Pagina 4 van 9

Geplaatst: 03 jan 2010 17:25
door Manta79
ontsteking iets los ?
ECU even resetten ?

Geplaatst: 03 jan 2010 17:33
door Smiley
stefan schreef:ja hoor en het kan ook zijn met die andere brol van je alarm af te koppelen
Heb het alarm kastje van de achterwand er weer ingestoken.
Helaas :(

Geplaatst: 03 jan 2010 17:35
door Smiley
Manta79 schreef:ontsteking iets los ?
ECU even resetten ?
Iets specifieker zijn manta, je hebt het tegen mij he ;-)
Welke ontsteking?
Hoe reset je de ecu?

Geplaatst: 03 jan 2010 17:57
door speedster
Zitten de zekeringen en de relais vast in de houder die normaal in de achterclam zit. Neem aan dat de accu nog vol zit en de startmotor gewoon rond gaat. Zitten alle stekkers goed vast?

Geplaatst: 03 jan 2010 18:07
door Smiley
@speedster; alle 3 de relais heb ik terug gestopt in de houder.
Zekeringen zitten er niet achterin zover ik weet.
Accu zal ik zo eens doormeten.
Startmotor weet ik niet. Een paar posts terug heb ik de startpoging gefilmd met geluid. Als je daar iets uit kun thalen?

Geplaatst: 03 jan 2010 18:12
door martinb
Stefan, zoals ik het hoor is het echt het alarm.
(bij dbilas hadden ze dezelfde situatie bij mijn speedster). Uiteindelijk iemand die wist hoe het alarm te resetten. En het probleem was verholpen.
Heb je nog een beschrijving van je alarm? daar zou iets over resetten van je alarm moeten staan.

(of zoals laatst met je besproken, eventueel het kabeltje achter de stekker van het start relais controleren, uit mijn hoofd het gele relais, het dunste kabeltje was zowel bij mij als bij gonzales het probleem, deze zat iets los).

achterclam verwijderen

Geplaatst: 03 jan 2010 18:31
door S. Gonzales
Heb net geluisterd en gekeken naar het "startfilmpje". Het lijkt kinderachtig maar er zit een wezenlijk verschil tussen "niet starten"en 'niet aanslaan". Bij jouw auto zit het probleem dus niet in de accu en/of strartmotor (tenzij je te lang blijft proberen). Ik mis bij jouw auto het "normale geluid" wanneer je het contact aanzet. De benzinepomp...hoor je die wel heel even met contact aan? Zo niet zou het iid aan een van de relais die normaal links achter in de bagageruimte zitten, kunnen liggen. MartinB heeft mij tijdens een trip door de Eifel gered. Door mijn kampeeruitrusting was een van de relais daar losgeraakt. Even de relais aandrukken en hoppa...

Geplaatst: 03 jan 2010 18:51
door Exmantaa
Ik sluit me aan bij bovenstaande.

- Alarm van een Speedster staat los van het motormanagement, dus zoek daar niet.
- De immobiliser (chip in sleutel) laat je motor na enkele seconden weer afslaan, dus ook dat is het niet.
- Je motorblok is niet spontaan stuk, dus blijft over: geen vonken of geen benzinedruk. Even horen dus of je benzinepomp wel draait en dubbel check al je relais/zekeringen achterin. (En of er echt nog wel voldoende peut inzit, want dat heb ik ook 1x gehad...)

Geplaatst: 03 jan 2010 19:12
door Smiley
Iedereen heeft gelijk.
Ik had de grijze en bruine relais omgewisseld :oops:
Hij loopt weer :toot:


...Ik ga me even diep schamen hierover.....

achterclam verwijderen

Geplaatst: 03 jan 2010 19:23
door S. Gonzales
Geeft niets, daar leer je alleen maar van! Ik heb er respect voor dat je het probeert! Succes!

Geplaatst: 03 jan 2010 19:44
door speedster
:bangin: :bash: Maar hij doet het weer en daar gaat het om. :wink:

Geplaatst: 03 jan 2010 21:13
door Manta79
Gelukkig is er een forum Stefan ;-) Waar zouden we zijn zonder het internet... Effe voor de weet: wat doen die 3 relais achterin ?

Geplaatst: 03 jan 2010 21:23
door Smiley
Op die gele staat met dikke letters dat het een startrelais is.
Die bruine en grijze zijn wat wazig (geen tekst), maar ik vermoed dat er 1 met de brandstofpomp te maken heeft, gezien mijn akkefietje, en joop geen brandstofpomp hoorde bij mijn startpoging.

Geplaatst: 03 jan 2010 21:48
door Manta79
Net effe door de PDF gestoeid, de 3 relais achterin zijn:

Geel startrelais
Grijs brandstofpomp
Bruin ECU
zekering 1 van 20A voor de aansteker
zekering 2 van 20A voor de brandstofpomp

Geplaatst: 08 jan 2010 9:59
door Smiley
Spruitstuk eraf:
Afbeelding

Cat eraf:
Afbeelding

Ga van het weekend beginnen met uitboren:
Afbeelding

Nog tips waar de zwakke aansluitingen van die cellen zitten, of moet ik echt volledig rondom uitboren?
Zit die precat er als geheel ingeslagen/gedrukt tijdens productie, waar het randje die dunne zwarte ring is?