter verduidelijking. Is de verkoop van die oranje badteil definitief van de baan of moet ik nog wachten met het complimenteren van de beslissing?
Nog niet definitief, eind februari ben ik eruit.
Maar voor een turbo heeft 2Bular ook een mooi systeem gemaakt.
Laatst gewijzigd door Co'tje op 21 jan 2009 7:07, 1 keer totaal gewijzigd.
ik heb mijn spruitstuk en downpipe nog niet binnen, maar ben vandaag toch al begonnen met voorbereidingen: verwijderen van de oude spullen.
Op zich ging het tot nu toe prima:
- onderplaat verwijderd;
- hitteschild verwijderd;
- sensoren verwijderd (lukte zonder de draden los te hoeven maken)
- verbinding cat-einddemper losgemaakt
- verbinding manifold-downpipe losgemaakt
- alle schroeven van manifold-blok losgemaakt (8 van bovenaf, de twee onderste die je van bovenaf niet ziet heb ik van onderaf gedaan). In alle gevallen ging de moer eenvoudig los en bleef de bout in het blok zitten. Wel some een gepuzzel welke sleutel en verlengstukken het beste waren.
Het viel me op dat er tussen manifold en downpipe en downpipe/einddemper geen pakkingen aanwezig waren. Is dat altijd zo?
Maar nu. Alles is dus los, en het manifold komt makkelijk los van het blok. Maar het lukt me tot nu toe niet om manifold en/of hitteschild te verwijderen. Te weinig ruimte.
Iemand tips? Erst hitteschild verwijderen en dan manifold, of beter tegelijk? Gaan zagen in het hitteschild? Vandaag stop ik er even mee, binnenkort weer verder...
Klopt, ik meen op het UK forum gelezen te hebben dat je eerst het schild moet verwijderen zodat het spruitstuk verder naar de achterkant gedrukt kan worden en vrij komt van de draadeindjes.
Heb je het onderste gedeelte van dat hitteschild al losgemaakt?
(3 boutjes dacht ik)
Met dat onderstuk er nog aan kan je 'm niet zonder verbuigen van je spruitstuk afhalen. Zonder gaat het net...
Daarna kan spruitstuk eraf.
op de tekening uit de onderdelen catalogus zag ik inderdaad een apart onderste deel van het hitteschild. In praktijk heb ik dat nog niet kunnen ontdekken. Ik ga er morgen nog eens naar zoeken.
(ik ben wel erg blij dat alle bouten goed los kwamen, het was zo al genoeg geklooi)
Ja, onderste deel van schild kan los. Je kan precies een steek/ringsleutel over de moer krijgen waar hij mee vast zit. Dan zit hij met een soort veer-klem aan de bovenste vast. Je kunt 'm er gewoon af trekken/schuiven, maar hij zal dus wat kracht nodig hebben om 'm in beweging te krijgen.
Als je evt. de studs uit de kop draait (hebben een torx kop, dus niet moeilijk met de juiste doppen), dan kan je het spruitstuk er helemaal makkelijk uit krijgen omdat je dan niet meer daar overheen hoeft.
Het blijft erg krap, dus een beetje draaien, duwen, schuiven en frommelen en dan kan hij er uiteindelijk via de onderkant uit.
De wand hitte-bekleding naar de bagageruimte is een schuim materiaal, dus daar zit wel wat beweging/ruimte in om 'm wat te manouvreren.
dank voor de tips. Hij is er onderuit. Loshalen van het onderste deel van het hitteschild was nodig om dat eruit te krijgen. Daarna slang van koelvloeistof losgehaald van het blok en toen na lang puzzelen het spruitstuk eruit gekregen. Ik kan weinig concrete tips daarover geven. Het ene moment ben je er nog van overtuigd dat het echt niet gaat passen en het volgende moment val het er ineens bijna vanzelf onderuit...
En nu maar wachten op dat pakket uit Engeland.
(op z22se forum is intussen een filmpje geplaatst van manifold in combinatie met vse einddemper. flink wat geluid)
12Esc schreef:
En nu maar wachten op dat pakket uit Engeland.
Dat gaat in meestal wel vlot.... Toch Maik? Flap? Pipo?
In jou geval is productie van de serie reeds gestart, zal wel goed komen.
Ik heb zelf geen slechte ervaringen met bestelde onderdelen uit het buitenland. Maar ik denk dat ik toch pas zou starten als ik alle onderdelen binnen zou hebben.
Ik heb de linkjes even overgezet... klinkt idd lekker!