Pagina 26 van 27

Geplaatst: 07 mei 2011 9:25
door Smiley
Ah, ok...de mijne was alleen gepolijst 8)
Dan krijg je geen code.

Geplaatst: 07 mei 2011 14:24
door speedster
Smiley schreef:Ah, ok...de mijne was alleen gepolijst 8)
Dan krijg je geen code.
En de mijne .................. :oops:

Geplaatst: 07 mei 2011 17:04
door markv
Smiley schreef:Ah, ok...de mijne was alleen gepolijst 8)
Dan krijg je geen code.
Dat doet dan ook niet zoveel met de doorstroming of de gasresponse.. De aanpassingen die ik had gemaakt hadden wel echt een merkbaar verschil. Helaas wel zoveel dat ie dus niet meer bruikbaar was op de standaard ECU..

Mark

Geplaatst: 09 mei 2011 21:51
door RCduck7
Ik denk dat ik het polijsten van de klep van de agenda ga schrappen, vond ik sowieso altijd een twijfelgeval om dit te doen.

Geplaatst: 16 mei 2011 20:05
door RCduck7
Ik heb vandaag de 2.4 inlaat uit de kast gehaald en zag dat de groene rubberen dichtinkjes er niet op zaten. Hoogstwaarschijnlijk zaten die er gewoon niet bij toen ik indertijd de inlaat bestelde. Worden de originele dichtingen van de oude inlaat voor het inbouwen van de nieuwe inlaat hergebruikt? Of moeten die appart besteld worden? Zoja, weet iemand het bestelnummer?
Ook zag ik een metalen stukje van ongeveer zo een 2 op 3 cm groot met een groen kunststof randje, dit zat op de inlaat vastgetaped. Als ik me niet vergis was dit nodig bij het terug monteren van de inlaat op de gasklep??

Geplaatst: 16 mei 2011 20:49
door Exmantaa
Dat plaatje is van de carterventilatie en moet tussen cil 2 & 3 komen.

Geplaatst: 16 mei 2011 21:02
door Smiley
12589516 = carterventilatie
12600729 = gasklep dichting
24455112 = cilinder dichting (4 stuks nodig)

Geplaatst: 17 mei 2011 19:58
door RCduck7
Thanks, weer een stap dichter met mijn voorbereiding. :)

Bij mijn groupbuy op het Z22SE forum was ik bij de ongelukkigen dat één van de 2 pijpjes was afgebroken op de inlaat, ik vermoed dat dit pijpje die bij mij afgebroken was het minst belangrijke van de 2 is.
Hier in dit topic zijn de foto's ervan te zien...
http://www.z22se.co.uk/forum/viewtopic. ... &start=200
Klopt het dat dit pijpje enkel dient voor dampen op te vangen van de inlaat en dus minder belangrijk dan de andere L-vormige pijp op de luchtinlaat?
Had iemand hetzelfde probleem met zijn inlaat? Gewoon lijmen?
Op het forum spreekt er iemand van het gebrolen stuk af te zagen en er een adapter stuk op te bevestigen...

Geplaatst: 17 mei 2011 20:19
door Smiley
Het pijpje bovenop is van je koolstof filter.
Je achterste pijpje moet je op de vacuum slang van je rem aansluiten (brake booster)

Ik heb nog een complete 2.4 liggen, met alle dichtingen, ecu bracket, vacuum slang en corsa klep (5000 km gebruikt)
Is mischien makkelijker voor je, en kun je je huidige op ebay donderen.
p.m. me als je interesse hebt.

Hier mijn 2.4 inbouwaktie van vorige jaar, ter lering en vermaak:
http://www.auto-editie.nl/prive/clamremoval/2.4.zip

Geplaatst: 17 mei 2011 20:56
door Dennizz
RCduck7 schreef:Thanks, weer een stap dichter met mijn voorbereiding. :)

Bij mijn groupbuy op het Z22SE forum was ik bij de ongelukkigen dat één van de 2 pijpjes was afgebroken op de inlaat, ik vermoed dat dit pijpje die bij mij afgebroken was het minst belangrijke van de 2 is.
Hier in dit topic zijn de foto's ervan te zien...
http://www.z22se.co.uk/forum/viewtopic. ... &start=200
Klopt het dat dit pijpje enkel dient voor dampen op te vangen van de inlaat en dus minder belangrijk dan de andere L-vormige pijp op de luchtinlaat?
Had iemand hetzelfde probleem met zijn inlaat? Gewoon lijmen?
Op het forum spreekt er iemand van het gebrolen stuk af te zagen en er een adapter stuk op te bevestigen...
Die was bij mij ook afgebroken. Bout met kit erin en klaar! Gaat al >20.000 km zonder problemen.

Geplaatst: 15 jun 2011 19:25
door RCduck7
De nieuwe inlaat is geinstalleerd :D
De eerste 50 tal km's wat rustig aan gereden en daarna enkele keren volgas geven tot dichtbij de begrenzer (waar dit toelaatbaar was op de weg). Je voelt dat het optrekken wat beter, minder geremd is in de hoge toeren. En om te zeggen dat deze upgrade het meeste nut heeft in samenwerking met andere upgrades zoals sport uitlaat en luchtfilter, ecu... dan kan ik daar enkel positief over zijn.
Ik ondervond ook dat de speedster wat rauwer klonk, kan dit?
Maar de bodemplaat zit er nog niet op, misschien daardoor.
Tegelijk zijn ook de motorsteunen vervangen links en rechts, inserts gemonteerd voor en achter.
Dit brengt wel wat trillingen over naar het interieur maar over het algemeen ook wel een verbetering.

Geplaatst: 30 jun 2011 20:19
door RCduck7
Oh, waar ik mij ook nog vragen bij stel is dat er een bruine en een zwarte elecktrische draad overblijft die vermoedelijk tesamen naar een fiche gaan, die heeft de garagist mooi ingetaped rond een rubberen slang aan de rechter voorkant van de motor ruimte. Daarom ben ik niet zeker of die 2 draden oorspronkelijk naar een fiche gaan of dat de garagist gewoon 2 overblijvende losse draden daar ingetaped heeft. Alles lijkt normaal te werken maar ik vraag mij toch af waar dit voor diende.

Geplaatst: 30 jun 2011 20:58
door Smiley
Een ander woord voor fiche, en een foto zou helpen.

Geplaatst: 30 jun 2011 21:11
door RCduck7
Smiley schreef:Een ander woord voor fiche, en een foto zou helpen.
Uh... stekker! Sorry, zal typisch vlaams zijn. :)
Zal daar dan eens een foto van maken, het zit ingetaped maar dus daarom dat ik niet zeker weet dat het naar een stekker gaat. Terug weer intapen na de foto lijkt me geen probleem.

Geplaatst: 30 jun 2011 21:33
door Smiley
Het gaat er meer om waar hij ongeveer zit; je hoeft de tape niet los te maken.