Pagina 3 van 9

Geplaatst: 23 jun 2005 7:41
door Hendrik-Jan
René schreef:@ Maik,

GAT......Brielle is geen gat hoor.... Een echte Briellenaar (ik niet dus) zal zeer beledigd zijn als je zijn/haar stadje een gat noemt!! :lol:

@ SteV6,

wat bedoel je met een "losse" achterkant indien je verbreders plaatst van 5 mm en een kleinere, smallere limiet bij toepassing van 15 mm? Wat ik begrepen heb is dat de stabiliteit van de auto juist toeneemt als je de spoorbreedte (tot op zekere hoogte natuurlijk) vergroot, en dat lijkt mij in tegenstelling tot hetgeen jij aangeeft!



Al met al vanavond weer even een lekker rondje eiland (Voorne-Putten) gedaan en ik vrees dat over niet al te lange tijd de verhoogde mate van invering (op 1 oor hangen) in snel genomen bochten mij toch gaat irriteren.
Iemand ideeen om dit op te lossen?
Opmerkelijk dat een kleine ingreep zulke grote gevolgen kan hebben. Komt dit ook voor bij andere Speedster rijders met spoorverbreders?

Geplaatst: 23 jun 2005 15:05
door Marcel
Voor diegenen die spacers op de mm willen laten maken, diegene die bij mij de velgen etc geleverd heeft laat ze ergens op maat maken.

Probleem bij de standaard wielen is wel dat het minimaal 10 mm moet zijn begrijp ik omdat je anders de centreerrand van de naaf niet kwijt kan en dus geen centreerrand op je spacer krijgt :!:

Voor meer info misschien zelf even bellen en vragen naar Leo, 0187-600199

HJ ik heb nergens last van ;) maar ik heb hem nog niet op de limiet gereden moet ik zeggen, wel ligt hij als het goed is nu vaster op de weg, en zal minder snel over zijn neus gaan schuiven volgens mij (bredere voorbanden), echter zal de grens tussen grip en uitbreken kleiner zijn, dus minder controleerbaar............als ik het allemaal goed heb begrepen :oops:

Markv hoe doen ze je stuurhuis omhoog zetten :?:

Geplaatst: 23 jun 2005 15:23
door Marcel
Stev6 Jammer dat het niet gelijk paste !!

Ben benieuwd of dat zonder spacers lukt, bij mij liep hij uitkomend op ET22 door de spacers met de 215-40-18 band heel ligt aan aan de achterkant van de wielkast, en rakelings langs het aluminium :!:

Ik denk dat je met je 205-45-17 band op de 7,5 velg ET 36 het niet zonder spacer gaat redden, en je toch je 10 mm spacer nodig hebt, maarja zoals al eens gezegd kan dat per speedster verschillen.

Wel raar dat het niet aan beide kanten hetzelfde is........ :roll:

Geplaatst: 23 jun 2005 15:29
door SteV6
Marcel schreef:... ligt hij als het goe dis nu vaste rop de weg, en zal ...
@ Marcel,

Ben je aan het oefenen op geheimtaal? Je tekst is iets moeilijker te lezen door het verschuiven van de spaties :shock:

@ Rene,

We hebben allebei gelijk. Door de spoorbreedte te vergroten creer je meer grip en stabiliteit. Maar omdat je de vooras meer verbreedt dan de achteras, 30 versus 10 mm, krijg je dus minder onderstuur en meer overstuur (= lossere achterkant).

Neem je 30 mm voor en achter, dan krijg je meer grip en in gelijke mate voor en achter, dus kan je harder de hoek om. Maar door de toegenomen grip is de marge tussen grip en geen grip veel smaller geworden. Resultaat hogere bochtsnelheden, maar bij te hard de hoek om heftig en moeilijk te herstellen onder- of overstuur.

SteV6

Geplaatst: 23 jun 2005 15:33
door Marcel
SteV6 schreef:
Ben je aan het oefenen op geheimtaal? Je tekst is iets moeilijker te lezen door het verschuiven van de spaties :shock:


SteV6
Je ne comprends pas qu'est-ce que ton voulu dire ?

Geplaatst: 23 jun 2005 15:34
door jans
Marcel schreef:
SteV6 schreef:
Ben je aan het oefenen op geheimtaal? Je tekst is iets moeilijker te lezen door het verschuiven van de spaties :shock:


SteV6
Je ne comprends pas qu'est-ce que ton voulu dire ?
Heute ist nicht aller tage;; ich kom wieder ,keine frage. hahahaha

jans

Geplaatst: 23 jun 2005 15:49
door Marcel
jans schreef:
Heute ist nicht aller tage;; ich kom wieder ,keine frage. hahahaha

jans
hören Sie zu, was ich sage :?:

Geplaatst: 23 jun 2005 16:08
door Hendrik-Jan
Ja, wat nu? Op basis van de foto wilde ik ze bestellen maar op basis van de verhalen van Rene eigenlijk niet.

Geplaatst: 23 jun 2005 16:15
door Marcel
Hendrik-Jan schreef:Ja, wat nu? Op basis van de foto wilde ik ze bestellen maar op basis van de verhalen van Rene eigenlijk niet.
René lief aankijken of je even een rondje biesbos met zijn speedster mag maken en je eigen oordeel vormen.........ik heb ook wel eens gezien dat er een soort rubber blokjes tussen autoveren geklemd worden om de vering stugger te maken.........misschien een (goedkopere) optie :?: als je het hinderlijk vindt en niet gelijk bijna € 2000,- stuk wil slaan :roll:

Geplaatst: 23 jun 2005 16:20
door Hendrik-Jan
Marcel schreef:
Hendrik-Jan schreef:Ja, wat nu? Op basis van de foto wilde ik ze bestellen maar op basis van de verhalen van Rene eigenlijk niet.
René lief aankijken of je even een rondje biesbos met zijn speedster mag maken en je eigen oordeel vormen.........ik heb ook wel eens gezien dat er een soort rubber blokjes tussen autoveren geklemd worden om de vering stugger te maken.........misschien een (goedkopere) optie :?: als je het hinderlijk vindt en niet gelijk bijna € 2000,- stuk wil slaan :roll:
Weet je hoe moeilijk wachten is. Ik wilde de 11e bij de schadereparatie gelijk die dingen monteren.

By the way, dat filmpje bij jouw berichten, daar zie ik een rode auto. Is dat die van jouw?

Geplaatst: 23 jun 2005 16:25
door Marcel
Hendrik-Jan schreef: Weet je hoe moeilijk wachten is. Ik wilde de 11e bij de schadereparatie gelijk die dingen monteren.

By the way, dat filmpje bij jouw berichten, daar zie ik een rode auto. Is dat die van jouw?
Ik heb nooit problemen met wachten.........hahaha echt wel als ik iets in mijn kop heb wil ik het gisteren gedaan hebben :roll:

OOK JIJ KAN TE VER GAAN !!! :lol::lol: Die rode is een S2000 en de grijze een speedster ;)

Geplaatst: 23 jun 2005 16:33
door Hendrik-Jan
Marcel schreef:
Hendrik-Jan schreef: Weet je hoe moeilijk wachten is. Ik wilde de 11e bij de schadereparatie gelijk die dingen monteren.

By the way, dat filmpje bij jouw berichten, daar zie ik een rode auto. Is dat die van jouw?
Ik heb nooit problemen met wachten.........hahaha echt wel als ik iets in mijn kop heb wil ik het gisteren gedaan hebben :roll:

OOK JIJ KAN TE VER GAAN !!! :lol::lol: Die rode is een S2000 en de grijze een speedster ;)
Oja, nu is het duidelijker. :lol: :lol: :lol:

Geplaatst: 23 jun 2005 16:37
door jans
Hendrik-Jan schreef:
Marcel schreef:
Hendrik-Jan schreef: Weet je hoe moeilijk wachten is. Ik wilde de 11e bij de schadereparatie gelijk die dingen monteren.

By the way, dat filmpje bij jouw berichten, daar zie ik een rode auto. Is dat die van jouw?
Ik heb nooit problemen met wachten.........hahaha echt wel als ik iets in mijn kop heb wil ik het gisteren gedaan hebben :roll:

OOK JIJ KAN TE VER GAAN !!! :lol::lol: Die rode is een S2000 en de grijze een speedster ;)
Oja, nu is het duidelijker. :lol: :lol: :lol:

Volgens mij is dat de speedster van Mike :lol:

jans

Geplaatst: 23 jun 2005 16:45
door Maik
Hendrik-Jan, ik denk zelf niet dat de speedy meer gaat hangen in de bochten hoor, ik denk dat het tussen de oren van Rene zit :wink: . Ik zie zelf geen enkele natuurkundige reden waardoor de auto meer zou overhellen. De "arm" waarover eerder gesproken is blijft hetzelfde door de geometrie van de ophanging (heeeel misschien een klein beetje anders omdat de geometrie misschien niet helemaal vierkant is...). Maar daarentegen is de "globale arm" van je auto, dwz de afstand van wiel tot wiel weer groter geworden. Dus de momentkrachten die op je wielen werken moeten juist kleiner zijn in de bocht dan zonder spacers.

Ik zou zeggen, kopen die handel, en ons dan even berichten of Rene nu ECHT ongelijk had :wink: .

M.

Geplaatst: 23 jun 2005 16:48
door Hendrik-Jan
Maik schreef:Hendrik-Jan, ik denk zelf niet dat de speedy meer gaat hangen in de bochten hoor, ik denk dat het tussen de oren van Rene zit :wink: . Ik zie zelf geen enkele natuurkundige reden waardoor de auto meer zou overhellen. De "arm" waarover eerder gesproken is blijft hetzelfde door de geometrie van de ophanging (heeeel misschien een klein beetje anders omdat de geometrie misschien niet helemaal vierkant is...). Maar daarentegen is de "globale arm" van je auto, dwz de afstand van wiel tot wiel weer groter geworden. Dus de momentkrachten die op je wielen werken moeten juist kleiner zijn in de bocht dan zonder spacers.

Ik zou zeggen, kopen die handel, en ons dan even berichten of Rene nu ECHT ongelijk had :wink: .

M.
Maik,

Ik denk dat ik de gok maar ga wagen. Ik ga toch nooit hard door de bocht (toch Marcel?). Ik kon ook geen logische verklaring verzinnen maar ja, Rene heeft de ervaring.