achterclam verwijderen
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
@speedster; alle 3 de relais heb ik terug gestopt in de houder.
Zekeringen zitten er niet achterin zover ik weet.
Accu zal ik zo eens doormeten.
Startmotor weet ik niet. Een paar posts terug heb ik de startpoging gefilmd met geluid. Als je daar iets uit kun thalen?
Zekeringen zitten er niet achterin zover ik weet.
Accu zal ik zo eens doormeten.
Startmotor weet ik niet. Een paar posts terug heb ik de startpoging gefilmd met geluid. Als je daar iets uit kun thalen?
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Stefan, zoals ik het hoor is het echt het alarm.
(bij dbilas hadden ze dezelfde situatie bij mijn speedster). Uiteindelijk iemand die wist hoe het alarm te resetten. En het probleem was verholpen.
Heb je nog een beschrijving van je alarm? daar zou iets over resetten van je alarm moeten staan.
(of zoals laatst met je besproken, eventueel het kabeltje achter de stekker van het start relais controleren, uit mijn hoofd het gele relais, het dunste kabeltje was zowel bij mij als bij gonzales het probleem, deze zat iets los).
(bij dbilas hadden ze dezelfde situatie bij mijn speedster). Uiteindelijk iemand die wist hoe het alarm te resetten. En het probleem was verholpen.
Heb je nog een beschrijving van je alarm? daar zou iets over resetten van je alarm moeten staan.
(of zoals laatst met je besproken, eventueel het kabeltje achter de stekker van het start relais controleren, uit mijn hoofd het gele relais, het dunste kabeltje was zowel bij mij als bij gonzales het probleem, deze zat iets los).
- S. Gonzales
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
achterclam verwijderen
Heb net geluisterd en gekeken naar het "startfilmpje". Het lijkt kinderachtig maar er zit een wezenlijk verschil tussen "niet starten"en 'niet aanslaan". Bij jouw auto zit het probleem dus niet in de accu en/of strartmotor (tenzij je te lang blijft proberen). Ik mis bij jouw auto het "normale geluid" wanneer je het contact aanzet. De benzinepomp...hoor je die wel heel even met contact aan? Zo niet zou het iid aan een van de relais die normaal links achter in de bagageruimte zitten, kunnen liggen. MartinB heeft mij tijdens een trip door de Eifel gered. Door mijn kampeeruitrusting was een van de relais daar losgeraakt. Even de relais aandrukken en hoppa...
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
Ik sluit me aan bij bovenstaande.
- Alarm van een Speedster staat los van het motormanagement, dus zoek daar niet.
- De immobiliser (chip in sleutel) laat je motor na enkele seconden weer afslaan, dus ook dat is het niet.
- Je motorblok is niet spontaan stuk, dus blijft over: geen vonken of geen benzinedruk. Even horen dus of je benzinepomp wel draait en dubbel check al je relais/zekeringen achterin. (En of er echt nog wel voldoende peut inzit, want dat heb ik ook 1x gehad...)
- Alarm van een Speedster staat los van het motormanagement, dus zoek daar niet.
- De immobiliser (chip in sleutel) laat je motor na enkele seconden weer afslaan, dus ook dat is het niet.
- Je motorblok is niet spontaan stuk, dus blijft over: geen vonken of geen benzinedruk. Even horen dus of je benzinepomp wel draait en dubbel check al je relais/zekeringen achterin. (En of er echt nog wel voldoende peut inzit, want dat heb ik ook 1x gehad...)
- S. Gonzales
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
achterclam verwijderen
Geeft niets, daar leer je alleen maar van! Ik heb er respect voor dat je het probeert! Succes!
A je to!
- Smiley
Op die gele staat met dikke letters dat het een startrelais is.
Die bruine en grijze zijn wat wazig (geen tekst), maar ik vermoed dat er 1 met de brandstofpomp te maken heeft, gezien mijn akkefietje, en joop geen brandstofpomp hoorde bij mijn startpoging.
Die bruine en grijze zijn wat wazig (geen tekst), maar ik vermoed dat er 1 met de brandstofpomp te maken heeft, gezien mijn akkefietje, en joop geen brandstofpomp hoorde bij mijn startpoging.
- Smiley
Spruitstuk eraf:

Cat eraf:

Ga van het weekend beginnen met uitboren:

Nog tips waar de zwakke aansluitingen van die cellen zitten, of moet ik echt volledig rondom uitboren?
Zit die precat er als geheel ingeslagen/gedrukt tijdens productie, waar het randje die dunne zwarte ring is?

Cat eraf:

Ga van het weekend beginnen met uitboren:

Nog tips waar de zwakke aansluitingen van die cellen zitten, of moet ik echt volledig rondom uitboren?
Zit die precat er als geheel ingeslagen/gedrukt tijdens productie, waar het randje die dunne zwarte ring is?