Pagina 4 van 15
Geplaatst: 19 sep 2008 14:10
door Exmantaa
Ik had eerder gedacht dat je hiervoor twee korte pluggen zou gaan gebruiken, maar deze lange uitvoering werkt natuurlijk ook.
Wel erg benieuwd naar hoe je de korte ketting precies gaat laten lopen.

Geplaatst: 24 sep 2008 7:27
door Treertje
Vandaag eindelijk zuigers gevonden, komen uit amerika, compressie 8.9.
Zijn te koop in standaard en overmaats. Ik ga voor de overmaats zodat er een beetje geboord moet worden 0,5 mm maar dan is ook het blok weer helemaal vers. De spacer plaat komt hiermee dus te vervallen.
Krukas is ook klaar en de rest van de onderdelen zijn nu eindelijk ook binnen. Alleen de krukas lagers nog en dan kan ik weer opbouwen.
Geplaatst: 25 sep 2008 13:50
door Treertje
Ook de krukas is klaar, gepolijst en gebalanceerd.
Geplaatst: 25 sep 2008 14:36
door Maik
Het lijkt erop dat er niet veel aan verspijkerd hoefde te worden voor het balanseren?
En welke nokkenas zie ik hierboven nu? Kan het even niet meer terugvinden in je verhalen zo snel...
Geplaatst: 25 sep 2008 15:04
door Treertje
KLOPT, WAS NIETS MIS MEE MET DE KRUKAS, MAAR WILDE HET TOCH GECONTROLEERD HEBBEN.
NOKKENAS IS VAN CATCAMS (GEKOCHT BIJ HITEC) 253GR
UITSLUITEND VOOR DE INLAATKLEPPEN
Geplaatst: 25 sep 2008 16:27
door Maik
Aha, 253gr. En meer lift ook?
Geplaatst: 25 sep 2008 18:59
door SteV6
Catcams is een Belgisch bedrijf als ik me niet vergis ... kwam ze toevallig tegen via de website van
www.pumaracing.co.uk
Ze hebben leuk speelgoed te koop
SteV6
Geplaatst: 26 sep 2008 6:47
door Treertje
MOTOR informatie
◄
4603112
►
INLAAT UITLAAT
klepspeling [s] 0.00mm 0.00mm
duratie [0.1mm+s] 253° 253°
duratie [1.0mm+s] 214° 214°
klep lift [s=0] 10.50mm 10.50mm NODIGE ONDERDELEN
nok lift 6.25mm 6.25mm
klep spreiding 110° 110° nokvolgers: O.E.M.
timing [1.0mm+s] -2/36° 36/-2° veerschotels: O.E.M.
lift in BDP [s=0] 0.90mm 0.90mm klepveren: O.E.M.
informatie & belangrijke opmerkingen:
# ! [link] klepveer info voor OPEL 2.2l 16v roller (L850)
# enkel geschikt voor professioneel weggebruik of dirt track met aangepaste ECU of carburatoren
► ! [link] Gelieve nauwgezet de algemene informatie te lezen betreffende de CATCAMS producten
Geplaatst: 26 sep 2008 8:10
door Maik
Aha, ook meer lift dus (10.5mm)
Volgens mij is dit nog net genoeg lift om geen modificatie aan de kop te hoeven doen om meer ruimte voor de klepstoter te krijgen?
Geplaatst: 26 sep 2008 8:18
door Treertje
Maik,
Deze nokken as zit bij het 300 pk set van Hitec en zou zo moeten passen in een onaangepaste kop.
Ik hou me trouw aan het "bouw pakket" behalve de spacer plaat. Dat vind ik zo raar dat ze die gebruiken om de compressie te verlagen, dus opgelost met zuigers.
Geplaatst: 26 sep 2008 9:46
door Maik
Duidelijk!
En tsja, die compressieplaat, duidelijk gedaan om de kosten te drukken natuurlijk. Misschien is het helemaal niet zo ongunstig (onbetrouwbaar?) om die te gebruiken?
Geplaatst: 10 okt 2008 7:40
door Treertje
Helemaal vrolijk vandaag, eindelijk de zuigers binnen.
Werkelijk alles compleet voor de opbouw, dus daar gaan we maar eens snel aan beginnen.
Geplaatst: 10 okt 2008 17:06
door Exmantaa
Treertje schreef:MOTOR informatie
◄
4603112
►
INLAAT UITLAAT
klepspeling [s] 0.00mm 0.00mm
duratie [0.1mm+s] 253° 253°
duratie [1.0mm+s] 214° 214°
klep lift [s=0] 10.50mm 10.50mm NODIGE ONDERDELEN
nok lift 6.25mm 6.25mm
klep spreiding 110° 110° nokvolgers: O.E.M.
timing [1.0mm+s] -2/36° 36/-2° veerschotels: O.E.M.
lift in BDP [s=0] 0.90mm 0.90mm klepveren: O.E.M.
Ben erg benieuwd of dit een "omgeslepen" nokkenas is. Oftewel, wat is er nog over van de basiscirkel? Onze 2,2 heeft het daar namelijk nogal eens moeilijk mee...
Als je eens met een schuifmaat wilt meten? Dan ook graag even over de nok meten, weten we gelijk de noklift.

Geplaatst: 10 okt 2008 21:50
door Pipo
Treertje schreef:Helemaal vrolijk vandaag, eindelijk de zuigers binnen.
Werkelijk alles compleet voor de opbouw, dus daar gaan we maar eens snel aan beginnen.
Wat een juweeltjes

Zonde om ze in een motorblok te verstoppen

Geplaatst: 11 okt 2008 0:14
door Gerard
Wat zijn ze lekker schoon nog hè.