Pagina 3 van 16
Geplaatst: 20 jan 2009 12:17
door Co'tje
Ik ga mijn zeer geringe hoeveelheid geduld aanspreken en wachten op het volledige 2bular systeem. Dat ziet er gelikt uit, en klopt technisch helemaal.
Als het er ooit komt natuurlijk
Maar als ik al een sportdemper van een ander merk had gehad, dan zou ik zeker voor deze oplossing gaan.
Geplaatst: 20 jan 2009 12:24
door allen
Even ter verduidelijking. Is de verkoop van die oranje badteil definitief van de baan of moet ik nog wachten met het complimenteren van de beslissing?
Geplaatst: 20 jan 2009 16:56
door M-speed
Co'tje schreef:
Maar als ik al een sportdemper van een ander merk had gehad, dan zou ik zeker voor deze oplossing gaan.
dat is het dus ook voor mij ik heb al een full milltek systeem eronder hangen ik vind het dan zonde om dat weg te doen terwijl het nog goed is
en zoiezo houw ik niet zo van wachten

Geplaatst: 20 jan 2009 22:00
door André R
Co'tje schreef:Maar als ik al een sportdemper van een ander merk had gehad, dan zou ik zeker voor deze oplossing gaan.
Ik dacht dat je dat S-power ding al gekocht had?
Geplaatst: 21 jan 2009 7:02
door Co'tje
allen schreef:Even ter verduidelijking. Is de verkoop van die oranje badteil definitief van de baan of moet ik nog wachten met het complimenteren van de beslissing?

Nog niet definitief, eind februari ben ik eruit.
Maar voor een turbo heeft 2Bular ook een mooi systeem gemaakt.
Geplaatst: 21 jan 2009 7:06
door Co'tje
André R schreef:Co'tje schreef:Maar als ik al een sportdemper van een ander merk had gehad, dan zou ik zeker voor deze oplossing gaan.
Ik dacht dat je dat S-power ding al gekocht had?
Dat dacht ik ook....... vervolgens ging de afhandeling lastig, was het ding niet op voorraad en was hij de prijsafspraak enkele weken later vergeten.
Ondertussen was de BPond bezig met een vrije val, dat was het laatste zetje om nog even geduld te hebben.
Geplaatst: 21 jan 2009 21:53
door M-speed
spruitstuk besteld

morgen even het geld over maken en dan afwachten
wanner die komt
het scheelt nog in gewicht ook een dikke 2,5 kilo
even een paar mooie plaatjes van het spruitstuk
groeten michael
Geplaatst: 24 jan 2009 12:38
door 12Esc
ik heb mijn spruitstuk en downpipe nog niet binnen, maar ben vandaag toch al begonnen met voorbereidingen: verwijderen van de oude spullen.
Op zich ging het tot nu toe prima:
- onderplaat verwijderd;
- hitteschild verwijderd;
- sensoren verwijderd (lukte zonder de draden los te hoeven maken)
- verbinding cat-einddemper losgemaakt
- verbinding manifold-downpipe losgemaakt
- alle schroeven van manifold-blok losgemaakt (8 van bovenaf, de twee onderste die je van bovenaf niet ziet heb ik van onderaf gedaan). In alle gevallen ging de moer eenvoudig los en bleef de bout in het blok zitten. Wel some een gepuzzel welke sleutel en verlengstukken het beste waren.
Het viel me op dat er tussen manifold en downpipe en downpipe/einddemper geen pakkingen aanwezig waren. Is dat altijd zo?
Maar nu. Alles is dus los, en het manifold komt makkelijk los van het blok. Maar het lukt me tot nu toe niet om manifold en/of hitteschild te verwijderen. Te weinig ruimte.
Iemand tips? Erst hitteschild verwijderen en dan manifold, of beter tegelijk? Gaan zagen in het hitteschild? Vandaag stop ik er even mee, binnenkort weer verder...
Geplaatst: 24 jan 2009 13:50
door Dominique
Klopt, ik meen op het UK forum gelezen te hebben dat je eerst het schild moet verwijderen zodat het spruitstuk verder naar de achterkant gedrukt kan worden en vrij komt van de draadeindjes.
Geplaatst: 24 jan 2009 15:14
door M-speed
ik ben ook al ff bezig geweest maar bij mij gaat het helaas niet zo makkelijk
heb net de diffusor eraf gehaald 5 min werk
en daarna 50 min bezig geweest met de 3 bouten van de kat naar de einddemper los te krijgen
ook geprobeerd het hitte schild los te halen maar kreeg geen beweging in de moeren zelfs niet na een halve bus kruipolie

Geplaatst: 24 jan 2009 16:00
door Exmantaa
Heb je het onderste gedeelte van dat hitteschild al losgemaakt?
(3 boutjes dacht ik)
Met dat onderstuk er nog aan kan je 'm niet zonder verbuigen van je spruitstuk afhalen. Zonder gaat het net...
Daarna kan spruitstuk eraf.
Geplaatst: 24 jan 2009 17:42
door 12Esc
op de tekening uit de onderdelen catalogus zag ik inderdaad een apart onderste deel van het hitteschild. In praktijk heb ik dat nog niet kunnen ontdekken. Ik ga er morgen nog eens naar zoeken.
(ik ben wel erg blij dat alle bouten goed los kwamen, het was zo al genoeg geklooi)
Geplaatst: 24 jan 2009 17:49
door Arno
Ja, onderste deel van schild kan los. Je kan precies een steek/ringsleutel over de moer krijgen waar hij mee vast zit. Dan zit hij met een soort veer-klem aan de bovenste vast. Je kunt 'm er gewoon af trekken/schuiven, maar hij zal dus wat kracht nodig hebben om 'm in beweging te krijgen.
Als je evt. de studs uit de kop draait (hebben een torx kop, dus niet moeilijk met de juiste doppen), dan kan je het spruitstuk er helemaal makkelijk uit krijgen omdat je dan niet meer daar overheen hoeft.
Het blijft erg krap, dus een beetje draaien, duwen, schuiven en frommelen en dan kan hij er uiteindelijk via de onderkant uit.
De wand hitte-bekleding naar de bagageruimte is een schuim materiaal, dus daar zit wel wat beweging/ruimte in om 'm wat te manouvreren.
Bye, Arno.
Geplaatst: 25 jan 2009 10:57
door 12Esc
dank voor de tips. Hij is er onderuit. Loshalen van het onderste deel van het hitteschild was nodig om dat eruit te krijgen. Daarna slang van koelvloeistof losgehaald van het blok en toen na lang puzzelen het spruitstuk eruit gekregen. Ik kan weinig concrete tips daarover geven. Het ene moment ben je er nog van overtuigd dat het echt niet gaat passen en het volgende moment val het er ineens bijna vanzelf onderuit...
En nu maar wachten op dat pakket uit Engeland.
(op z22se forum is intussen een filmpje geplaatst van manifold in combinatie met vse einddemper. flink wat geluid)
Geplaatst: 25 jan 2009 12:08
door Dominique
12Esc schreef:
En nu maar wachten op dat pakket uit Engeland.
Dat gaat in meestal wel vlot.... Toch Maik? Flap? Pipo?
In jou geval is productie van de serie reeds gestart, zal wel goed komen.
Ik heb zelf geen slechte ervaringen met bestelde onderdelen uit het buitenland. Maar ik denk dat ik toch pas zou starten als ik alle onderdelen binnen zou hebben.
Ik heb de linkjes even overgezet... klinkt idd lekker!
External
http://uk.youtube.com/watch?v=zzLB7_UtrZQ
Tunnel
http://uk.youtube.com/watch?v=nT9VAnZDQKs