4-punt Gordels zitten erin
- Dennizz
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Ja, kan je laten zitten. Wordt wel rommelig druk bij je console en het is niet echt gewichts besparendDenthrax schreef:Ik ben ook aan het uitkijken voor een harnessbar met 4-punts gordels.
Maar kan je de originele gordels eigenlijk laten zitten? Ik heb geen zien om deze elk jaar terug te plaatsen voor de autokeuring hier in België.

Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
- Dominique
Dat ligt misschien aan hoe je harnasbar bevestigd is aan de rolbar. Indien je daar de originele bouten voor kan gebruiken zal de bevestiging van je gordels ook blijven zitten. Je harnasbar zit er dan gewoon achter vast.Denthrax schreef:Ik ben ook aan het uitkijken voor een harnessbar met 4-punts gordels.
Maar kan je de originele gordels eigenlijk laten zitten? Ik heb geen zien om deze elk jaar terug te plaatsen voor de autokeuring hier in België.
Ik heb altijd met 4-punts harnassen gereden, maar heb sinds kort de gordels + spanners er uit gehaald en vervangen door weerstandjes.
Dat het lampje in de dash bleef branden kwam dacht ik doordat ik de accupool tijdens het verwijderen van de spanners niet had los gemaakt.
Toen ik bij Peter was voor de re-map, hebben wij de code gelezen, en die gaf aan dat er een verkeerde weerstandwaarde werd gegeven.
Ik heb ze zojuist vervangen door 2,7Ohm (3,1Ohm gemeten met de multimeter). En lekker lomp met de accu aangesloten de weerstanden verwisseld. Na contact te hebben gemaakt en de motor te hebben gestart, was het airbag lampje het eerste dat uit ging! en uit bleef.

Op zich viel er mee te leven, zo'n rood ding in de dash. Maar ik verwacht dat het bv. bij een apk gezeur op kan leveren.

- allen
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Contacteer:
Overweeg eens 6 punts. Ik ben van 6 (in de bmw) naar 4 gegaan en de heupgordels willen soms welleens wat omhoog kruipen. Afgezien dat het niet lekker zit als ze niet op de heupen blijven liggen is het ook nog eens 'levergevaarlijk' als je crashed. Als dat scheurt ben je binnen 10 minuten wel bij Petrus. Dan moet je nog hopen dat hij je niet naar beneden schopt om kolen te scheppen.
Kort gezegd. 6 Punts staan bij mij op de wishlist.

Kort gezegd. 6 Punts staan bij mij op de wishlist.

Caterham => Britse degelijkheid...
- Dennizz
Oja, dat wil ik zeker even zeggen
De heupgordels van de 4 puntsgordels kruipen snel omhoog. Zeker als je je eigen telkens echt vast sjort. Een paar keer per week verstel ik die heupgordels weer terug. Even iets concreter: Na 3 ritjes van minimaal 30 min en je eigen vast gesjort te hebben moet je verstellen.
Ik zit er aan te denken om ze ook dubbel te rijgen. Dan verstel je ze dus bijna niet meer wat nadelig is als je eens met jas/trui aan rijdt. Terwijl je daarvoor in je t-shirt reed. Dan krijg je hem niet meer dicht

De heupgordels van de 4 puntsgordels kruipen snel omhoog. Zeker als je je eigen telkens echt vast sjort. Een paar keer per week verstel ik die heupgordels weer terug. Even iets concreter: Na 3 ritjes van minimaal 30 min en je eigen vast gesjort te hebben moet je verstellen.
Ik zit er aan te denken om ze ook dubbel te rijgen. Dan verstel je ze dus bijna niet meer wat nadelig is als je eens met jas/trui aan rijdt. Terwijl je daarvoor in je t-shirt reed. Dan krijg je hem niet meer dicht

- Dennizz
Eigenlijk wel ja, maar zo snel gaan ze nu ook weer niet los (nog niet)... Gelukkig (nouja, scheelt erg veel tijd) is dat m`n vriendin dezelfde maat heeft. Anders is het echt een drama als je ieder ritje alles kan verstellen.allen schreef:Dennis, gewoon bij het instappen iedere keer eerst de heupgordels inklikken en echt strak trekken. Kost wat meer tijd maar het is wel belangrijk. Voordeel van een 5/6 punts gordel is dat de heupgordel niet meer omhoog kruipt.
Waarom is het eigenlijk zo gevaarlijk, wat zijn precies de gevolgen? Vastsjorren doe ik altijd en de knop zit nooit hoger dan de navel. Ik heb de ringen in de stoel gedraaid en de heupgordels erin geklikt, dus als het niet strak zit rinkelen me heupgordels. Mooi alarm belletje

Iedere passagier zegt: dat krijg ik nooit vast, dan zitten ze vast en hoor je het rinkelen

- allen
- Contacteer:
Gaat niet om je navel. Als je gordel over je heup schiet dan scheurt je lever en ben je binnen 10 minuten dood. Ik dacht dat je m'n eerste post wel begreep eigenlijk. 
De heupgordels zijn gewoon van levensbelang!
---
btw, als het ter hoogte van je navel komt ben je sowieso al gevaarlijk bezig

---

- Dennizz
Ik zie het al: levergevaarlijkallen schreef:Gaat niet om je navel. Als je gordel over je heup schiet dan scheurt je lever en ben je binnen 10 minuten dood. Ik dacht dat je m'n eerste post wel begreep eigenlijk.
---

Misschien zit mijn navel erg laag, maar die knop kan daar niet volledig onder...
Gordel over je heup schieten, daar kan ik me niet echt iets bij voorstellen. Dat heupbotje zit zo laag, daar kan die niet achter blijven hangen.
Zal morgen wel even kijken wat je precies bedoelt

- allen
- Contacteer:
Dennis, wat ik bedoel is dit:
Je zet die heupgordels vast waarbij de opstaande rand over je benen gaat. Doe je dat strak genoeg zullen ze bij het aantrekken van de schoudergordels gewoon amper omhoog komen. Als het niet zo nauw zou luisteren hadden ze nooit 6 punts gordels ontwikkeld. Die voorkomt dat je met je schoudergordels de sluiting omhoog trekt. Kan ook zijn dat jij een waanzinnige bierbuik hebt die zover naar beneden hangt dat je navel niet meer zit waar hij hoort te zitten hoor...
Je zet die heupgordels vast waarbij de opstaande rand over je benen gaat. Doe je dat strak genoeg zullen ze bij het aantrekken van de schoudergordels gewoon amper omhoog komen. Als het niet zo nauw zou luisteren hadden ze nooit 6 punts gordels ontwikkeld. Die voorkomt dat je met je schoudergordels de sluiting omhoog trekt. Kan ook zijn dat jij een waanzinnige bierbuik hebt die zover naar beneden hangt dat je navel niet meer zit waar hij hoort te zitten hoor...

- Arno
- Contacteer:
Montage en hoe de gordels moeten lopen:
http://www.schroth.com/installation-ins ... etries.htm
Bye, Arno.
http://www.schroth.com/installation-ins ... etries.htm
Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..