Vandaag een bezoekje gebracht aan een maatje die een Duitse VW polo WRC heeft ingevoerd. Hij rijdt er nu al enkele maanden mee rond, getuned en legaal. Z'n Polo heeft een volledige uitlaatlijn van Bastuck, schroefset, rolkooi, en een ABT softwarewijziging van 220 naar 300 Pk.
Bij het invoeren zijn dus alle wijzigingen op de Duitse "fahrzeugbrief" overgenomen door de Belgische keuring. De Polo kreeg een aangepast gelijkvormigheidsattest (ook de vermogenstoename werd hierin opgenomen), inclusief een bijhorende zelfklever in de deuropening, geplaatst door de keurder.
Hiervoor kan men blijkbaar niet overal terecht, maar alvast wel in het keuringsstation van Geel...
Het is dus perfect mogelijk om vb met een Duitse 2.2 Dbillas turbo of SC Speedster legaal in België rond te rijden. Volgens de stationschef van Geel is dit mogelijk met gelijk welke aangepaste auto, zolang hij maar ingevoerd wordt uit een ander Europees land, en de wijzigingen in de autodocumenten zijn opgenomen!
Toch een stap in de goede richting?
