Pagina 4 van 4

Geplaatst: 11 okt 2007 8:50
door rhp1978
Gerard schreef:Afbeelding

Stuk goedkoper ook. :wink:


Hahahaha LOL :D

Dat ga ik doen man een Speedster borduren.
Weet iemand misschien waar je parelmoer blauwe borduur garen kan halen :D LOL

Ricardo

Geplaatst: 11 okt 2007 9:32
door rhp1978
Wat vinden jullie van deze als op knappertje???

http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=bbk4qel41d3v

Grt. Ricardo

Geplaatst: 11 okt 2007 10:16
door Maik
Dat ziet er al een stuk "beter" uit.
Toch bij zo'n schade goed de bevestiging van de voorwielophanging checken, want die zal toch ook wel een tik gehad hebben.
Prijstechnisch is hij trouwens niet zo heel interessant lijkt het, als je de BPM erbij telt en dan nog de body-delen...

Geplaatst: 11 okt 2007 10:48
door rhp1978
Maik schreef:Dat ziet er al een stuk "beter" uit.
Toch bij zo'n schade goed de bevestiging van de voorwielophanging checken, want die zal toch ook wel een tik gehad hebben.
Prijstechnisch is hij trouwens niet zo heel interessant lijkt het, als je de BPM erbij telt en dan nog de body-delen...
Hoeveel is de BPM van zo'n Speedster.
Ik heb wel ge-info't dat je hem kan invoeren met schade en dan Krijg je een minnus BPM of zo iets want dan is de dag waarde minder van zo'n auto. toen zijde ze teggen mij dat het misschien tussen de 1000 en 1500 euro zal liggen.

Wat ik zie is voornamelijk polyerster schade (kan ik zelf) en een nieuwe voorruit + koplamp links voor, en de deur stellen denk ik.

Heeft er iemand nog een koplamp linksvoor? :D

Ricardo

Geplaatst: 11 okt 2007 15:57
door Exmantaa
Vroeger kon je inderdaad een schadewagen invoeren, maar tegenwoordig moet ie "in APK waardige staat zijn" wil de RDW z'n zegen geven. En dan moet er wel een geldig taxatierapport bijzitten die de huidige waarde bevestigd. (Bel eens met http://www.steijntaxaties.nl/ )
Op het i-net is over dit soort invoer vrij veel te vinden; Google is your friend...

Aan de schade te zien heeft deze ophanging een tik gehad en zal er minimaal een draagarm krom zijn. Dan zeker de chassis ophangpunten checken voor aankoop!!
(Die dorpel is trouwens nog lastig te repareren/vervangen aangezien deze aan het chassis gekit is. )
Zoek rusrig, er staan veel meer schadewagens. En de winter komt er weer aan, dus zullen er vast meer worden. :roll:

herstelling

Geplaatst: 11 okt 2007 19:39
door Pipo
Voor wie weet hoe het te doen is de drempel een (tijdrovend) makkie.

Geplaatst: 11 okt 2007 20:25
door YvoTuk
....het polyester is geen standaard Polyester... het is heel droog gemeeen spul wat je niet met de gebruikelijke methoden kunt aankleien!

Geplaatst: 12 okt 2007 7:20
door rhp1978
YvoTuk schreef:....het polyester is geen standaard Polyester... het is heel droog gemeeen spul wat je niet met de gebruikelijke methoden kunt aankleien!
Met wat dan wel? Zijn er reparatie kits te koop dan? :?:
Weet iemand misschien dan welk soort polyester ze gebruiken?

Wat ik wel weet is dat als je je deuren over laat spuiten er na
een +/- 1jaar blaasjes in je lak kan komen (eerst valt het niet op tot het er meer worden).
En het gekke is dat je alles kan spuiten en daar gebeurd niks mee maar met de deuren wel.
Ken een schade bedrijf en die heeft al verschillende claims lopen bij Opel/Lotus over dit geval.
Het schijnt dat de deuren weer bij een ander bedrijf worden gemaakt.
Ze zeggen dat het een soort chemische reactie is, het polyester met de grondlaag/lak.

Ricardo

Geplaatst: 12 okt 2007 7:30
door Exmantaa
Het is wel een polyester soort, maar het wordt in een gesloten mal geperst en heeft daardoor erg weinig hars in zich. Bij een beetje schade verpulvert het zo'n beetje.. (Zal wel erg veilig zijn, maar sterk is anders.)

Zelf heb ik kleine reparaties uitgevoerd met Epoxy omdat de hechting en kwaliteit hiervan beter is.

Geplaatst: 12 okt 2007 8:32
door Elise
http://wiki.seloc.org/a/Fibreglass_repair
En lees ook de topics door die er genoemd worden (staan onderaan de pagina).

Geplaatst: 12 okt 2007 17:59
door rhp1978
Elise schreef:http://wiki.seloc.org/a/Fibreglass_repair
En lees ook de topics door die er genoemd worden (staan onderaan de pagina).
Ik zat zelf ook al te denken aan aluminium verstevigingen, is alleen maar goed dat ik nu lees dat je dat moet doen.

Bedankt :thumbsup:

Ricardo

Geplaatst: 13 okt 2007 13:51
door Robin
Interessante topic, waar ik 1 wijze les uithaal dankzij Arno, nooit het paaltje proberen te ontwijken als je het niet meer denkt te halen maar er gewoon recht op knallen, kan ooit van pas komen je weet maar nooit :wink:. Eigenlijk wel raar dat je met een op het zicht normaal accident je speedster ten dode kunt opschrijven of je moet echt kicken op sleutelen :o

Geplaatst: 13 okt 2007 17:44
door speedster
Weinig schade.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Geplaatst: 13 okt 2007 18:03
door speedster
Deze heb teveel schade.
Afbeelding
Afbeelding

Geplaatst: 13 okt 2007 18:17
door Edjes
Sjees, goed verhaal, the driver walked away. :)

Die duitse speedster is wel psychisch mishandeld, veel te weinig aandacht gehad!