Geplaatst: 14 aug 2006 10:06
Heb gisteren mijn speedstertje eens uitgetest op een lege parking.
Nou ja, echt leeg was die niet, een paal in de midden van de parking en op sommige plekken lag er gebroken glas.
Khad uiteindelijk niet zoveel speelruimte maar ben toch al wat wijzer geworden van het weggedrag op de limiet.
Ik had de indruk dat bij de speedster de griplimiet net iets hoger ligt dan die van mijn vorige wagen, de honda S2000.
Maar mede kon ik die indruk hebben door het ietwat onderstuurt karakter van de speedster en z'n neiging om iets meer rechtdoor te willen gaan.
De S2000 ging naar mijn smaak net iets te vlug in overstuur terwijl ik de de speedster moeilijk in overstuur kreeg.
Onder zwakke acceleratie in een scherpe bocht in de speedster dreigen de voorwielen net iets eerder uit te breken.
Pas als men echt goed instuurt en plankgas geeft gaat het kontje ietsje eerder maar dan was er zeker nog geen sprake van driften.
Moest ik iets meer ruimte gehad hebben op de parking zou ik wel wat meer gedurfd hebben maar toch is het niet makkelijk omdat je echt de power van de wagen moet aanspreken om dit te doen.
Al bij al ben ik best tevreden met hoe de wagen rijd maar had toch liever ietsje meer overstuur zodat hij uiteindelijk toch iets makkelijker in de bochten te sturen valt en lichtvoetiger zou moeten zijn.
Maar dit overstuur wil ik niet in de mate zoals dit bij de S2000 het geval was.
Voortgaand op de indrukken dat ik hier krijg op het forum lijken bredere banden vanvoor een verbetering maar aanpassen van de camber lijkt mij het best om eerst te doen.
En dan maar weer eens gaan testen he.
Greetz.
Nou ja, echt leeg was die niet, een paal in de midden van de parking en op sommige plekken lag er gebroken glas.

Khad uiteindelijk niet zoveel speelruimte maar ben toch al wat wijzer geworden van het weggedrag op de limiet.
Ik had de indruk dat bij de speedster de griplimiet net iets hoger ligt dan die van mijn vorige wagen, de honda S2000.
Maar mede kon ik die indruk hebben door het ietwat onderstuurt karakter van de speedster en z'n neiging om iets meer rechtdoor te willen gaan.
De S2000 ging naar mijn smaak net iets te vlug in overstuur terwijl ik de de speedster moeilijk in overstuur kreeg.
Onder zwakke acceleratie in een scherpe bocht in de speedster dreigen de voorwielen net iets eerder uit te breken.
Pas als men echt goed instuurt en plankgas geeft gaat het kontje ietsje eerder maar dan was er zeker nog geen sprake van driften.
Moest ik iets meer ruimte gehad hebben op de parking zou ik wel wat meer gedurfd hebben maar toch is het niet makkelijk omdat je echt de power van de wagen moet aanspreken om dit te doen.
Al bij al ben ik best tevreden met hoe de wagen rijd maar had toch liever ietsje meer overstuur zodat hij uiteindelijk toch iets makkelijker in de bochten te sturen valt en lichtvoetiger zou moeten zijn.
Maar dit overstuur wil ik niet in de mate zoals dit bij de S2000 het geval was.
Voortgaand op de indrukken dat ik hier krijg op het forum lijken bredere banden vanvoor een verbetering maar aanpassen van de camber lijkt mij het best om eerst te doen.
En dan maar weer eens gaan testen he.

Greetz.