Groepsaankoop Nitrons
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
- Berichten: 3048
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
- Locatie: Paleis 't Loo
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
- Berichten: 3048
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
- Locatie: Paleis 't Loo
Klaar (al een paar uurtjes).
Die andere kant ging redelijk snel.Voor is de auto ca 1,5cm lager en achter ca 1cm.
Ik heb een km of 15 gereden. De auto stuurst superstrak en voelt een stuk degelijker (steviger) aan. Comfort is wel wat minder maar daar zijn andere auto's voor.
Het wegdeg was nog nat dus heb ik nog rustig aan gedaan.
Voor iedereen die het nog niet heeft: SPAREN!
Die andere kant ging redelijk snel.Voor is de auto ca 1,5cm lager en achter ca 1cm.
Ik heb een km of 15 gereden. De auto stuurst superstrak en voelt een stuk degelijker (steviger) aan. Comfort is wel wat minder maar daar zijn andere auto's voor.
Het wegdeg was nog nat dus heb ik nog rustig aan gedaan.
Voor iedereen die het nog niet heeft: SPAREN!
Lotus Elise S2
Kijk! Zie je wel
Iedereen kan die dingen monteren. Het enige wat je nodig hebt is een behoorlijk doppensetje, wat steeksleutels en een momentsleutel (en oh ja.. een krik, maar daar hebben mensen hier geloof ik nogal eens een gebrek aan
)
Gefeliciteerd met het succesvol afronden van je eerste project Hendrik Jan! Op naar de volgende! Geloof me, op een bepaald moment ga je dat sleutelen nog leuk vinden ook



Gefeliciteerd met het succesvol afronden van je eerste project Hendrik Jan! Op naar de volgende! Geloof me, op een bepaald moment ga je dat sleutelen nog leuk vinden ook

- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
- Berichten: 3048
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
- Locatie: Paleis 't Loo
- paul
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1105
- Lid geworden op: 03 dec 2004 8:10
- Locatie: Groningen
Gerard schreef:
zonde van die dure dingen, laat ze denk ik voorlopig maar veilig
in de doos zitten
Nee, even serieus: heb nog geen tijd gehad om er maar naar te
kijken en heb bovendien nog geen momentsleutel
Dus ik probeer de komende weken een dag vrij te nemen om het
bij van Sten te laten doen (even van H.J. horen hoe het vandaag is
afgelopen
)
Groeten,
Paul.
Hi Gerard. Nee ze zitten er nog niet onder, vindt ik een beetjeZitten ze er bij jou al onder Paul?
zonde van die dure dingen, laat ze denk ik voorlopig maar veilig
in de doos zitten



Nee, even serieus: heb nog geen tijd gehad om er maar naar te
kijken en heb bovendien nog geen momentsleutel

Dus ik probeer de komende weken een dag vrij te nemen om het
bij van Sten te laten doen (even van H.J. horen hoe het vandaag is
afgelopen

Groeten,
Paul.
Cars are fun and without fun, life is nothing.
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
- Berichten: 3048
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
- Locatie: Paleis 't Loo
Ging allemaal prima vandaag. Het monteren had ik al zelf gedaan. Vandaag ging de auto voor bumpsteer aanpassen, uitwegen en uitlijnen.
Het is altijd leukom bij Van Sten rond te hangen. Er staan daar leuke oude en nieuwe Lotussen. Ik sprak nog iemand die zijn 33 jaar oude Europa JPS aan het restaureren was. Hij had hem zelf gekocht toen de auto 3 jaar oud was. Wat is zo'n ding laag.
Maar goed we gingen voor de Nitrons. Peter (van Van Sten) nam de tijd om alles goed te doen. Alles is gecontroleerd en goed afgesteld. Ook altijd handig om bepaalde tips te krijgen over dingen die je echt niet en echt wel moet doen.
Het resultaat is geweldig. Door de bumpsteer aan te passen stuurt de auto beter de bocht in. Uitwegen gaf aan dat er nu teveel gewicht links voor zat. Wanneer je alleen in de auto zit is dat natuurlijk nog meer.
Uitlijnen was ook nodig. Ik had 8 graden uitspoor en die moest nog even goed gezet worden. De -1 camber was nog wel goed.
Ik kan het je aanraden Paul. Alles bij elkaar is het een hoop geld maar de auto is wel heel anders geworden (beter dus).
Succes.
Het is altijd leukom bij Van Sten rond te hangen. Er staan daar leuke oude en nieuwe Lotussen. Ik sprak nog iemand die zijn 33 jaar oude Europa JPS aan het restaureren was. Hij had hem zelf gekocht toen de auto 3 jaar oud was. Wat is zo'n ding laag.
Maar goed we gingen voor de Nitrons. Peter (van Van Sten) nam de tijd om alles goed te doen. Alles is gecontroleerd en goed afgesteld. Ook altijd handig om bepaalde tips te krijgen over dingen die je echt niet en echt wel moet doen.
Het resultaat is geweldig. Door de bumpsteer aan te passen stuurt de auto beter de bocht in. Uitwegen gaf aan dat er nu teveel gewicht links voor zat. Wanneer je alleen in de auto zit is dat natuurlijk nog meer.
Uitlijnen was ook nodig. Ik had 8 graden uitspoor en die moest nog even goed gezet worden. De -1 camber was nog wel goed.
Ik kan het je aanraden Paul. Alles bij elkaar is het een hoop geld maar de auto is wel heel anders geworden (beter dus).
Succes.
Lotus Elise S2
- stevenflappy
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2926
- Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
- Berichten: 3048
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
- Locatie: Paleis 't Loo
Eigenlijk beetje hetzelfde als we hebben gedaan met jouw auto, alleen dan stukken nauwkeuriger. Ik heb de hele tijd de rijhoogte gemeten, maar dat is niet 100% nauwkeurig. Als je onder elk wiel een weegschaal zet, kan je echt zorgen dat alles gelijk staat, maar ook compenseren met bijvoorbeeld 1 of twee mensen erin.piet schreef:Wat doen ze daar aan? Handvol stenen of zo?Uitwegen gaf aan dat er nu teveel gewicht links voor zat.
Is wel redelijke klus als je het echt goed wilt krijgen

Mark
C30-94@0.55bar
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
- Berichten: 3048
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
- Locatie: Paleis 't Loo
Inderdaad. En het ziet er allemaal wel grappig uit. Het is dus wegen, wiel er af om de hoogte te verstellen, wiel erop en weer wegen.
Dat bumpsteer is ook nuttig. Het is alleen een k**klus omdat je ergens bij de pedalen moet zijn.
Omdat je auto lager komt te liggen wordt het stuurhuis ook een percentage naar beneden geplaatst. De stuuruitslag tijdens het inveren in een bocht wijkt hierdoor niet teveel af.
Zo zie je dat er wel wat bij komt kijken voordat je auto goed in balans is (mijn auto had gisteren een balans-dag).
Dat bumpsteer is ook nuttig. Het is alleen een k**klus omdat je ergens bij de pedalen moet zijn.
Omdat je auto lager komt te liggen wordt het stuurhuis ook een percentage naar beneden geplaatst. De stuuruitslag tijdens het inveren in een bocht wijkt hierdoor niet teveel af.
Zo zie je dat er wel wat bij komt kijken voordat je auto goed in balans is (mijn auto had gisteren een balans-dag).
Lotus Elise S2