Weer wat gedaan in de tussentijd.
Had last van een olielekkage en na wat speurwerk kwamen we er achter dat mn vers gereviseerde turbo de olie op de verkeerde manier afvoerde:
Even kleine dilemma. Terugsturen naar de UK kost een paar weken en ondertussen moest de Speedster van de brug af..
Oplossing lag voorhanden:

Ik had natuurlijk nog een hagelnieuwe Garrett GT2860RS liggen.
Punt was wel dat we de hele boel moesten ombouwen: Uitlaat opnieuw pas maken, intercoolertraject opnieuw maken, leidingwerk etc.
Dus met mn maat ouderwets 2 dagen doorgehaald...

Die witte is mn maat's Nissan 200SX (S13) met RB26DETT met ca. 650pk op 1110 kg.
Clam er af, alles weg gehaald en 4 uur verder:
Passen en meten
Ken allemaal net, maar iig geen IC-buizen meer tegen de uitlaat aan
Voordeel van deze aangepaste setup is, dat hij nu dus ook 1-op-1 past met de B207 die ik hier nog nieuw heb liggen.
Mocht dit blok gaan, dan kan de B207 er zo in.
Het is een iets grotere turbo dan dat er op zat, dus moest er weer opnieuw wat ingeleerd worden.
Heb de wastegate op 0.45 bar staan: 285 pk en 323Nm. Finetuning is nog nodig.
Zoals je aan de grafiek kan zien is er sprake van boostcreep vanaf ca. 5000rpm. Er komt dus meer uitlaatgas vrij dan door de turbo tijdig afgevoerd kan worden waardoor er meer boost ontstaat. Van de week de wastegate controleren (kijken of de klep fysiek ook 100% open kan). Rev limit terug gezet op 6400rpm.
Op zich geen man over boord aangezien de boost beperkt blijft tot ca. 0,85 bar en het vermogen ook binnen de perken blijft van het blok/koppeling. Rijd ook best leuk eigenlijk, altijd maar harder.
Als de wastegate goed werkt ga ik nog wat aanpassen qua timing om te kijken of ik de uitlaattemps wat kan laten zakken (minder warm is minder volume is minder restrictie). Wil ook nog even kijken of ik de boost wat omhoog kan doen naar ca. 0,6 bar voor meer vermogen onderin, maar even vinger aan de pols wat dat doet qua creep.
Rij ondertussen ook zonder bodemplaten. Heb het idee dat de boel aardig koel blijft hierdoor. IAT's blijven ook redelijk binnen de perken (~40C).
Denk dat ik Tibby zn idee over ga nemen om de grote bodemplaat te halveren. Wat meer bescherming van het motorruim, maar toch afvoer van hete lucht. Had nog een Jimsan diffusor bij Joe (Max88) besteld, maar die gast is een ramp

. Die mocht em houden van mij, rij wel zonder.
Verder gisteren de 13 jaar oude RSR's vervangen voor verse Toyo R888R's in 205/40/17 en 235/40/17 en gelijk een nieuwe geo gedaan.
Voor: 0,8 graad camber en 0.2 mm uitspoor
Achter: 2,0 graad camber en 0,15mm toespoor
... wat rijd dat ding weer lekker (geo was all over the place...)
Verder mn oude radio uit 2013 vervangen voor een Ali android versie zodat ik eindelijk mn muziek kan streamen en ook mn ecu kan monitoren (iat's, boost en kvs temp). Moet nog even een BT dongel fixen. dat ali ding was tevens 129gr lichter dan mn oude radio. Ook belangrijk.
Ga nog Eltech oren op de Speedster zetten. Heb nu alle roosters er af gehaald, maar het openstaande gat is niet heel netjes vind ik.
Binnenkort een trekhaak onder mn Mazda CX5 zodat de speedster op een trailer kan en we met heel de vriendenclub in augustus naar de Ring kunnen. Rijdt toch fijner als je weet dat je altijd thuiskomt. Ben benieuwd!