Zelf de 2.4 er ook opgezet dit weekend, met 120 amp dynamo. Ook een stukje van het spruitstuk afgehaald, en afgewerkt met een metalen plaatje. Fluitje van een cent!
Verschil is vanaf het begin goed te merken, zat al twee keer in de toerenbegrenzer vanmiddag Hij blijft trekken.
En de airbox heeft een heerlijk geluid. Eindelijk het idee dat ik niet in een vectra zit.
Super7 schreef:Hoe hebben jullie het spruitstuk afgedicht nadat je de zijkant hebt verwijdert?
Ik zou iets doen als een plaatje aluminium die je met een lekkere klodder Sikaflex 225FC er op vast plakt. Zelfde zwarte plak-troep waarmee voorruit vast zit en zaken als de crashbox etc.
Dat zou voldoende stevig moeten zijn.
Je kunt er wel glas-mat overheen doen, maar dan zal je er wel meerdere lagen op moeten doen en zelfs dan is waarschijnlijk een steuntje in de vom van een metaalplaatje oid. er onder nog wel verstandig.
ik wil ook aan deze mod beginnen maar heb wa schrik hiervoor het zou bij mij op een dag af moeten zijn. het is mijn dagelijkse auto zou dit lukken? of heeft iemand goesting om mij hierbij te helpen
Zeker met het vervangen van de complete uilaatlijn als je dat ook van plan bent. Dan kun je het beste de achterclam eraf halen en ben je twee dagen bezig.
Ik ga ook eens uiteindelijk de inlaat (laten) plaatsen, als de garage tijd voor me heeft op de momenten dat ik mijn wagen een paar dagen kan missen weliswaar (motorsteunen moeten ook vervangen worden). Ik zal de garage een print meegeven van het inbouwproces en ook een gelaserd metaalplaatje dat op de inlaat komt. Wat ik nog niet zeker weet, brengt het polieren van de originele 58mm gasklep nu winst op of gaat de ecu foutmelding geven?? Dit was zo met een grotere diameter gasklep maar met polieren ook of niet??
@ Gertje, heb jij ondertussen de inlaat geplaatst? Viel het toch mee of niet?
RCduck7 schreef:Wat ik nog niet zeker weet, brengt het polieren van de originele 58mm gasklep nu winst op of gaat de ecu foutmelding geven?? Dit was zo met een grotere diameter gasklep maar met polieren ook of niet??
Nee, mijne was ook geflowd; geen probleem.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Ligt eraan hoe ver je er mee gaat. Ik heb een 58mm gasklephuis geflowed en de klep en as bewerkt en die geeft op het standaard motormanagement echt wel de foutmelding, was niet mee te rijden. Dus het ligt eraan of je hem wat polijst of echt flowed