Uitlaat spruitstuk!!!

Alles wat met uitlaten te maken heeft.
M-speed
Actief lid

Bericht door M-speed »

zo vandaag ook nog ff bezig geweest

alles is gelukkig los gekomen heb alles eraf behalve het spruitstuk nog niet
komt van de week wel even want daar verwacht ik geen problemen mee

nu inderdaad nog even wachten op het spruitstuk
begreep uit de laatste mail van garry dat er maandag of dinsdag een aantal voor verzending weg gingen waaronder de mijne :D
12Esc
Mega lid

Bericht door 12Esc »

o, voor de volledigheid: er bleek toch wel een pakking aanwezig tussen head en manifold en manifold en downpipe.
M-speed
Actief lid

Bericht door M-speed »

12Esc schreef:dank voor de tips. Hij is er onderuit. Loshalen van het onderste deel van het hitteschild was nodig om dat eruit te krijgen. Daarna slang van koelvloeistof losgehaald van het blok en toen na lang puzzelen het spruitstuk eruit gekregen. Ik kan weinig concrete tips daarover geven. Het ene moment ben je er nog van overtuigd dat het echt niet gaat passen en het volgende moment val het er ineens bijna vanzelf onderuit...
welke slang heb je los gehaald want ik ben al een uur aan het klote en ik kom er niet uit :(
M-speed
Actief lid

Bericht door M-speed »

12Esc schreef:dank voor de tips. Hij is er onderuit. Loshalen van het onderste deel van het hitteschild was nodig om dat eruit te krijgen. Daarna slang van koelvloeistof losgehaald van het blok en toen na lang puzzelen het spruitstuk eruit gekregen. Ik kan weinig concrete tips daarover geven. Het ene moment ben je er nog van overtuigd dat het echt niet gaat passen en het volgende moment val het er ineens bijna vanzelf onderuit...
welke slang heb je los gehaald want ik ben al een uur aan het klote en ik kom er niet uit :(

alvast bedankt

groeten michael

edit : het is gelukt gewoon rustig aan ( wat voor mij best moeilijk is) goed kijken en bewegen
en dan hop eruit :)
M-speed
Actief lid

Bericht door M-speed »

heb me nieuwe spruitstuk binnen
en hij is mooi :D
12Esc
Mega lid

Bericht door 12Esc »

TNT is vandaag ook bij mij aan de deur geweest. Ik was er niet, morgen komen ze opnieuw.
De kans is groot dat ik morgenavond met montage begin. Uiteraard meld ik de uitkomst hier.
Spider
Mega lid

Bericht door Spider »

Ben benieuwd :!:

Ik heb hem ook vandaag gekregen :D
¨speed is life, but control is everything...¨
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje

Bericht door Exmantaa »

Yep, hier nog eentje met 2,5" + sportcat binnengekomen.
Nu nog even wachten op de SC montagekit van Courtenay. :D
12Esc
Mega lid

Bericht door 12Esc »

Ja!
Bijlagen
manifold-piper.JPG
manifold-piper.JPG (33.21 KiB) 2053 keer bekeken
downpipe-piper.JPG
downpipe-piper.JPG (31.76 KiB) 2063 keer bekeken
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje

Bericht door Exmantaa »

Heb gisteren spruitstuk eens goed bekeken, maar voor montage gaat daar nog wel even een dremel doorheen.
Vooral in de collector zag ik een aantal lasrupsen die niet zo bevordelijk zijn voor een goede flow... :?

Zit ook nog even te kijken of ik die flens nog enigzins recht kan krijgen voor montage. Die is door het lassen behoorlijk krom getrokken.
M-speed
Actief lid

Bericht door M-speed »

Exmantaa schreef:Heb gisteren spruitstuk eens goed bekeken, maar voor montage gaat daar nog wel even een dremel doorheen.
Vooral in de collector zag ik een aantal lasrupsen die niet zo bevordelijk zijn voor een goede flow... :?

Zit ook nog even te kijken of ik die flens nog enigzins recht kan krijgen voor montage. Die is door het lassen behoorlijk krom getrokken.
bij mij precies het zelfde ik denk dat ik hem toch ook even iets netter ga afwerken
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

Zo te zien inderdaad het betere bak en braad werk :lol:
Desalnietemin zou dit toch wel beter moeten werken dan de standaardmeuk denk ik zo, ben benieuwd! Gaat er nog iemand vermogensmetingen doen voor en na?
Afbeelding
M-speed
Actief lid

Bericht door M-speed »

nee niet echt eigenlijk
ik ga gewoon op het gevoel meten :P
12Esc
Mega lid

Bericht door 12Esc »

nou, vanavond bezig geweest met montage (kan bijna niet meer typen, pijn aan mijn vingers). Wart een klote klus zeg, doe ik niet nog eens. Bijna klaar, morgen hopelijk eerste test-run. Volgens mij ben ik wel een uur aan het schroeven geweest op de 10 bouten waarmee de manifold vast zit (telkens kleine beetjes totdat hij er vlak tegenaan zat).
Resterend probleem is het onderste deel van het hitteschild. Ik had het bovenste deel eerst gemonteerd en nu krijg ik het onderste deel er niet meer aan, lijkt niet te passen. Ach, misschien lukt het morgen met frisse moed wel.
M-speed
Actief lid

Bericht door M-speed »

nou ik ben vandaag ook bezig geweest inderdaad wat een @#$%^&* klus
me vingers en handen liggen aardig open ik ga vrijdag weer verder kijken of ik hem dan goed vast krijg wat vanavond lukte het niet heel lekker allemaal

12esc heb je al gereden of nog niet ben zeer benieuwd hoe jij het ervaar

groeten michael
Plaats reactie