Pagina 3 van 8
Geplaatst: 23 jan 2010 9:36
door Dennizz
Maik schreef:Met dit soort stoelen kom je er maar op 1 manier achter of ze geschikt zijn voor je: passen
Als ik mij goed herinner ben jij anderhalve Allen lang, en dat is als ik eerlijk ben nog steeds niet erg lang

Ik ben twee Allens lang, en dat wordt dan soms erg problematisch, niet alleen qua kleren bv, maar ook qua autostoelen...
Ik hoop Rik nog eens te ontmoeten op een eindemaandsmeeting ofzo, dan weten we het snel genoeg

haha
Volgens mij is Rik ook 2 Allen lang. Je zit wel lager, dus dat is alleen maar beter voor lange rijders.
Je moet eigenlijk er even een uurtje in zitten tijdens het rijden

Het zit prima, daar is niets mis mee. Tijdens het rijden van klinkerwegen of hobbeltjes kan het misschien zeer gaan doen op den duur...
Ik zou het ook niet aanschaffen voor zo`n bedrag als je geen zit ervaring hebt

Geplaatst: 23 jan 2010 10:37
door allen
Geplaatst: 23 jan 2010 10:40
door Maik
Heb net even Rik aan de satelliettelefoon gehad, ik mag de blauwe skud een weekje lenen om die kuipen eens goed te testen!

Geplaatst: 23 jan 2010 13:03
door allen
Geplaatst: 24 jan 2010 8:05
door Ruben
Thread hijack, dacht dat dat alleen op DF gebeurde. Maar hier wordt de originele draad gewoon volledig genegeerd
Originele stuur is 320 mm. Is het correct als ik van buitenkant naar buitenkant meet? Kan ik er ook vanuit gaan dat dit voor het momo stuur geldt?
En hoe zit het met de snap off kit, is dat moeilijker installeren dan de hub die ik plaatste? Yvo heeft een volledige kit te koop, maar dan ben je meer dan 100 euro extra kwijt. Als installatie dan ook nog eens een pain in the ass wordt..
Geplaatst: 24 jan 2010 8:37
door Maik
Die snap off is niet 100% noodzakelijk vind ik, maar het is gewoon wel een leuke gadget en soms ook wel handig hoor

Heb je weleens geprobeerd om nu met je stuur op de plek met je handen bij je pedalen of onder je dashboard te komen? Dat is een hele toer waar je zo ongeveer een slangenmens voor moet zijn. Met een snap off trek je eerst je je stuur eraf en wordt het ineens een stuk makkelijker (maar nog steeds best lastig eigenlijk

).
Voor het in/uitstappen levert het voor mij niet veel voordeel op moet ik zeggen, ik vind het stuur op z'n plek eigenlijk eerder handiger met instappen, want hij geeft me een soort steuntje.
Monteren zal trouwens helemaal niet lastig zijn schat ik in (ik heb nog nooit dat systeem zelf gemonteerd, maar het ziet er straight forward uit).
De maat van een sparco stuur is de buitenmaat, ik neem aan dat dat bij Momo ook zo is.
Maar waarom wil je precies dat model van Momo? Ik zou zelf echt een alcantara stuurtje aanraden...
Geplaatst: 24 jan 2010 8:40
door Ruben
Zover ik kan vinden is dit het enige wiel leverbaar in 300 mm. De rest is 320 mm of groter. Of mis ik iets?
Geplaatst: 24 jan 2010 8:45
door Maik
Bij Yvo misschien wel ja. Maar Momo levert misschien nog meer modellen?
En anders heeft Sparco ook nog veel modellen. Ik heb deze alcantara van 300mm van Sparco:
http://www.pro-racing.nl/index.php?main ... cts_id=365
Snap off en spacer ringen kan je ook apart kopen.
Geplaatst: 24 jan 2010 8:53
door Ruben
Dat is wel een mooi stuurtje. Past dat ook op de Elise, zijn het standaard maten of moet je dat opgeven bij bestellen?
Hoe dik is de rand? Stuk dikker dan standaard Elise stuur?
Snap off kit heb ik nog niet apart kunnen spotten, linkje?

Geplaatst: 24 jan 2010 10:28
door Piet
Geplaatst: 24 jan 2010 13:43
door allen
Niet zeuren over off topic Ruben, en koop het stuurtje uit de link van Maik. Zo niet, dan ros ik de eerstvolgende keer je nieuwe stuur uit de auto en gooi die zo ergens rond Arnhem de plomp in. Je autosleutels verstop ik in de kofferbak.
Gezien jij 8 linkerhanden hebt, zou ik die Snap off zelf denk toch maar laten zitten.

Geplaatst: 24 jan 2010 14:17
door Ruben
Ik ben zo geboren jah, wie weet valt er nog wat aan te doen

Geplaatst: 24 jan 2010 19:24
door Maik
Hier staat wel zo'n snap off, maar of het dezelfde is die bv elise shop levert weet ik niet. Wel een beetje oppassen, want als je een kneuzenkwaliteit zou krijgen dan zou er nog weleens wat speling op de koppeling kunnen gaan komen, en dat rijdt wat minder...
http://www.nlpower.com/products.php?a=3&id=3723
Let even op de waarschuwing die erbij staat. Alleen op een Momo of Raid naaf zou dit passen. Wat dat precies betekent zou ik niet weten, dat blijft altijd een beetje vaag
Zoals ik je al mailde, Yvo heeft gewoon die snap off die ook op een sparco zou moeten passen, dus mail die knakker even

Geplaatst: 24 jan 2010 19:29
door Maik
Geplaatst: 25 jan 2010 8:38
door Dennizz
Ik heb deze:
http://www.elise-shop.com/sparco-383-su ... p-373.html
Voordeel hiervan is dat je een dikker/voorgevormd stuk hebt bij een 10 voor 2 houding
Het stuur monteren inclusief de snap-off kan je ook als je 2 linkerhanden hebt. Nouja, die toeter vergt wel enig inzicht.
Bij Maik z`n systeem heb je een grote as die nog uitsteekt waar je het stuur overheen schuift. Bij dit systeem zijn het 3 kleine conische pinnetjes. Denk zo`n 5 mm. Ze zijn conisch waardoor je geen speling kan krijgen op het stuur...