Pagina 23 van 27
Geplaatst: 28 dec 2008 17:59
door M-speed
Maik schreef:
Andersom dan wel he

ja ok eerst rustig aan doen maar hij heeft vandaag om te kijken of alles goed was al een kwartier stationair gelopen en af en toe een beetje gas gegeven en klonk allemaal al redelijk goed
van de week eerst maar ff lekker rijden kijken wat tie doet
Geplaatst: 02 jan 2009 11:05
door M-speed
vandaag eerste test rit gemaakt met de speedy
hij reed heel goed merkt wel een beetje dat de ecu moest denk af en toe even inhouden enzo
vond alleen heel vreemd toen ik een 10 km had gereden hij bij stationair rond de 1200 toeren bleef hangen en toen ik hem uit zetten de wagen heel erg schudden
is dit dat de ecu bezig is of iets anders ???
Geplaatst: 02 jan 2009 13:31
door Arno
Klinkt als een vacuum lek..
Kleine pakking toch niet helemaal afgedicht? Pakking onder/rond gasklep niet helemaal op z'n plek?
Bye, Arno.
Geplaatst: 02 jan 2009 17:22
door M-speed
vacuum heb ik denk ik gevonden was een beugeltje vergeten van de dikke slang op me luchtfilterbuis
maar nu heb ik nog wel iets anders zou het kunnen zijn dat tie op een 30 km rijden toch een halve liter olie heeft verbruikt tijdens zichzelf afstellen
had tijdens het rijden wel dat tie flink wat zwarte en grijze rook eruit gooide
Geplaatst: 02 jan 2009 20:02
door the-duke
dat klinkt niet best..
Ik hoop maar dat er niks in de motor is gevallen tijdens het vervangen van het spruitstuk bv of echt te veel gas gegeven met een te arm mengsel bijvoorbeeld, want (ineens neem ik aan) zoveel olie verbruiken..
Dat klinkt niet best, ik hoop maar voor je dat dat snel beter wordt en er niks structureels kapot is..
Succes,
The-Duke
Geplaatst: 02 jan 2009 20:17
door Pipo
M-speed schreef:
Maar nu heb ik nog wel iets anders. Zou het kunnen zijn dat ie op een 30 km rijden toch een halve liter olie heeft verbruikt tijdens zichzelf afstellen?
Had tijdens het rijden wel dat ie flink wat zwarte en grijze rook eruit gooide.
Heel onwaarschijnlijk. Dat hij meer benzine zou verbruiken tot daar toe, maar ik zie niet in hoe hij door regelen van de inspuiting en ontsteking je olie er kan doordraaien

. De zwarte rook zou wel van een slechte afstelling kunnen komen. De grijze rook wijst dan weer op verbrande olie wat de theorie van een olielek tegenspreekt.
Het hoeft niet direkt ernstig te zijn. Is bv je carterontluchting in orde? Of heb je er niet teveel olie in gedaan? Of te dunne olie?
Geplaatst: 02 jan 2009 20:28
door speedster
Nee, dat is niet normaal.
Hij mag niet meer olie verbruiken.
Ik denk dat de c/case vent pas seal niet goed op zijn plaats zit.
Er is hopelijk niets in de motor gekomen met het terug plaatsen van het spruitstuk, want dan heb je echt een probleem.
Geplaatst: 02 jan 2009 21:11
door M-speed
aardig avondje weer gesleuteld en hoogwaarschijnlijk is het de c/case vent pas seal er kan niks in zijn gekomen want heb de gaten van het blok dichtgeplakt gehad
ik heb het spruitstuk eraf gehaald en de zag dat vloeibare pakking niet meer zo goed op de plaats zat waar ik het had gesmeerd waarschijnlijk tijdens het monteren er niet goed op gebleven (was ook aan de oude kant)
ik ben er achtergekomen door remreiniger bij het spruitstuk te spuiten
en daar gemerkt dat het spruitstuk lekte
het olie verbruik komt volgens mij ook van c/case vent pas seal
want het spruitstuk en dat gedeelte waar de seal moet komen waren aardig vet
en ik had nog een foutje gemaakt met het terug monteren van de peilstok deze zat ook niet helemaal goed maar hier was gelukkig niks uit gelekt
morgen even nieuwe vloeibare pakking halen het c/case vent pas seal goed monteren beetje olie erbij en dan hopen dat tie het weer goed doet
in ieder geval bedankt voor het mee denken
Geplaatst: 03 jan 2009 10:27
door 12Esc
waarom heb je eigenlijk vloeibare pakking gebruikt voor die seal. Bij mij paste hij er zo in, zonder iets bijzonders te hoeven doen.
Geplaatst: 11 jan 2009 19:19
door Super7
hmmm ben druk doende;
2 probleempjes;
1) het oude spuitstuk wil er simpelweg niet uit, moet je per sé je peilstok uit het blok halen wil er ruimte genoeg ontstaan?
2) rechts van het oude spruitstuk heb ik een dikke slang verwijdert, die kan ik niet op het nieuwe psuitstuk aansluiten; klopt dat???
BVD voor jullie hulp.
Geplaatst: 11 jan 2009 19:28
door M-speed
het zou moeten lukken met de peilstok erin het is dan wel ontzettend lastig
beter er even uit halen
je 2e vraag snap ik niet helemaal
heb je er misschien een foto bij ?
Geplaatst: 11 jan 2009 19:35
door Dominique
Super7 schreef:
1) het oude spuitstuk wil er simpelweg niet uit, moet je per sé je peilstok uit het blok halen wil er ruimte genoeg ontstaan?
2) rechts van het oude spruitstuk heb ik een dikke slang verwijdert, die kan ik niet op het nieuwe psuitstuk aansluiten; klopt dat???
1) Ik hoor bij iedereen dat hij er uitgehaald is, heeft naast ruimte vermoedelijk ook met een bevestigingssteun van de stok te maken.
2)Dat is de aansluiting van de EGR klep. Die hou je idd over. In principe moet je die mod er verplicht bij doen!
Raadpleeg ook ons aller
Vraagbaak eens. Zeer vermoedelijk heb je er wat aan!

Geplaatst: 11 jan 2009 20:19
door Super7
1) hmmm.. hoe verwijder je een peilstok in het blok?
2) EGR; is toch niks meer dan het afdichten en de klep een kwartslag draaien?
Geplaatst: 11 jan 2009 21:35
door Dominique
Super7 schreef:1) hmmm.. hoe verwijder je een peilstok in het blok?
2) EGR; is toch niks meer dan het afdichten en de klep een kwartslag draaien?
1) Hij zit met 2 rubber ringen afgedicht in het blok gestoken. In de richting van de pijlstok omhoog trekken. Ergens halverwege de pijlstok zit ook nog een bevestiging.
2)klopt, dat is de 'easy way'. Het is ook mogelijk de klep te verwijderen, alleen zal je de ECU moeten foppen met electronica.
Geplaatst: 12 jan 2009 8:30
door Maik
Heb je de draadboom die onder aan je spruitstuk vastgezet is met 1 of 2 tie-wrap-achtige dingen al losgehaald? Je ontkomt er eigenlijk niet aan om onder je speedster te kruipen (moet dus op bokken of oprijstoelen). Dan kan je na het loshalen van je onderplaat goed bekijken hoe het allemaal onder je spruitstuk zit. Ik kreeg ook de peilstok er niet uit via de bovenkant, die heb ik via onder eruit moeten trekken, hij zat nogal vast/strak en via de onderkant had ik meer/betere grip op de peilstok.