Wat te verwachten was menig forum member heeft op deze vraag geantwoord. Ik ben nu een z20leh motor aan het opbouwen komende zomer voor 500pk
ben erg blij dat mijn cilinderwand 1 mm dikker is en dat ik naar maximaal 700pk kan
http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=19&t=180075
ant`1
Vraag dat maar is aan Klassen of VMaxx enzo die trekken gewoon hele dikke vermogens uit die lehh blokken, zover ik weet zonder problemen.
ant2
Uiteraard ligt het eraan hoe je ermee omgaat. Mark (speedy ) ook hier op het forum aanwezig heeft heel wat jaren gereden met een blok dat de laatste 2 jaar ruim 275 pk had en 450+ NM. Maar hij was wel heel zuinig op de auto reed het blok netjes warm enz enz.
Ik heb zelf een jaartje met 264 pk en 400 NM rond gereden in mijn Astra OPC, nooit problemen gehad.
Een Z20LET blok is idd niet bestand tegen 280 pk en meer. Dat is ook de reden dat ik met mijn vorige auto ( Astra G OPC Z20LET ) niet hoger in vermogen gegaan ben. Met 280 zit je op het randje hebben ze mij verteld bij EDS.
Een Z20LEH blok is zoals men zegt bestand tegen 300 pk, mede door de zuigerbodemkoeling en beter zuigers die gebruikt zijn bij dit blok tegenover de Z20LET. Er zijn er meerdere die met 300 pk rijden met een Z20LEH blok.
Bij EDS kun je ook zuigerbodemkoeling in je Z20LET blok laten zetten, maar dan ben je er nog niet.
Zou als je hoge vermogens wilt gaan draaien bij hun informeren wat je hiervoor nodig hebt. Zij hebben heel veel ervaring met
deze blokken. Alles moet ook kloppen zoals andere zuigers, de goede injectoren enz enz. En daarbij de software is zeker zo belangrijk, loopt het blok bv te arm wordt ie te heet en loopt ie stuk.
ant3
Ik rijdt nu al 4 jaar met de z20Leh waarvan de laatste 3 jaren met 300+pk. op turbo's na geen enkel probleem.
De tuners gebruiken voor hoger als 300pk ook wel de romp motor van de x20xer.
Als die bechikbaar is natuurlijk. die schijnen dikkere zuigerwanden te hebben
ant 4
Onderblok van de c20let en alle opvolgers bigblok is nagenoeg gelijk. En er zijn echt geen ovaal geboorde. Andere tuner zoeken zonder broodje aap verhaal. De leh heeft zelfs zuigerbodemkoeling.