Console

Vragen over bekleding, velgen e.d.
PeterS
Lid
Contacteer:

Bericht door PeterS »

Vandaag de Speedster even schoongemaakt en een paar foto's gemaakt. Ik was van plan om het interieur nog verder te bekleden, maar ik vind de Speedster mooi zoals deze nu is en ik heb besloten dat het interieur zo blijft. Het vastmaken van het pookzakje bleek niet zo makkelijk als ik in eerste instantie dacht, maar het is uiteindelijk goed gelukt. De pookstang was erg pokdalig en zag er niet uit , dus daar heb ik een aluminium buisje overheen gemaakt en deze heeft nu dezelfde kleur als de designbeugel.

Ik heb verschillende keren het handvat van de handrem eraf gehaald omdat het console er af moest. Nu is de imbusbout of de schroefdraad van het handvat dolgedraaid en deze krijg ik niet meer los. Lotus/GM kwaliteit?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

http://www.mx5.web-log.nl
Dolfin Blue Opel Speedster 2.2 uit 2001 en Triumph TR6 uit 1969
BBVW
Lid

Bericht door BBVW »

dat ziet er niet verkeerd uit!!!
"Poep" en "sjinees"
Manta79
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door Manta79 »

Ik vond het bekleden console beetje bloot... ik heb er een 3mm dik Alu plaatje voor gemaakt met als extraatje mijn serienummer.

Afbeelding
"A je to !" #0047
Dennizz

Bericht door Dennizz »

Een mooie toevoeging :D
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Sir_Bongiovi
Mega lid
Contacteer:

Bericht door Sir_Bongiovi »

das knap Manta, je brengt me op ideeën :)

Hoe heb je dat precies gedaan, is dat makkellijk plooibaan naar de ronding van de console?
Manta79

Bericht door Manta79 »

Voor het aluminium/plexiglas/hout zaagwerk heb ik ooit een Proxxon FKS/E gekocht, kan je tot 10mm aluminium zagen in allerlei hoeken plus nog wat goed gereedschap. Altijd handig.

Het 3mm plaatje op maat maken, het rechthoekige gat met de figuurzaag en even rechtvijlen, schuren en dan passen op je console. 3mm plaatwerk is met de hand te buigen en de bovenzijde met een stukje hout omzetten op een bankschroef. Schuren en polijsten met commandant. Plaatje met nummer geslagen met slagcijfers/letters en gaatjes boren en in onderplaat schroefdraad M3 maken.
"A je to !" #0047
Sir_Bongiovi
Mega lid
Contacteer:

Bericht door Sir_Bongiovi »

handige harry :lol:
Plaats reactie