mijn voorstelling....
mijn voorstelling....
Hallo iedereen,
Al een tijdje volg ik jullie forum en het lijkt me hier wel een héél leuke hoop bij elkaar.
Nu effe voorstellen! Ik ben Mark, woonachtig in Antwerpen/Borgerhout en ben 33jaar. Hoe kom ik nu bij de speedster. Wel, ik ben begonnen bij een opel corsa, dan kadet cabrio, hierop volgde de astra cabrio, dan een peugeot 306 cabrio....miskoop....en dan de 1ste roadster de mx5. Deze toch wel even gehad, volledig omgebouwd en verkocht voor een elise mk1. Deze wederom plaats gemaakt voor de porsche boxster (nog een 914 passeerde simultaan de revue), deze toch een 6jaar gehad en volledig turbo omgebouwd. Toch kon het mij niet dezelfde voldoening geven als een elise en uiteindelijk toch terug verkocht voor een elise mk1. MAAR, verbouwingen in mijn woning (casco loft) hadden andere gedachten en uiteindelijk een keuze moeten maken om de werkzaamheden op te doen schieten, dus bye bye elise. Ondertussen nog effe een 924 op het erf gehad.
De speedster had mij altijd al warm gemaakt en aangezien de elise mk1 toch iets te van het goede is om meer dagelijks te gebruiken kom ik bij een oude liefde....de speedster....
De lijn, de motor, de..... jullie snappen em wel hé. Dus morgen ga ik kijken naar ééntje, ben benieuwd. Hopelijk snel de knoop doorhakken als alles goed blijkt te zijn en dan ben ik weer héél happy!
tot hier mijn voorstelling!
groetjes
Mark
Al een tijdje volg ik jullie forum en het lijkt me hier wel een héél leuke hoop bij elkaar.
Nu effe voorstellen! Ik ben Mark, woonachtig in Antwerpen/Borgerhout en ben 33jaar. Hoe kom ik nu bij de speedster. Wel, ik ben begonnen bij een opel corsa, dan kadet cabrio, hierop volgde de astra cabrio, dan een peugeot 306 cabrio....miskoop....en dan de 1ste roadster de mx5. Deze toch wel even gehad, volledig omgebouwd en verkocht voor een elise mk1. Deze wederom plaats gemaakt voor de porsche boxster (nog een 914 passeerde simultaan de revue), deze toch een 6jaar gehad en volledig turbo omgebouwd. Toch kon het mij niet dezelfde voldoening geven als een elise en uiteindelijk toch terug verkocht voor een elise mk1. MAAR, verbouwingen in mijn woning (casco loft) hadden andere gedachten en uiteindelijk een keuze moeten maken om de werkzaamheden op te doen schieten, dus bye bye elise. Ondertussen nog effe een 924 op het erf gehad.
De speedster had mij altijd al warm gemaakt en aangezien de elise mk1 toch iets te van het goede is om meer dagelijks te gebruiken kom ik bij een oude liefde....de speedster....
De lijn, de motor, de..... jullie snappen em wel hé. Dus morgen ga ik kijken naar ééntje, ben benieuwd. Hopelijk snel de knoop doorhakken als alles goed blijkt te zijn en dan ben ik weer héél happy!
tot hier mijn voorstelling!
groetjes
Mark
every day is a second chance....
al een aantal Opels gehad, dus dat is al een goed teken een speedster kan je wel op geen enkel gebied vergelijken met eender welke andere opel, buiten de motor en de ruitewisserhendel, maar dat is dan ook het belangrijkste he (de motor dan toch ) de speedster is 1 van de goedkoopste en motorisch 1 van de meest kwalitatieve sportauto's ter wereld. ik wissel normaal elk jaar van auto en mijn speedster heb ik bijna een jaar, maar tegen mijn gewoonte in zal deze toch nog enkele jaren blijven
zoals als gezegd: niet te overhaast beslissen! maar de winterperiode is wel perfect om een roadster te kopen en over de prijs te onderhandelen
zoals als gezegd: niet te overhaast beslissen! maar de winterperiode is wel perfect om een roadster te kopen en over de prijs te onderhandelen
- 911Speedster
- Actief lid
- Berichten: 382
- Lid geworden op: 17 apr 2009 6:46
- Locatie: Antwerpse Kempen (Belgium)
- Sir_Bongiovi
- Mega lid
- Berichten: 986
- Lid geworden op: 14 aug 2009 18:52
- Contacteer:
net terug....
nu een paar vragen
- de eigenaar beweerde dat je de abs moet uitzetten omdat de speedster de neiging heeft om met de voorkant 'te springen' op slechte wegen. Dan zou je slecht of geen rem hebben op dat moment???? Dus dat lichtje brandde.
- lichtje van de lambda sonde brand vanwege een aftermarket exhaust, nl een fabspeed (vanaf de flens)
- hetgeen ik vrij raar vond was de carpass. km waren ok maar de intervallen op de carpass registratie was na 2jaar ongeveer 2000km dan na vier jaar dus nog ok maar dan geregeld na 3maand of 6maand????? Soms 3maal per jaar....dus zal es bij de belgische keuring ten rade moeten gaan? of hier iemand ervaring mee.
Auto had wel een deftige opknapbeurt nodig maar ok. Reed recht, zowel bij optrekken als bij remmen trok de wagen niet weg (zonder handen getest). In vierde versnelling vrij traag en dan vol gas, geen schokken, diepe grom van de uitlaat maar alles goed. Hier en daar steenslag maar ook weer best ok. Zou ook alle terugroep acties hebben genoten volgens de eigenaar.
owke, ik sta open voor commentaar...
nu een paar vragen
- de eigenaar beweerde dat je de abs moet uitzetten omdat de speedster de neiging heeft om met de voorkant 'te springen' op slechte wegen. Dan zou je slecht of geen rem hebben op dat moment???? Dus dat lichtje brandde.
- lichtje van de lambda sonde brand vanwege een aftermarket exhaust, nl een fabspeed (vanaf de flens)
- hetgeen ik vrij raar vond was de carpass. km waren ok maar de intervallen op de carpass registratie was na 2jaar ongeveer 2000km dan na vier jaar dus nog ok maar dan geregeld na 3maand of 6maand????? Soms 3maal per jaar....dus zal es bij de belgische keuring ten rade moeten gaan? of hier iemand ervaring mee.
Auto had wel een deftige opknapbeurt nodig maar ok. Reed recht, zowel bij optrekken als bij remmen trok de wagen niet weg (zonder handen getest). In vierde versnelling vrij traag en dan vol gas, geen schokken, diepe grom van de uitlaat maar alles goed. Hier en daar steenslag maar ook weer best ok. Zou ook alle terugroep acties hebben genoten volgens de eigenaar.
owke, ik sta open voor commentaar...
every day is a second chance....
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7345
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
mark986 schreef:- de eigenaar beweerde dat je de abs moet uitzetten omdat de speedster de neiging heeft om met de voorkant 'te springen' op slechte wegen. Dan zou je slecht of geen rem hebben op dat moment???? Dus dat lichtje brandde.
Als hij het netjes gedaan heeft, is dat een abs schakelaar, en kan hij de abs weer aanzetten. (mag alleen niet tijdens lopen vd motor, dus kan me voorstellen dat hij het niet laten zien heeft)
http://vx220.ukct.net/abscutoff.htm
- lichtje van de lambda sonde brand vanwege een aftermarket exhaust, nl een fabspeed (vanaf de flens)
Zou theoretisch niet mogen, zelfs niet bij een 100 cells sportcat (er zijn er ook 200 cells, en de standaard is 400 cells)
Is die fabspeed een catvervanger pijp?
Er zijn leden die er last van gehad hebben, en van alles geprobeerd hebben, maar dat was nog een sportcat.
Er is een electronicaoplossing voor ( http://www.moto-concept.de/de/autos/ope ... m_id=16196 ), en een verlenging van de sonde. Een van de 2 kan helpen. Geen showstopper, maar je motormanagement lampje gaat erdoor branden, en die heb je nodig als indicatie voor als er echte problemen zijn. Zie zie je niet meer als hij continue brandt
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.