Pagina 3 van 4

Geplaatst: 11 jun 2005 12:19
door Maik
HIER dan eindelijk (met dank aan Piet... denk ik):

Jammer dat ze niet even VOL gas geven alleen :(

Geplaatst: 11 jun 2005 12:21
door Maik
Nog even uitleggen:
Eerste fragment is in 3de versnelling een tunnel door.
Tweede fragment is stilstaand een beetje gassen in een kleiner tunneltje.
Derde fragment is stationair in de buitenlucht (motor is koud, want er komt behoorlijk wat waterdamp uit de uitlaat in het filmpje).

Veel luisterplezier

Geplaatst: 11 jun 2005 12:27
door Piet
Het derde geluid komt volgens mij uit Startrek. Die tweede klinkt wel lekker. Inderdaad jammer dat je ze niet vol accelererend hoort. Ik ben nog steeds blij met mijn Milltek. 8)

Geplaatst: 11 jun 2005 12:52
door Marcel
piet schreef:Het derde geluid komt volgens mij uit Startrek. Die tweede klinkt wel lekker. Inderdaad jammer dat je ze niet vol accelererend hoort. Ik ben nog steeds blij met mijn Milltek. 8)
Ja die derde gaat nergens over, dan klonk die van jou beter Piet ;)

Geplaatst: 11 jun 2005 13:39
door Piet
Marcel, als je het geluid in echt wil horen. Dan moet je eens een keertje meerijden. Het gaat ten slotte ook hoe je het zelf beleeft in de auto.

Geplaatst: 11 jun 2005 14:04
door Marcel
piet schreef:Marcel, als je het geluid in echt wil horen. Dan moet je eens een keertje meerijden. Het gaat ten slotte ook hoe je het zelf beleeft in de auto.
Dank je Piet, misschien wil ik nog wel eens gebruik maken van je aanbieding.........uitlaat vervangen is bij mij voorlopig nog geen sprake van, modificeren vond ik zelf in eerste instantie een wat vriendelijkere oplossing zullen we maar zeggen 8)

EPS

Geplaatst: 11 jun 2005 17:59
door jans
Vandaag naar EPS geweest de uitlaat laten aanpassen.
Hij is nu van 63 mm naar 70 mm gemaakt. Kan nog niet zeggen of ie meer lawaai maakt, maar de trekkracht is volgens mij wel iets vergroot.
Doordat de turbo nu iets sneller op toeren is,Omdat de uitlaatgassen sneller de uitlaat verlaten.Verder is Martin zo goed geweest , om e.e.a. te filmen,en nu dus óók het geluid.Hij zal het nog op de site zetten.
Hierbij alvast mijn dank.

jans

Geplaatst: 11 jun 2005 18:12
door Marcel
Ongelooflijk dat je het verschil in trekkracht nog voelt.......

Geplaatst: 11 jun 2005 18:23
door jans
Marcel schreef:Ongelooflijk dat je het verschil in trekkracht nog voelt.......
Hi Marcel

Ja, ken de auto zo langzamerhand wel een beetje.
Het beste kun je het meten bij 3500 rpm.Als je dan vol gas geeft,heeft ie ook gelijk de meeste trekkracht.Hetzelfde nu weer geprobeerd , alleen nu bij 3000 rpm.En heeft nu bij 3200/3300 rpm al zijn max koppel.

jans

Geplaatst: 11 jun 2005 19:59
door stef666
En wanneer zit je op max turbodruk Jans? Ik neem aan dat je bij 3200 rpm nog geen 1.49 Bar hebt?
En nu ik toch offtopic ben, Hoe komt het dat je zo weinig koppel hebt met jouw vermogen?

Geplaatst: 11 jun 2005 20:11
door jans
stef666 schreef:En wanneer zit je op max turbodruk Jans? Ik neem aan dat je bij 3200 rpm nog geen 1.49 Bar hebt?
En nu ik toch offtopic ben, Hoe komt het dat je zo weinig koppel hebt met jouw vermogen?
Hallo Steff666

Heb in overleg met Vmax gekozen voor pk's op de eerste plaats.
423 nm is zat.De speedster weegt 885 kg, als ie 1300 kg had gewogen was het een heel ander verhaal.Je kunt ook kiezen voor bij 600 nm en dan 270 á280 pk, maar dat is weer slecht voor de aandrijving.vandaar.
Max koppel bij ongeveer 4500 rpm, op mijn Vmax meter.

jans

Geplaatst: 12 jun 2005 8:43
door Marcel
jans schreef: Je kunt ook kiezen voor bij 600 nm en dan 270 á280 pk, maar dat is weer slecht voor de aandrijving.vandaar.
Max koppel bij ongeveer 4500 rpm, op mijn Vmax meter.

jans
Jans,

ik snap dat je de auto inmiddels goed kent ;) maar zelf vindt ik het toch altijd wel moeilijk of iets nou een gevoel is of echt, al sje auto meer geluid maakt bv kan het al sneller lijken en dan nog maar te zwijgen over weers en weg omstandigheden die al invloed kunnen hebben.

Je hebt het over de aandrijving, maar ik neem aan dat onze aluminium constructie het op een gegeven moment ook niet meer aan kan :?:

Geplaatst: 12 jun 2005 8:59
door jans
Hi Marcel

Het geluid hoor je bij vol gas eigenlijk in de auto praktisch niet.Ook bij de laatste verandering is het geluid niet of nauwlijks veranderd.Maar één ding is zeker, als je in mijn geval,dus met een grotere turbo e.d. de uitlaat vergroot,je in elk geval iets meer nm krijgt. En als je 420 nm hebt en dan naar bijv 440 gaat ,ben ik het met iedereen eens dat je dit praktisch niet voelt :!: Als je de auto goed kent, merk je hoogstens dat ie iets makkelijker op toeren komt.
Maar nochmaals Martin heeft gisteren hievan een stukje gefilmd, en daaraan kan ik het wel zien. Nu nog afwachten wanneer het op de site komt. 4 min en 170 mb :!: :cry:

jans

Geplaatst: 12 jun 2005 9:05
door Martin
170 mb breedbeeld :lol: :lol:

Film ziet er heel goed uit en geluid ook, het blijft nog even geduld hebben
voor iedereen.

Ik heb de film al wel 20x bekeken :P :P


Gr, 8) Martin

Geplaatst: 12 jun 2005 10:43
door Martin
Het is me gelukt om geluid er uit te knippen :lol: :lol: