Alles over turbos, luchtfilters e.d.
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7387 Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur
Bericht
door Smiley » 28 sep 2013 20:30
Dat klinkt als de juiste stappen richting de 300.
Gaat helemaal goed komen
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
hitman
Actief lid
Berichten: 293 Lid geworden op: 03 jun 2012 19:47
Locatie: Lo Reninge Belgie
Bericht
door hitman » 28 sep 2013 21:26
goed in de portemonee weet ik nog niet
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7387 Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur
Bericht
door Smiley » 28 sep 2013 21:51
Ah kom. Stage 3 is voor mannen met grote ballen
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4556 Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland
Bericht
door tibby » 28 sep 2013 23:15
echte mannen rijden met turbo's
captain slow
aKra
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1778 Lid geworden op: 20 sep 2007 17:11
Locatie: NH
Bericht
door aKra » 30 sep 2013 21:53
vauxhall
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1104 Lid geworden op: 17 jun 2007 18:57
Locatie: Beverlo
Bericht
door vauxhall » 01 okt 2013 11:31
het leven begint pas bij 1pk/2,5kg
"BLACK SHEEP OF THE FAMILY"
hitman
Actief lid
Berichten: 293 Lid geworden op: 03 jun 2012 19:47
Locatie: Lo Reninge Belgie
Bericht
door hitman » 13 nov 2013 21:00
vandaag is blokkie binnen gekomen
heeft 51000 km gelopen is van 2005 (volgens de verkoper en de papieren)
motor nr 11451095
ik zie dat er standaard de egr klep is afgesloten
Bijlagen
1384376532Nmotor3.jpg (19.22 KiB) 4703 keer bekeken
motor2.jpg (68.71 KiB) 4701 keer bekeken
motor1.jpg (61.08 KiB) 4703 keer bekeken
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7387 Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur
Bericht
door Smiley » 14 nov 2013 9:46
Die komt van een vectra B af aan het kleppendeksel te zien.
Ben ook benieuwd wat je precies in de M62 zelf gaat optimaliseren.
De vernauwing zit in spruitstuk deel, en niet zozeer in het M62 deel bij mijn weten.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4556 Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland
Bericht
door tibby » 14 nov 2013 12:43
Hitman tuning
captain slow
hitman
Actief lid
Berichten: 293 Lid geworden op: 03 jun 2012 19:47
Locatie: Lo Reninge Belgie
Bericht
door hitman » 22 nov 2013 21:16
vandaag beetje bezig geweest
in één cilinder zit een lichte kras net voelbaar met de nagel
dit zal morgen bekeken worden met diegene die gaat helpen met de culasse
(slijpen kleppen, verlichten van de kleppen en vlakken van de culasse)
we zien wel weer verder dan
Bijlagen
motor6.jpg (58.53 KiB) 4615 keer bekeken
motor5.jpg (62.54 KiB) 4616 keer bekeken
motor4.jpg (64.94 KiB) 4617 keer bekeken
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177 Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar
Bericht
door Exmantaa » 22 nov 2013 23:20
Ha, voortgang.
Deze winter wordt er blijkbaar flink aan motortjes geknutseld.
@Jan; de uitlaatzijde van de Ecotecs vormt een behoorlijke restrictie in de kop en zeker met een SC is daar aardig wat winst te halen. Inlaatzijde behoeft wat minder aandacht omdat de SC het toch wel naar binnen perst, mits daar niet teveel uitlaat restdruk heerst:
Daan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1076 Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
Locatie: Goes
Bericht
door Daan » 22 nov 2013 23:26
Daar is behoorlijk wat te halen dan. Is dit ook al eens van een Z22SE getest? (aangezien er 2.0 staat? of mis ik iets?).
Opel Speedster 2.2 Turbo
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4556 Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland
Bericht
door tibby » 23 nov 2013 0:24
@ Exmantaa, wist Jan al hoor
grtz
captain slow
hitman
Actief lid
Berichten: 293 Lid geworden op: 03 jun 2012 19:47
Locatie: Lo Reninge Belgie
Bericht
door hitman » 23 nov 2013 1:27
Ben lang zo slim nog niet als de Frank
Die heeft al zijn lange ervaring
En ik heb maar tweetakt ervaring
Maar we zijn aan het leren
En met de hulp van het forum gaat het wel lukken
De vragen die ik voor de moment heb zijn
Welke druk bekom je ongeveer met een pulley van 2,8 op de eaton
De groene lsj injectoren tot welke vermogens kunnen die aan
Groeten
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1925 Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
Locatie: Noord Holland
Bericht
door S. Gonzales » 23 nov 2013 7:56
Exmantaa schreef: Ha, voortgang.
Deze winter wordt er blijkbaar flink aan motortjes geknutseld.
Gisteren stond ik nog over dit blokje gebogen, had helaas geen rolmaatje bij me (en bovendien stond er een grote bewaker bij de uitgang)
Bijlagen
image.jpg (121.39 KiB) 4577 keer bekeken
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!