Alweer terug roep actie's!!!

Algemene zaken omtrent onze auto.
Piet
Giga lid Carbon

Bericht door Piet »

Jans, je moet niet vergeten dat als je een paar keer verast word door het ABS dat ik dan niet lekker in de auto zit.
Het kan dus best zijn dat er verder niet zoveel aan de hand en bij de wegen hier in nederland heb ik eigenlijk weinig last.
Het is alleen bij bijzondere omstandigheden zoals grind op de weg, ongelijke weg etc. dat het ABS 1 keer bepaald, ik ben grip factor x en dat is het dan, hij past het daarna niet meer aan.

Ik heb er waarschijnlijk ook eerder last van door die smalle banden voorop.
jans
Giga lid Carbon

Bericht door jans »

piet schreef:Jans, je moet niet vergeten dat als je een paar keer verast word door het ABS dat ik dan niet lekker in de auto zit.
Het kan dus best zijn dat er verder niet zoveel aan de hand en bij de wegen hier in nederland heb ik eigenlijk weinig last.
Het is alleen bij bijzondere omstandigheden zoals grind op de weg, ongelijke weg etc. dat het ABS 1 keer bepaald, ik ben grip factor x en dat is het dan, hij past het daarna niet meer aan.

Ik heb er waarschijnlijk ook eerder last van door die smalle banden voorop.
Denk, maar daar hebben we het al over gehad, een bredere en goede band voorop.dan gaat het zeker al een stúk beter.
linne150
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door linne150 »

Piet,Martin had ook die smalle bandjes in de Ardennen maar die heb ik er niet over gehoord. Wel over het weg glijden.Kunnen ze dat ABS van jou niet testen in Oosterhout? er is duidelijk verschil.En ik zelf had alleen ABS als ik vond dat er te weinig stof op het pad was en vol in het graffel in de remmen ging :P :P :P
The Ducches is dead! Long live Vyvyan!
`` Scum on Wheels``

Groet Wilbert.
patje
Actief lid

Bericht door patje »

vxr unit ook al gedacht maar is die niet voorzien voor velg maten 16' en 17' achter? Komt daarbij dat de keuring hier in belgie niet zal toelaten denk ik (weet het niet zeker)

Dit gaat eigenlijk de kern van de zaak voorbij als er iets aan de abs niet deugd zou opel zijn verantwoordelijkheid moeten nemen, vind het probleem ergens niet iets van het minste!

Indien Oosterhout uitsluitsel zou kunnen geven over abs zit ik er niets mee in om eens tot daar te rijden :wink:

patje
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

Piet kan er ook iets eerder last van hebben omdat hij de DS2500 remblokken gebruikt i.t.t. de standaard remblokken van Martin. Die grijpen nu eenmaal wat agressiever aan en dat is ook funest voor remmen op een gladde ondergrond (gewicht kan zich in eerste instantie niet goed naar voren verplaatsen). Ook heeft Piet de harde Nitrons wat op een oneven ondergrond ook minder gunstig is dan de standaard dempers/veren.
Aan de andere kant heeft Wilbert zo ongeveer de beste remmen (met behoorlijk agresieve remblokken) van het forum en had hij er dus weer niet veel last van... Maar Wilbert heeft dan weer wat bredere voorbanden, wat op het eerste gezicht NOG ongunstiger zou moeten zijn :? :?: :( :lol:
Wat ik aan wil geven, de auto's zijn niet helemaal vergelijkbaar meer.

Dat het ABS #$@%#$ is, is echter wel een feit. Misschien niet bij 100% van de speedsterrijders hier, maar zeker de helft. Van de andere helft rijdt denk ik ook weer de helft niet extreem genoeg om het echt te merken denk ik ook...
Afbeelding
Maik

Bericht door Maik »

patje schreef:Dit gaat eigenlijk de kern van de zaak voorbij als er iets aan de abs niet deugd zou opel zijn verantwoordelijkheid moeten nemen, vind het probleem ergens niet iets van het minste!
Misschien gaat Opel nu dan ook eindelijk met een goede oplossing komen, laten we daar dan nog even op wachten..... maar niet te lang natuurlijk :wink:
Afbeelding
patje
Actief lid

Bericht door patje »

wachten :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?:
de mijnen is van 2001 dan mag er nu toch stilletjes aan een oplossing komen :!:

patje
stevenflappy
Mega lid in de orde van gouden nietje
Contacteer:

Bericht door stevenflappy »

Het heeft niks met de blokken te maken!

Het treed al op als je een bocht heel hard neemt (90 graden bochtje) en helemaal als je twee andere bochten naast elkaar neemt (links-rechts, snelle bochten 120-160 km/h, wel voluit!!). Natuurlijk komt het dan dus eerder als je bredere en betere compound banden neemt. Met de blokken heeft het niks te maken want die gebruik je dan nog niet, als je ze dan wel gebruikt is het pedaal al keihard en KAN je niet meer remmen, alles blokkeert een voor een en dan wordt het pedaal weer zacht en kan je gewoon remmen. (als je dan nog niet dood bent!!) Waar ik jullie alleen over hoor is bij hobbels in de weg, die zijn makkelijk te voorkomen door net na de hobbel te remmen. Dat vond ik ook niet zo gevaarlijk, het eerste wat ik hier beschrijf is ook wat Opel aangeeft in die brief die bij de recall zit waarin ze dit aangeven. Deze problemen kwamen nadat ik de Nitrons,semi-slicks en OZ's had gekocht en dus de grens verlegde van de auto maar niet van de ABS. Waardoor je dus bijna altijd op die grens rijd omdat de auto veel makkelijker en harder door bochten kan. Maar lang niet iedereen komt bij die grens en sommige units zijn beter......
Laatst gewijzigd door stevenflappy op 26 sep 2006 18:31, 2 keer totaal gewijzigd.
stevenflappy
Contacteer:

Eb de VXR unit werkt alleen met 16/17 inch en dus voor bijna niemand hier van de club.... Helemaal al niet voor poetsers en kappers die 17 inch kopen voor de looks!! :lol:
Piet
Giga lid Carbon

Bericht door Piet »

Dit had maik een keer geschreven
Kies 205/45 en 235/40 als je van plan bent je ABS unit niet te vervangen voor het VXR exemplaar. Kies 205/40 en 235/40 als je dat wel van plan bent.
jans
Giga lid Carbon

Bericht door jans »

En Maik is onze banden expert :thumbup:
Maik '' heb de laatste tijd veel over jou gehoord, ( in positive zin )
Had niet gedacht dat je nog zo snel was :wink:
Maik

Bericht door Maik »

@Steven, dus jij hebt al last van het ABS als je niet eens remt? Dat zou ik heel vreemd vinden...
Heb jij al de VXR abs-unit?

@Jans, met wie heb jij zitten roddelen? Niet alles geloven, maar van dat ik zo snel ben wel natuurlijk 8)
Afbeelding
stevenflappy
Contacteer:

Ja en dat is het probleem... Daarom is het zo gevaarlijk. Jan legde het toen zo uit, omdat je banden in een bocht verschillende snelheden hebben, heb je als je dan heel hard rijd, dat de ABS unit als gegevens krijgt dat je aan het slippen bent..... En dus ingrijpt
stevenflappy
Contacteer:

Zoiets in ieder geval.......
stevenflappy
Contacteer:

piet schreef:Dit had maik een keer geschreven
Kies 205/45 en 235/40 als je van plan bent je ABS unit niet te vervangen voor het VXR exemplaar. Kies 205/40 en 235/40 als je dat wel van plan bent.
Hoezo Maik, de VXr unit is gemaakt voor 16 inch 195 en 17 inch 225, dan blijf je dus in de buurt maar het is bij lange na niet perfect en het lijkt me dat je dat wel nastreeft als je de grenzen opzoekt.... :roll:
Plaats reactie