Pagina 21 van 27

inlaatsptuitstuk en tb

Geplaatst: 03 sep 2008 14:08
door stefan
hoi mark v

gisteren nog even iets anders geprobeert(van de aanzuig van valse lucht
was ik reeds af met de alu plaat te verwijderen) maar ergens was er nog
een scherp sissend geluid (niet echt hard)
toen de regenbuis van 70 even vervangen door de orginele buis en toen
was dat geluid ook verdwenen.
maar achteraf toch weer terug de pvc buis gestoken.MAAR een andere
met in plaats van de koperen een kunstof nippel die nu niet zo diep
in de buis gelijmd was (nu is het geluid weer anders :?: :?:
ik kan niet meer volgen raar maar waar .

grt stefan

inlaatspruitstuk en tb

Geplaatst: 07 sep 2008 15:40
door stefan
goede middag

ondertussen is men spruitstuk gelast maar ik heb toch nog een vraagje
een paar paginas terug spreken jullie van de alternator van 100 en 120
amp (als hij bevestigd is met torx zou het een 100 amp moeten zijn)
maar bij mij is het torx en toch past het 2.4 niet
is het mogelijk dat het toch een 120 amp is :?:

of kan je het nog op een andere manier zien :?:



grt stefan en monia

Geplaatst: 07 sep 2008 16:01
door Arno
De 100A moet je ook aanpassen om het 2.4 spruitstuk te monteren wanneer je geen aanpassingen aan het spruitstuk zelf doet.

Zoals is te zien op Mark z'n site moet bij de 100A de plastic achterkant er af gehaald worden en de ontstoring en wat aansluitingen anders worden gedaan. ( http://www.verboom.net/projects/speedst ... ex_nl.html )

Als je het spruitstuk aanpast door die 'bult' aan de zijkant er af te halen, dan kan het passen zonder dat je iets aan de 100A dynamo doet.

Voor zover ik weet moet je met de 120A ook de achterkant er af halen/aanpassen doen *en* het spruitstuk aanpassen door die bult er af te halen om het sowieso passend te maken.

Met wat creatief dremel-werk kan je dacht ik met een 120A ook een ongewijzigd spruitstuk monteren, maar dan moet je ook wat alu randen en wat metaaldelen achterop de dynamo er af slijpen. Is alleen wat meer pas-en-meet werk.

Bye, Arno.

inlaatspruitstuk en tb

Geplaatst: 07 sep 2008 16:13
door stefan
hoi
ah ok arno ik had begrepen dat dan het spruitstuk zo zou passen
ik had reeds men spruitstuk afgezaagd (die bol) en een stuk ingelijmd
met 2 component maar dit was na 200 km losgekomen met resultaat
nu laten lassen en terug in orde
dan moet de alternator ook maar aangepast worden
ik dacht dat de 100 amp een heel stuk kleiner zou zijn(verkeerd gedacht dus)


bedankt voor de uitleg

grt stefan en monia

inlaatsptuitstuk en tb

Geplaatst: 08 sep 2008 13:07
door stefan
hoi iedereen

vandaag spruitstuk terug gemonteerd en ja hij doet het weer
alles normaal en geen enkele foutcode meer :D :D





nogmaals bedankt voor alle support

grt stefan & monia

inlaatspruitstuk en tb

Geplaatst: 08 sep 2008 18:20
door stefan
hoi

net de eerste testrit achter de rug na de reparatie ; maar nu voel je goed
dat de ecu zich aan het aanpassen is vooral tussen de 3000 a 4000 toeren voel je hem precies rekenen
voor de rest alles ok



grt stefan en monia

inlaatsptuitstuk en tb

Geplaatst: 11 sep 2008 11:35
door stefan
hoi

mischien weten jullie dat zeer waarschijnlijk al
maar het 2.4 spruitstuk staat origineel ook
op een pontiac fiero


wie weet is er een zeker prijsverschil of snellere levertijd :?:



grt stefan

Geplaatst: 11 sep 2008 12:17
door Maik
Het schijnt dat sommige in Nederland geleverde ex-daewoo's, nu chevrolets ook "de" 2.4 ecotec motor gebruiken. MAAR, het inlaatspruitstuk van die auto's is significant anders dan die iedereen nu op de speedster gebruikt. De vraag is of die dan ook past...
Hetzelfde zou kunnen gelden voor die pontiac dus. Dus wees voorzichtig met het bestellen van een "vreemd" 2.4 inlaatspruitstuk :idea:

inlaatsptuitstuk en tb

Geplaatst: 11 sep 2008 12:21
door stefan
hoi maik

van de pontiac ben ik 100 percent zeker
bestelnr is dezelfde







grt stefan

Geplaatst: 03 nov 2008 20:59
door M-speed
eindelijk is het zover ik ga morgen het spruitstuk bestellen

via opel nefkens even bellen en dan bestellen

en ook alle andere spulletjes dan kan ik me weer vermaken in het slechte weer in onder op de speedster :wink:

Geplaatst: 05 nov 2008 20:28
door Co'tje
Na alle positieve berichten heb ik het spruitstuk vandaag besteld. Winteravonden genoeg om aan de auto te rommelen :D

Getsaturnparts.com bleek een stuk goedkoper dan autopartspeople. Ben 157 dollar kwijt ex p&p. Goed te doen!

Las dat een van jullie een goede tekening van de ECU-steun heeft. Kan alleen niet meer vinden wie het was :( Kan een van jullie me aan de tekening helpen? Dan kan ik de steun alvast maken. Thanks!

Geplaatst: 05 nov 2008 20:42
door Maik
Steuntje:

http://home.planet.nl/~hille501/Speedster/ECU_frame.doc

rechtermuisknopje -> save as....

Geplaatst: 05 nov 2008 20:59
door Co'tje
Handig zo'n apple. Rechtermuisknop alleen was al genoeg :)

Thanks!

Geplaatst: 06 nov 2008 20:51
door M-speed
de mijne is besteld en heb hem over 2 weken al vertelde de beste man mij :D kan niet wachten

binnenkort ook de rest van de spullen bestellen en knutselen maar :)

Geplaatst: 06 nov 2008 21:57
door speedster
M-speed schreef:de mijne is besteld en heb hem over 2 weken al vertelde de beste man mij :D kan niet wachten

binnenkort ook de rest van de spullen bestellen en knutselen maar :)
Ik heb ze gisteren het nummer gegeven van het inlaatspruitstuk, want die wisten ze niet meer. :wink: Veel succes met het knutselen en daarna veel rij plezier ermee. Welke dynamo heb je?