Pagina 3 van 5

Geplaatst: 05 jun 2005 12:08
door Piet
We zullen de camera’s maar de schuld geven. Die andere "Oranje" auto naast de blauwe is in het echt ook rood. :?

Geplaatst: 05 jun 2005 15:35
door dikkiedik
Mooie banden en velgen! Maar: wat heb je met de oude (ik neem aan Bridgestone Potenza's) gedaan? Wegens rijden over brok puin zoek ik wat vervangend rubber voor en achter.... Laat even weten,

dankje,
dikkiedik

Geplaatst: 05 jun 2005 17:04
door Maarten
@ Marcel

Ik was er helaas niet bij gisteren, omdat ik voor Volvo in Spanje zit.

En op die laatste foto lijkt het echt oranje ! Mijn Speedster is Mandarin en met die foto zou ik zo zeggen dat die twee rode op de foto ook echt oranje zijn. als ik goed kijk zie ik nog een klein stukje van een vierde speedster, welke veel lichter oranje lijkt. Was die wel echt oranje?

Misschien is het de zon? en dan waarschijnlijk geen UV filter op de camera?

Of heeft iemand met photoshoppen deze discussie op gang willen houden misschien?

Groeten uit een heet spanje, Maarten

Geplaatst: 05 jun 2005 19:40
door Marcel
@ dikkiedik Sorry de velgen en banden zijn al verkocht.

@ Maarten, het is echt gewoon slechte kwaliteit van de foto's die lichtere is dus een mandarin, die van speedster.

Mijn toestel maakt ze oranje, maar deze is ook heel erg........ach ja ;)

Geniet van de zon, doen wij het van de regen ;)

Geplaatst: 07 jun 2005 11:13
door Marcel
@ Maarten

BEDANKT !!

Vandaag met de bandenspanning getest.

Ik ben uitgekomen op 1.8 (was 2.6) voor en 2 (was 2.8 ) achter, en hij rijd nu weer goed, een gaat als een blok door de bocht ;) HEERLIJK!!

Die digitale bandenspanningmeter kon ik nergens vinden, dus gewoon bij een tankstation leeg laten lopen, en opgevuld.......maar hij stuurde loodzwaar, op snelheid wel stabiel en comfortabel, bleek er maar 1 bar in de banden te zitten pff, een ander tankstation hier heeft een luchtvulstation die de bandenspanning aangeeft, had de eerste niet dus :?

Geplaatst: 07 jun 2005 11:25
door Maik
Marcel, ik vind het eerlijk gezegd wel een beetje ondeskundig van je bandenleverancier om banden voor een speedster ZO hard te zetten... maargoed, belangrijk dat hij nu weer lekker rijdt! (alleen wel wat zwaarder bij lagere snelheden waarschijnlijk :wink: ).

Ik rij met 1.7bar voor en 1.8 achter.

M.

Geplaatst: 07 jun 2005 11:34
door jans
Hallo

Rij nu al 3 maand met deze banden, en zit voor en achter op 2.5 bar.
Stuurt perfekt en licht en zeker niet zoekerig.De banden slijten mooi af, en geen verschil in midden of buitenzijde van de banden.

jans

Geplaatst: 07 jun 2005 11:39
door Maik
Ik weet al waar jij 1 tiende van je 1/4de mijl tijd kan winnen Jans, bandenspanning een paar tienden naar beneden!
Nu weet ik ook waarom je speedy zo licht stuurt :wink:

Geplaatst: 07 jun 2005 11:47
door jans
Maik schreef:Ik weet al waar jij 1 tiende van je 1/4de mijl tijd kan winnen Jans, bandenspanning een paar tienden naar beneden!
Nu weet ik ook waarom je speedy zo licht stuurt :wink:
Die stuurde ook al zo licht met die wielen van Peter (ats/dtm)
Die hadden rond de 2 bar lucht.

jans

Geplaatst: 07 jun 2005 11:54
door Marcel
@ Maik de gemiddelde bandenleverancier heeft 0,0% ervaring met de speedster, dus ik kan het best begrijpen, hetzelfde geld voor het uitlijnen, als ze maar meewerken en denken om het goed te krijgen, ben ik tevreden ;)

@ Jans, na het uitlijnen vrijdag zal ik nog wel eens gaan spelen met de spanningen, maar ik ben in ieder geval al blij dat hij weer lekker rijd :roll:

Voor de liefhebbers, nog wat foto's op mijn site.

Geplaatst: 07 jun 2005 14:00
door Marcel
TECHNEUTENVRAAGJE

Ik hoor nu dat rijden met zo'n bandenspanning de kans op karkasbreuk en cupvorming verhoogd, ik weet bij geen van beiden wat het precies inhoud, maar denk er wel een beeld bij te hebben.........?

Geplaatst: 07 jun 2005 14:07
door jans
Marcel schreef:TECHNEUTENVRAAGJE

Ik hoor nu dat rijden met zo'n bandenspanning de kans op karkasbreuk en cupvorming verhoogd, ik weet bij geen van beiden wat het precies inhoud, maar denk er wel een beeld bij te hebben.........?
Klopt Marcel

In een bepaalde band ,wordt een bepaalde druk voorgeschreven.
En gezien de banden die jij er onder hebt, lijkt mij 2.5 bar geen overbodige luxe.Want ga je de bijv 2.5 bar naar 1.8 brengen kom je er vanzelf wel achter :shock: je rijd gewoon op zeer korte termijn de gordel kapot.Dit heb ik zelf ervaren.
jans

Geplaatst: 07 jun 2005 14:26
door Marcel
jans schreef:
Marcel schreef:TECHNEUTENVRAAGJE

Ik hoor nu dat rijden met zo'n bandenspanning de kans op karkasbreuk en cupvorming verhoogd, ik weet bij geen van beiden wat het precies inhoud, maar denk er wel een beeld bij te hebben.........?
Klopt Marcel

In een bepaalde band ,wordt een bepaalde druk voorgeschreven.
En gezien de banden die jij er onder hebt, lijkt mij 2.5 bar geen overbodige luxe.Want ga je de bijv 2.5 bar naar 1.8 brengen kom je er vanzelf wel achter :shock: je rijd gewoon op zeer korte termijn de gordel kapot.Dit heb ik zelf ervaren.
jans
Hahaha hoe is het mogelijk, ik krijg net te horen dat hij wel minimaal 2,5 wil, maar liefst 2,8 :roll:

Ga ze zo even op 2,5 zetten, kijken hoe dat rijd :?

Geplaatst: 07 jun 2005 14:31
door jans
Hi Marcel
Mijn ervaring, met mijn brede banden zijn gewoon perfekt.
Rij op 2.5 bar zoals is voorgeschreven.
jij rijd met 18 inch wielen/ banden dus het zal mij niet verbazen dat jou druk nog hoger moet zijn.

jans

Geplaatst: 07 jun 2005 15:45
door Maik
Het heeft zover ik weet eigenlijk meer met het gewicht op de band te maken dan met de band zelf hoor. Een auto die "normaal" een 245/255 band achter heeft is vaak meer dan anderhalf keer zo zwaar als een speedster. De band moet juist een bepaalde vervorming hebben om juist te presteren, en dat heeft dus te maken met hoeveel een band indrukt.
Voor een lichte auto moet je er dus minder druk in hebben om dezelfde vervorming te hebben als dat je hem onder een zware auto hebt liggen....

Dit was altijd mijn perceptie tenminste.

Wie helpt?!

M.