Pagina 4 van 13
Geplaatst: 24 dec 2006 14:32
door jans
Moet toch maar even met Vmax praten

Geplaatst: 24 dec 2006 15:08
door Rikster
...dacht dat jij de "Kogel" ging verkopen?
Geplaatst: 24 dec 2006 15:17
door jans
Zo als het er nu uit ziet ,hou ik um gewoon

Geplaatst: 24 dec 2006 15:19
door Rikster
Das een veel beter plan...
Geplaatst: 24 dec 2006 15:40
door Dominique
Rikster schreef:Zo moet een spruitstuk eruit zien...
Home made by V-max?? ziet er idd lekker uit!

Geplaatst: 24 dec 2006 16:49
door Martin
Geplaatst: 24 dec 2006 16:57
door paul
Jans schreef:
Zo als het er nu uit ziet ,hou ik um gewoon
EN ER VAN BLIJVEN GENIETEN HÈ
Een leukere wagen vind je toch niet
Paul
Geplaatst: 24 dec 2006 17:16
door mevistox5
Rikster schreef:
Het plan was om de synchro´s te vervangen door sterkere, aangezien die gesneuveld zijn afgelopen jaar, maar er is niet aan te komen tenzij je ze speciaal laat maken... Dan nog blijft het natuurlijk zo dat ik weer een onderdeel sterk genoeg heb gemaakt en dus bij de volgende zwakste schakel zal stranden
Daarom heb ik nu besloten de bak volledig te versterken en komt er een tandwiel set in met rechte vertanding die is afgepast op het motorvermogen/toerengebied en bandenmaat
Is dit niet iets wat ook wel 'dogbox' wordt genoemd? Zo ja, krijg je in ieder geval een lekkere versnellingsbakhuil erbij.
Overigens welkom in de wereld die tuning heet.... ofwel steeds op zoek naar de zwakste schakel.
Geplaatst: 24 dec 2006 17:26
door SteV6
mevistox5 schreef:Overigens welkom in de wereld die tuning heet.... ofwel steeds op zoek naar de zwakste schakel.
Je hoeft niet op zoek naar de zwakste schakel, die toont zich vanzelf wel ...
SteV6
Geplaatst: 24 dec 2006 18:14
door Rikster
mevistox5 schreef:Overigens welkom in de wereld die tuning heet.... ofwel steeds op zoek naar de zwakste schakel.
Daar ben ik zo'n 6 jaar terug al achter gekomen, toen ik mijn toenmalige Astra OPC (X20XER) door middel van een turbo aan wat meer lucht hielp... 248pk
Helaas werden ze snel na mijn conversie geleverd met turbo.
mevistox5 schreef:Is dit niet iets wat ook wel 'dogbox' wordt genoemd? Zo ja, krijg je in ieder geval een lekkere versnellingsbakhuil erbij.
Idd wordt het ook wel een "DogBox" genoemd en die huil...
Geplaatst: 04 jan 2007 8:06
door Rikster
Ga morgen mijn versnellingsbak wegbrengen naar Drenth, waar hij dan zeker 12 weken zal liggen... Dan is mijn "DogBox" op maat gemaakt voor mijn Speedster
Helaas durft Drenth niet te zeggen dat het dan heel zal blijven, aangezien zij geen vertrouwen hebben in het huis van de F23. De zwakste schakel bij de F23 is de synchronisatie en dat het bakhuis het heeft begeven heb ik nog nergens gehoord... (en er zijn meerdere Astra's en een enkele Speedster die met een F23 en ±600nm rijden.)
Hoop rond begin mei alles klaar te hebben, dan zullen we het te weten komen...
Geplaatst: 04 jan 2007 8:13
door Piet
Gisteren op discovery (5th gear) een lotus esprit die ze probeerde 320km te laten rijden door deze flink op te voeren. Alles ging (meerdere keren) kapot, zoals de versnellingsbak, motor 2x, koppeling.
Geplaatst: 04 jan 2007 12:03
door Rikster
Motor en koppeling zijn goed aangepast... hopelijk de versnellingsbak straks ook. Dan staan alleen nog een update van onderstel en remmen op het verlanglijstje... (misschien wat aerodynamische aanpassingen, afhankelijk van hoe hij aanvoelt?).
Ergens is de weg naar het eindresultaat de eigenlijke uitdaging, als alles straks klaar is went het natuurlijk weer veel te snel en ga je opzoek naar een nieuw project
Geplaatst: 23 apr 2007 9:34
door Rikster
De rechtvertande F23 laat helaas nog te lang op zich wachten, dus gaat er binnen twee weken weer een originele bak onder
en zien we wel hoelang die heel blijft
.
Hoop eind mei, begin juni een evenement mee te rijden en mijn eerste 10s op de klok te kunnen zetten...
Geplaatst: 23 apr 2007 19:51
door Herman
Deleted