Seizoen 2007 -> 2008 (Vmax evo450...)
Rikster schreef:
Het plan was om de synchro´s te vervangen door sterkere, aangezien die gesneuveld zijn afgelopen jaar, maar er is niet aan te komen tenzij je ze speciaal laat maken... Dan nog blijft het natuurlijk zo dat ik weer een onderdeel sterk genoeg heb gemaakt en dus bij de volgende zwakste schakel zal strandenDaarom heb ik nu besloten de bak volledig te versterken en komt er een tandwiel set in met rechte vertanding die is afgepast op het motorvermogen/toerengebied en bandenmaat
![]()
Is dit niet iets wat ook wel 'dogbox' wordt genoemd? Zo ja, krijg je in ieder geval een lekkere versnellingsbakhuil erbij.
Overigens welkom in de wereld die tuning heet.... ofwel steeds op zoek naar de zwakste schakel.
Daar ben ik zo'n 6 jaar terug al achter gekomen, toen ik mijn toenmalige Astra OPC (X20XER) door middel van een turbo aan wat meer lucht hielp... 248pkmevistox5 schreef:Overigens welkom in de wereld die tuning heet.... ofwel steeds op zoek naar de zwakste schakel.

Idd wordt het ook wel een "DogBox" genoemd en die huil...mevistox5 schreef:Is dit niet iets wat ook wel 'dogbox' wordt genoemd? Zo ja, krijg je in ieder geval een lekkere versnellingsbakhuil erbij.

Ga morgen mijn versnellingsbak wegbrengen naar Drenth, waar hij dan zeker 12 weken zal liggen... Dan is mijn "DogBox" op maat gemaakt voor mijn Speedster
Helaas durft Drenth niet te zeggen dat het dan heel zal blijven, aangezien zij geen vertrouwen hebben in het huis van de F23. De zwakste schakel bij de F23 is de synchronisatie en dat het bakhuis het heeft begeven heb ik nog nergens gehoord... (en er zijn meerdere Astra's en een enkele Speedster die met een F23 en ±600nm rijden.)
Hoop rond begin mei alles klaar te hebben, dan zullen we het te weten komen...

Helaas durft Drenth niet te zeggen dat het dan heel zal blijven, aangezien zij geen vertrouwen hebben in het huis van de F23. De zwakste schakel bij de F23 is de synchronisatie en dat het bakhuis het heeft begeven heb ik nog nergens gehoord... (en er zijn meerdere Astra's en een enkele Speedster die met een F23 en ±600nm rijden.)
Hoop rond begin mei alles klaar te hebben, dan zullen we het te weten komen...

Motor en koppeling zijn goed aangepast... hopelijk de versnellingsbak straks ook. Dan staan alleen nog een update van onderstel en remmen op het verlanglijstje... (misschien wat aerodynamische aanpassingen, afhankelijk van hoe hij aanvoelt?).
Ergens is de weg naar het eindresultaat de eigenlijke uitdaging, als alles straks klaar is went het natuurlijk weer veel te snel en ga je opzoek naar een nieuw project
Ergens is de weg naar het eindresultaat de eigenlijke uitdaging, als alles straks klaar is went het natuurlijk weer veel te snel en ga je opzoek naar een nieuw project