Pagina 4 van 27

Geplaatst: 07 aug 2007 10:06
door Maik
Een normale gasket set is besteld, dus niet die speciale verloopplaat voor de 58mm TB, maar zie daarvoor het verhaal Mark...

Geplaatst: 08 aug 2007 16:19
door markv
Ik zie trouwens dat Vocky z'n auto nu terug is voor een remap met grotere injectors.

Bijkomend interessant detail is dat hij dus inderdaad die 200pk haalde op de standaard injectors (met dus een arm mengsel boven de 4000 toeren), maar dat hij die 200pk dus wel haalde met de toerenbegrenzer op 6300 toeren :lol:

Dat is dus wel even een extra positief detail :D

Mark

Geplaatst: 08 aug 2007 18:35
door André R
Ik las dat het met de huidige CPU-settings niet ging idd. met det die grotere injectoren. Benieuwd wat ze met de remap kunnen doen.

In de Amerikaanse setup hadden ze een cat-back systeem en kwamen zo aan 13BHP na de 2.4 inlaat inbouw. Zou de sportcat een verplichting zijn in deze combi? Ik ga zowiezo nog de pre-cat eruithalen, maar ben benieuwd wat de sportcat icm. met de 2.4 inlaat doet voor de uitstoot. Niet dat ik er heel erg bang voor ben, maar ik heb geen zin om de boel weer om te moeten gooien voor een APK-herkeuring.

Geplaatst: 09 aug 2007 5:10
door markv
Neuh, ik zou niets kunnen verzinnen waarom je een sportcat zou moeten hebben om het inlaatspruitstuk te plaatsen? De standaard 2.4 motor heeft tenslotte ook geen sportcat of verwijderde pre-cat ofzo, is gewoon motor met alle af-fabriek dingen erop..

Ik heb bij het vervangen van mijn eigen uitlaat uitgebreide metingen gedaan, en er was eigenlijk geen meetbaar verschil. En daar gaat een ander inlaatspruitstuk echt geen verandering in brengen.

Mark

Geplaatst: 10 aug 2007 12:23
door Maik
Andre, er is een group buy op het Z22SE forum! Maar dat had je al gezien waarschijnlijk...

Geplaatst: 10 aug 2007 12:30
door André R
D'r zit iets aan te komen las ik ja. Alleen nog niet helemaal concreet toch? Thank for the tip!

Als het dan toch het vliegtuig inmoet om over de grote plas te komen, laat ik het net zo lief gelijk hier komen. Verzending vanuit Engeland is bijna even duur volgens mij.

Als jullie er over te spreken zijn, zal ik wel proberen hier een group-buy te organiseren. Mits meerdere geinteresseerden natuurlijk! (ja, anders is het geen group, toch?)

Geplaatst: 10 aug 2007 16:01
door markv
Het is overigens zo te zien wel een group-buy die via TMS gaat lopen. Als je de threads over de throttlebodies leest op het vx forum is daaruit wel een beetje op te maken dat TMS dit als een stage wil gaan uitbrengen.

Mark

Geplaatst: 13 aug 2007 9:53
door André R
Mark, Maik, hebben jullie em al binnen? Waar hebben jullie ze nu uiteindelijk besteld trouwens?

Geplaatst: 13 aug 2007 9:55
door Maik
Dat heeft Mark weer eens voor mij geregeld, we moeten dus even wachten op onze klusmaster 8)

Geplaatst: 13 aug 2007 16:08
door markv
Besteld bij Autopartspeople. Spullen zijn nog niet binnen bij hun, waarschijnlijk is op dit moment de vraag naar deze spruitstukken een beeetje groot :D

Wordt dus nog even geduld hebben..

Mark

Geplaatst: 17 aug 2007 12:43
door markv
Spruitstuk is binnen. Dus binnenkort maar eens een beetje gaan kijken wat er allemaal moet gaan gebeuren voor montage.

Ondertussen is de eerste tussenstap afgerond met de auto van Vocky. Z'n eerste reactie klinkt erg positief :)

http://www.z22se.co.uk/forum/viewtopic. ... 7&start=50

Wellicht dus volgende week wat rollenbank grafiekjes.

Mark

Geplaatst: 17 aug 2007 12:59
door Exmantaa
Zat ook al een week te wachten op z'n mapping resultaten en las het net op het SE forum.
~210 pk met daarbij nog een mooi koppelverloop zou echt heel erg mooi zijn. Erg benieuwd naar de grafieken.

Frank

Geplaatst: 17 aug 2007 13:36
door André R
Het ziet er naar uit dat jij je handen vies gaat maken van het weekend Mark! Veel plezier. :D
Als ik een keer moet helpen let me know. Lijkt me leuk (ook een beetje als trial voor mezelf natuurlijk).

Ik zit nog steeds een beetje te kijken waar dit heengaat. En in hoeverre Vocky’s mods. Nodig zijn c.q veel effect hebben. Ik ben bijvoorbeeld wel benieuwd hoeveel de 2.4 TB doet. Het lijkt dan in ieder geval wel nodig met andere injectoren te werken en een re-map. Remappen hier in Nederland gaat nog niet zo simpel geloof ik.

Ook ben ik benieuwd naar het effect van het uitlaatspruitstuk.

Geplaatst: 17 aug 2007 14:28
door markv
André R schreef:Het ziet er naar uit dat jij je handen vies gaat maken van het weekend Mark! Veel plezier. :D
Nee, nog niet dit weekend. Heb nog niet alle onderdelen die ik nodig heb. Wellicht volgend weekend als ik dan alles heb.
Als ik een keer moet helpen let me know. Lijkt me leuk (ook een beetje als trial voor mezelf natuurlijk).

Ik zit nog steeds een beetje te kijken waar dit heengaat. En in hoeverre Vocky’s mods. Nodig zijn c.q veel effect hebben. Ik ben bijvoorbeeld wel benieuwd hoeveel de 2.4 TB doet. Het lijkt dan in ieder geval wel nodig met andere injectoren te werken en een re-map. Remappen hier in Nederland gaat nog niet zo simpel geloof ik.

Ook ben ik benieuwd naar het effect van het uitlaatspruitstuk.
Ja, ik ook. Ik heb ook de 68mm TB hier. Moet zeggen dat ik hem nou nog niet zoveel groter vind als de 58mm. De buiten diameter is zo'n beetje gelijk, de wanden zijn minder dik en veeel minder voorzien van randen dan de 58mm.

Ik ben in iedergeval benieuwd naar het verschil met dit inlaatspruitstuk. 1 stapje per keer en tussentijds kijken wat de verschillen zijn. Uiteindelijk moet er toch een redelijke motor uitkomen :)

Mark

Geplaatst: 22 aug 2007 19:41
door markv
Resultaten van Vocky z'n wijzigingen zijn nu bekend. Absolute getallen vind ik zelf niet erg betrouwbaar, is bij TMS op de rollenbank gedaan en dat ding vind ik persoonlijk niet echt te vertrouwen. Dat de grafiek nu piekt bij 6400 komt ook niet overeen met het verhaal van Vocky dat hij doorloopt tot de begrenzer bij 6850. Maargoed, het is wel duidelijk te zien dat er dus echt significante winst te halen is met relatief bescheiden wijzigen.

Afbeelding

Mark