Pagina 25 van 27
Geplaatst: 16 mar 2009 19:45
door Co'tje
Zelf de 2.4 er ook opgezet dit weekend, met 120 amp dynamo. Ook een stukje van het spruitstuk afgehaald, en afgewerkt met een metalen plaatje. Fluitje van een cent!
Verschil is vanaf het begin goed te merken, zat al twee keer in de toerenbegrenzer vanmiddag

Hij blijft trekken.
En de airbox heeft een heerlijk geluid. Eindelijk het idee dat ik niet in een vectra zit.
Mark en Michael, thanks voor de instructies!
Geplaatst: 16 mar 2009 19:59
door Dennizz
Ik begin nu toch wel erg enthousiast te worden over de inlaat
Merk je het ook met normaal rijden al? Dus niet enkel bij volgas? Jij had toch ook nog een standaard speedster/uitlaat
Geplaatst: 16 mar 2009 20:06
door Co'tje
Normaal rijden, dat is toch hetzelfde als vol gas?
Heb hem ongeduldig warm gereden en toen vol het gas erop...... Heerlijk.
Heb het idee dat het vooral verschilt boven de 4000 toeren. Hij ademt veel vrijer, zelfs met standaard uitlaat met de precat er nog in.
Niet twijfelen, gewoon de complete kit kopen en ombouwen.
Geplaatst: 17 mar 2009 6:57
door stefan
@ co
nu nog zorgen dat hij zen uitlaatgas wat beter kwijt geraakt(en de ecu zal ongetwijfeld zich nog wat moeten aanpassen) dan voel je echt het verschil
grt stefan
Geplaatst: 04 mei 2009 20:38
door Super7
Vraagje..
Hoe hebben jullie het spruitstuk afgedicht nadat je de zijkant hebt verwijdert?
Mijn epoxy glasmat zuigt ie binnen 100 km nu al 2 keer naar binnen..
Geplaatst: 05 mei 2009 5:28
door Arno
Super7 schreef:Hoe hebben jullie het spruitstuk afgedicht nadat je de zijkant hebt verwijdert?
Ik zou iets doen als een plaatje aluminium die je met een lekkere klodder Sikaflex 225FC er op vast plakt. Zelfde zwarte plak-troep waarmee voorruit vast zit en zaken als de crashbox etc.
Dat zou voldoende stevig moeten zijn.
Je kunt er wel glas-mat overheen doen, maar dan zal je er wel meerdere lagen op moeten doen en zelfs dan is waarschijnlijk een steuntje in de vom van een metaalplaatje oid. er onder nog wel verstandig.
Bye, Arno.
Geplaatst: 05 mei 2009 5:28
door M-speed
Geplaatst: 14 feb 2011 20:02
door gertje
ik wil ook aan deze mod beginnen maar heb wa schrik hiervoor het zou bij mij op een dag af moeten zijn. het is mijn dagelijkse auto zou dit lukken? of heeft iemand goesting om mij hierbij te helpen
Geplaatst: 14 feb 2011 20:26
door Smiley
Dan is het in ieder geval een weekendklus.
http://www.auto-editie.nl/prive/clamremoval/2.4.zip
Ik wil wel een handje meehelpen.
Geplaatst: 14 feb 2011 20:31
door Co'tje
Zeker met het vervangen van de complete uilaatlijn als je dat ook van plan bent. Dan kun je het beste de achterclam eraf halen en ben je twee dagen bezig.
Het verschil zal je dan zeker merken.....

Geplaatst: 14 feb 2011 20:37
door Super7
Nadeel kan zijn dat je spuitstuk niet past ondanks de aanpassing van je dynamo.
Dat had ik.. Zie boven.
Uiteindelijk heb ik dat met een proffesional op kunnen lossen, maar ook met andere onderdelen.. Daar zit soms besteltijd op... en dan ben je de ...
Geplaatst: 15 feb 2011 8:49
door gertje
hoop dat het bij mij niet zo een hel ga zijn.
Geplaatst: 05 mei 2011 20:00
door RCduck7
Ik ga ook eens uiteindelijk de inlaat (laten) plaatsen, als de garage tijd voor me heeft op de momenten dat ik mijn wagen een paar dagen kan missen weliswaar (motorsteunen moeten ook vervangen worden). Ik zal de garage een print meegeven van het inbouwproces en ook een gelaserd metaalplaatje dat op de inlaat komt. Wat ik nog niet zeker weet, brengt het polieren van de originele 58mm gasklep nu winst op of gaat de ecu foutmelding geven?? Dit was zo met een grotere diameter gasklep maar met polieren ook of niet??
@ Gertje, heb jij ondertussen de inlaat geplaatst? Viel het toch mee of niet?
Geplaatst: 05 mei 2011 22:04
door Smiley
RCduck7 schreef:Wat ik nog niet zeker weet, brengt het polieren van de originele 58mm gasklep nu winst op of gaat de ecu foutmelding geven?? Dit was zo met een grotere diameter gasklep maar met polieren ook of niet??
Nee, mijne was ook geflowd; geen probleem.
Geplaatst: 07 mei 2011 9:05
door markv
Ligt eraan hoe ver je er mee gaat. Ik heb een 58mm gasklephuis geflowed en de klep en as bewerkt en die geeft op het standaard motormanagement echt wel de foutmelding, was niet mee te rijden. Dus het ligt eraan of je hem wat polijst of echt flowed
Mark