Pagina 21 van 27
					
				inlaatsptuitstuk en tb
				Geplaatst: 03 sep 2008 14:08
				door stefan
				hoi mark v
gisteren nog even iets anders geprobeert(van de aanzuig van valse lucht
was ik reeds af met de alu plaat te verwijderen) maar ergens was er nog 
een scherp sissend geluid (niet echt hard)
toen de regenbuis van 70 even vervangen door de orginele buis en toen
was dat geluid ook verdwenen.
maar achteraf toch weer terug de pvc buis gestoken.MAAR een andere
met in plaats van de koperen een kunstof nippel die nu niet zo diep
in de buis gelijmd was (nu is het geluid weer anders  
  
 
ik kan niet meer volgen raar maar waar .
grt stefan
 
			 
			
					
				inlaatspruitstuk en tb
				Geplaatst: 07 sep 2008 15:40
				door stefan
				goede middag
ondertussen is men spruitstuk gelast maar ik heb toch nog een vraagje
een paar paginas terug spreken jullie van de alternator van 100 en 120
amp (als hij bevestigd is met torx zou het een 100 amp moeten zijn)
maar bij mij is het torx en toch past het 2.4 niet
is het mogelijk dat het toch een 120 amp is 
 
of kan je het nog op een andere manier zien 
 
grt stefan en monia
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 07 sep 2008 16:01
				door Arno
				De 100A moet je ook aanpassen om het 2.4 spruitstuk te monteren wanneer je geen aanpassingen aan het spruitstuk zelf doet.
Zoals is te zien op Mark z'n site moet bij de 100A de plastic achterkant er af gehaald worden en de ontstoring en wat aansluitingen anders worden gedaan. ( 
http://www.verboom.net/projects/speedst ... ex_nl.html )
Als je het spruitstuk aanpast door die 'bult' aan de zijkant er af te halen, dan kan het passen zonder dat je iets aan de 100A dynamo doet.
Voor zover ik weet moet je met de 120A ook de achterkant er af halen/aanpassen doen *en* het spruitstuk aanpassen door die bult er af te halen om het sowieso passend te maken.
Met wat creatief dremel-werk kan je dacht ik met een 120A ook een ongewijzigd spruitstuk monteren, maar dan moet je ook wat alu randen en wat metaaldelen achterop de dynamo er af slijpen. Is alleen wat meer pas-en-meet werk.
Bye, Arno.
 
			 
			
					
				inlaatspruitstuk en tb
				Geplaatst: 07 sep 2008 16:13
				door stefan
				hoi
ah ok arno  ik had begrepen dat dan het spruitstuk zo zou passen
ik had reeds men spruitstuk afgezaagd (die bol) en een stuk ingelijmd
met 2 component maar dit was na 200 km losgekomen met resultaat 
nu laten lassen en terug in orde
dan moet de alternator ook maar aangepast worden
ik dacht dat de 100 amp een heel stuk kleiner zou zijn(verkeerd gedacht dus)
bedankt voor de uitleg
grt stefan en monia
			 
			
					
				inlaatsptuitstuk en tb
				Geplaatst: 08 sep 2008 13:07
				door stefan
				hoi iedereen
vandaag spruitstuk terug gemonteerd en ja hij doet het weer 
alles normaal en geen enkele foutcode meer  
  
 
nogmaals bedankt voor alle support
grt stefan & monia
 
			 
			
					
				inlaatspruitstuk en tb
				Geplaatst: 08 sep 2008 18:20
				door stefan
				hoi
net de eerste testrit achter de rug na de reparatie ; maar nu voel je goed
dat de ecu zich aan het aanpassen is  vooral tussen de 3000 a 4000 toeren  voel je hem precies rekenen
voor de rest alles ok
grt stefan en monia
			 
			
					
				inlaatsptuitstuk en tb
				Geplaatst: 11 sep 2008 11:35
				door stefan
				hoi
mischien weten jullie dat zeer waarschijnlijk al
maar het 2.4 spruitstuk staat origineel ook
op een pontiac fiero 
wie weet is er een zeker prijsverschil of snellere levertijd  
 
grt stefan
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 11 sep 2008 12:17
				door Maik
				Het schijnt dat sommige in Nederland geleverde ex-daewoo's, nu chevrolets ook "de" 2.4 ecotec motor gebruiken. MAAR, het inlaatspruitstuk van die auto's is significant anders dan die iedereen nu op de speedster gebruikt. De vraag is of die dan ook past... 
Hetzelfde zou kunnen gelden voor die pontiac dus. Dus wees voorzichtig met het bestellen van een "vreemd" 2.4 inlaatspruitstuk  

 
			 
			
					
				inlaatsptuitstuk en tb
				Geplaatst: 11 sep 2008 12:21
				door stefan
				hoi maik
van de pontiac ben ik 100 percent zeker 
bestelnr is dezelfde
grt stefan
			 
			
					
				
				Geplaatst: 03 nov 2008 20:59
				door M-speed
				eindelijk is het zover ik ga morgen het spruitstuk bestellen
via opel nefkens even bellen en dan bestellen
en ook alle andere spulletjes dan kan ik me weer vermaken in het slechte weer in onder op de speedster  

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 05 nov 2008 20:28
				door Co'tje
				Na alle positieve berichten heb ik het spruitstuk vandaag besteld. Winteravonden genoeg om aan de auto te rommelen   
 
Getsaturnparts.com bleek een stuk goedkoper dan autopartspeople. Ben 157 dollar kwijt ex p&p. Goed te doen!
Las dat een van jullie een goede tekening van de ECU-steun heeft. Kan alleen niet meer vinden wie het was 

  Kan een van jullie me aan de tekening helpen? Dan kan ik de steun alvast maken. Thanks!
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 05 nov 2008 20:42
				door Maik
				
			 
			
					
				
				Geplaatst: 05 nov 2008 20:59
				door Co'tje
				Handig zo'n apple. Rechtermuisknop alleen was al genoeg 
Thanks!
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 06 nov 2008 20:51
				door M-speed
				de mijne is besteld en heb hem over 2 weken al vertelde de beste man mij  

 kan niet wachten
binnenkort ook de rest van de spullen bestellen en knutselen maar 

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 06 nov 2008 21:57
				door speedster
				M-speed schreef:de mijne is besteld en heb hem over 2 weken al vertelde de beste man mij  

 kan niet wachten
binnenkort ook de rest van de spullen bestellen en knutselen maar 

 
Ik heb ze gisteren het nummer gegeven van het inlaatspruitstuk, want die wisten ze niet meer.  

  Veel succes met het knutselen en daarna veel rij plezier ermee. Welke dynamo heb je?