Pagina 3 van 3

Geplaatst: 27 nov 2010 11:51
door mark986
had het ook gezien, heb een sms gestuurd, ben benieuwd of deze nog te koop staat. Degene naar waar ik gaan kijken was had wel geen onderhoudsboek, das jammer, vandaag dat ik een iets lager bod heb gedaan. ben curieus of het aanvaard word.

Geplaatst: 27 nov 2010 11:51
door Dennizz
Smiley schreef:Bij de achterlichten zijn er wat stukken polyester weg, dus dat duid op het bekende osmoseprobleem.
Daarvoor moet je de auto van dichtbij gaan bekijken, of er buiten dit nog blaasjes op de auto zitten.
Reparatie ervan kan intens zijn, omdat elk plekje uitgepeuterd en gevuld moet worden, en opnieuw gespoten.

Wel zit er een geile frontsplitter van www.edel-car-parts.de op ter waarde van 400 euro en een setje 17" ATS DTC's (850 euro) met toyo's R888 (800 euro) als ik het profiel zo zie.

888's zijn semislicks, dus pas op in plassen, die kunnen ze niet zo goed verwerken.
Tevens slijten ze sneller dan gewone banden (zijn eigenlijk circuitbanden)

Ik zou je even inschrijven in het DE forum, en daar eens navragen of ze de auto kennen, en wat het verhaal achter die achterclam is.
http://forum.opel-speedster-club.de/index.php
Wat ik mij afvraag en wat ik denk?
Het lijkt op een standaard onderstel, waarom dan semi slicks? In nl rijden er ook een paar met 250 pk met standaard velgen/banden/onderstel... Ik begrijp dat niet zo goed :roll:

De prijs van de auto is natuurlijk wel erg aantrekkelijk, tja Duitsland...

Geplaatst: 27 nov 2010 11:55
door Smiley
Dennizz schreef:Het lijkt op een standaard onderstel, waarom dan semi slicks? In nl rijden er ook een paar met 250 pk met standaard velgen/banden/onderstel... Ik begrijp dat niet zo goed :roll:
Zodra jij ooit eens klaar bent met wimedo, en een keer een circuitdagje pakt, zul je het wel merken :wink:

Maar is wel een goede; diffuser en semislicks kan er op wijzen dat het een circuitliefhebber was.
Nog een reden temeer om het DE forum te checken voor deze auto.

Geplaatst: 27 nov 2010 12:17
door Dennizz
Smiley schreef:
Dennizz schreef:Het lijkt op een standaard onderstel, waarom dan semi slicks? In nl rijden er ook een paar met 250 pk met standaard velgen/banden/onderstel... Ik begrijp dat niet zo goed :roll:
Zodra jij ooit eens klaar bent met wimedo, en een keer een circuitdagje pakt, zul je het wel merken :wink:

Maar is wel een goede; diffuser en semislicks kan er op wijzen dat het een circuitliefhebber was.
Nog een reden temeer om het DE forum te checken voor deze auto.
Toch jammer dat je op het rechte eind voorbij iemand blaast en met het uiremmen/ingaan van de bocht word je vervolgens weer ingehaald...

Een van de zwaarwichtige redenen waarom ik niet het circuit op ga/ging met de auto was vanwege het voor mij totaal geen vertrouw gevende onderstel. Een bocht/chicane moet je vol nemen bij 40km/h maar ook bij 180 km/h. Boven de 80 km/h deed de auto eigenlijk al niet wat ik er van verwachtte.
Ik wil pas het circuit op als de auto een snellere rondetijd kan maken dan een gemiddelde tweewieler.

Daarbij ben ik geen rechtdoorrijder, hoe dan ook de Speedster blijft een traag hok (m.u.v. 400+ pk speedsters) vergeleken met de 2 wieler die in de garage staat. De kick moet dus van de bochten komen bij mij, dat lukt nu eindelijk bij Wimedo....

Re: mijn voorstelling....

Geplaatst: 10 dec 2013 22:36
door mark986
Na effe weg te zijn ben ik terug :D
Ondertussen zijn er 2 Porsches en een Lotus mk1 geweest ..... Speedster is me echter àltijd blijven bekoren en zal er komen.!!
Garage geeft nu plaats aan een boxster S met een 300pk maar die speedster hè :lol:
Ondertussen wel wat bijgeleerd en ervaringen opgedaan.
Zoektocht volledig terug gestart!

Suggesties en hints ivm probjes van de speedster altijd welkom!

Re: mijn voorstelling....

Geplaatst: 10 dec 2013 23:03
door Smiley
Als ik zo lees wat je allemaal versleten hebt, betwijfel ik of je de NA wel snel genoeg vindt.
Heb je er al in proefgereden?
Misschien is een turbo wel wat voor je.

Hier een stage II
http://www.kapaza.be/nl/opel/opel-speed ... 568954.htm