Seizoen 2007 -> 2008 (Vmax evo450...)

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
jans
Giga lid Carbon

Bericht door jans »

Moet toch maar even met Vmax praten :roll:
Rikster
Mega lid

Bericht door Rikster »

...dacht dat jij de "Kogel" ging verkopen?
jans
Giga lid Carbon

Bericht door jans »

Zo als het er nu uit ziet ,hou ik um gewoon 8)
Rikster
Mega lid

Bericht door Rikster »

Das een veel beter plan... :toot:
Dominique
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door Dominique »

Rikster schreef:Zo moet een spruitstuk eruit zien... 8)
Home made by V-max?? ziet er idd lekker uit! :woship:
Martin
Mega lid

Bericht door Martin »

jans schreef:Zo als het er nu uit ziet ,hou ik um gewoon 8)

:woship: :woship: :woship:

Gr,Martin
paul
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door paul »

Jans schreef:
Zo als het er nu uit ziet ,hou ik um gewoon
EN ER VAN BLIJVEN GENIETEN HÈ :P

Een leukere wagen vind je toch niet :roll:

Paul
Cars are fun and without fun, life is nothing.
mevistox5
Lid

Bericht door mevistox5 »

Rikster schreef:
Het plan was om de synchro´s te vervangen door sterkere, aangezien die gesneuveld zijn afgelopen jaar, maar er is niet aan te komen tenzij je ze speciaal laat maken... Dan nog blijft het natuurlijk zo dat ik weer een onderdeel sterk genoeg heb gemaakt en dus bij de volgende zwakste schakel zal stranden :( Daarom heb ik nu besloten de bak volledig te versterken en komt er een tandwiel set in met rechte vertanding die is afgepast op het motorvermogen/toerengebied en bandenmaat :!:

Is dit niet iets wat ook wel 'dogbox' wordt genoemd? Zo ja, krijg je in ieder geval een lekkere versnellingsbakhuil erbij.

Overigens welkom in de wereld die tuning heet.... ofwel steeds op zoek naar de zwakste schakel.
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje

Bericht door SteV6 »

mevistox5 schreef:Overigens welkom in de wereld die tuning heet.... ofwel steeds op zoek naar de zwakste schakel.
Je hoeft niet op zoek naar de zwakste schakel, die toont zich vanzelf wel ... :? :mrgreen:

SteV6
S4 Avant
Rikster
Mega lid

Bericht door Rikster »

mevistox5 schreef:Overigens welkom in de wereld die tuning heet.... ofwel steeds op zoek naar de zwakste schakel.
Daar ben ik zo'n 6 jaar terug al achter gekomen, toen ik mijn toenmalige Astra OPC (X20XER) door middel van een turbo aan wat meer lucht hielp... 248pk :!: Helaas werden ze snel na mijn conversie geleverd met turbo. :evil:

mevistox5 schreef:Is dit niet iets wat ook wel 'dogbox' wordt genoemd? Zo ja, krijg je in ieder geval een lekkere versnellingsbakhuil erbij.
Idd wordt het ook wel een "DogBox" genoemd en die huil... :thumbsup:
Rikster
Mega lid

Bericht door Rikster »

Ga morgen mijn versnellingsbak wegbrengen naar Drenth, waar hij dan zeker 12 weken zal liggen... Dan is mijn "DogBox" op maat gemaakt voor mijn Speedster :!:
Helaas durft Drenth niet te zeggen dat het dan heel zal blijven, aangezien zij geen vertrouwen hebben in het huis van de F23. De zwakste schakel bij de F23 is de synchronisatie en dat het bakhuis het heeft begeven heb ik nog nergens gehoord... (en er zijn meerdere Astra's en een enkele Speedster die met een F23 en ±600nm rijden.)

Hoop rond begin mei alles klaar te hebben, dan zullen we het te weten komen... :wink:
Piet
Giga lid Carbon

Bericht door Piet »

Gisteren op discovery (5th gear) een lotus esprit die ze probeerde 320km te laten rijden door deze flink op te voeren. Alles ging (meerdere keren) kapot, zoals de versnellingsbak, motor 2x, koppeling.
Rikster
Mega lid

Bericht door Rikster »

Motor en koppeling zijn goed aangepast... hopelijk de versnellingsbak straks ook. Dan staan alleen nog een update van onderstel en remmen op het verlanglijstje... (misschien wat aerodynamische aanpassingen, afhankelijk van hoe hij aanvoelt?).
Ergens is de weg naar het eindresultaat de eigenlijke uitdaging, als alles straks klaar is went het natuurlijk weer veel te snel en ga je opzoek naar een nieuw project :roll:
Rikster
Mega lid

Bericht door Rikster »

De rechtvertande F23 laat helaas nog te lang op zich wachten, dus gaat er binnen twee weken weer een originele bak onder :( en zien we wel hoelang die heel blijft :roll: .
Hoop eind mei, begin juni een evenement mee te rijden en mijn eerste 10s op de klok te kunnen zetten...
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje

Bericht door Herman »

Deleted
Plaats reactie