Kachel

Weetjes en tips voor onze auto.
Oblivion
Mega lid

Bericht door Oblivion »

Smiley schreef:Het slot van de voorklep van je auto.
Oooow got it.
vauxhall
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door vauxhall »

voel eerst eens aan dat klepje van de heater of hij al niet op maximum staat.
beetje wd40 in dat zwarte buisje spuiten kan helpen :D
Oblivion
Mega lid

Bericht door Oblivion »

Ja lap ik had het bijna. Het tandwiel draaide al iets beter! Zodus probeerde ik het nog beter af te stellen maar om 1 of ander reden heeft de draaiknop geen enkel grip meer op de kabel?? Ik zie de kabel zodus helemaal niet meer van warm naar koud schakelen. Wat voor iets (simpel) zie ik over het hoofd? Nu sta ik nog verder van huis, KUT :p. De draaiknop lijkt goed op het draaimechanisme te rusten.

@ vauwhall: misschien weet jij de oplossing hiervoor. Dat had ik voorheen nog eens gehad. Timothy of jij hebt dat toen hersteld?
vauxhall
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door vauxhall »

ik heb je ventilator knop hersteld (de middenste)
Oblivion
Mega lid

Bericht door Oblivion »

vauxhall schreef:ik heb je ventilator knop hersteld (de middenste)
Enig idee waar dit zou aan kunnen liggen? Ik heb de hendel handmatig op warm gezet maar ik heb geen zin om elke keer uit te stappen om te switchen tussen warm en koud :).
Ik vrees dat het ijzeren scharnier los zit van de kabel... Kan ik dat zwarte front zomaar verwijderen of zit die vastgelijmd? (ik wil eens erachter spieken)
Oblivion
Mega lid

Bericht door Oblivion »

Hoe kan ik de top van het dashboard het veiligste verwijderen? Is die met bepaalde dingen vast gemaakt?
Ik zou graag naar de verwarmingskabel onderin willen kijken. Volgens mij is die verdraait ofzo waardoor draaien aan verwarmingsknop geen effect heeft.
jaydee
Mega lid

Bericht door jaydee »

Voor demontage van het dashboard staat een handleiding in de bibliotheek:
http://www.speedsterclub.nl/bibliotheek ... bouwen.pdf
Jägertee
rayz25

Bericht door rayz25 »

Nou gisteren een stukje gereden maar het kwam de hele rit niet lekker op temperatuur. Dus vandaag ook even hier gekeken ik kon de kabel een hele clip lengte opschuiven, alleen dan moet je de kabel van je draaiknopjes ook bijstellen. anders kom je op het helft van het rode, dus kabel iets terug gezet bij de binnenkant van de draaiknopjes. en nu netjes tot einde van het rode en zo even een ritje maken om te testen want ben wel benieuwd naar een warme rit.
rayz25

Bericht door rayz25 »

Nou even getest het is zkr een heel stuk warmer na 5 min rijden.
Sir_Bongiovi
Mega lid
Contacteer:

Bericht door Sir_Bongiovi »

ik kan momenteel mn linkerdraaiknop volledig in wijzerszin draaien.
(heeft een tijdje geweest dat ik maar 1/3 kon draaien.

Nu heb ik de alu. slang losgekoppelt (meteen een nieuwe nylon rondgedaan) om eens te bekijken waar die knop juist zit maar kzie het niet meteen.

kheb wat foto's genomen:

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Afbeelding

Afbeelding

rayz25

Bericht door rayz25 »

Op de 2de foto zie je hem zitten ?
Smiley
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Smiley »

Afbeelding

Als hij de richting rode pijl staat, is het warm, blauwe pijl is koud.
Bij bongiovi staat hij in het midden, op foto 2
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Sir_Bongiovi
Mega lid
Contacteer:

je kan daar gewoon aan draaien?
Smiley
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Smiley »

Officieel natuurlijk alleen via de verwarmingknop in de cabine, maar dat is niks meer dan knop aan een ijzerdraad, die je in de foto ziet.
Als die hendel op de verwarmingsunit vastzit, kun je in de cabine draaien tot je een ons weegt.

Dus ja; je kunt er aan "draaien".
Sterker nog, bij mij doet hij ook niks meer, dus heb hem met een schroevendraaier een duw naar warm gegeven, en kijk als ik meer tijd heb wel hoe ik het ding kan smeren enzo.

Kijk even hoe die zilveren kachelpijp vastzit net onder je voorruit.
Als je die los kunt maken, kun je alles veel beter zien. (bij mij is dat een tyrib)
En als hij toch los is, kun je er net zo goed een filter inmaken, om de instroom van troep zoals vliegresten enzo te verminderen.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Sir_Bongiovi
Mega lid
Contacteer:

Smiley schreef:Officieel natuurlijk alleen via de verwarmingknop in de cabine, maar dat is niks meer dan knop aan een ijzerdraad, die je in de foto ziet.
Als die hendel op de verwarmingsunit vastzit, kun je in de cabine draaien tot je een ons weegt.

Dus ja; je kunt er aan "draaien".
Sterker nog, bij mij doet hij ook niks meer, dus heb hem met een schroevendraaier een duw naar warm gegeven, en kijk als ik meer tijd heb wel hoe ik het ding kan smeren enzo.

Kijk even hoe die zilveren kachelpijp vastzit net onder je voorruit.
Als je die los kunt maken, kun je alles veel beter zien. (bij mij is dat een tyrib)
En als hij toch los is, kun je er net zo goed een filter inmaken, om de instroom van troep zoals vliegresten enzo te verminderen.
kheb die pijp aan de kant van het raam losgemaakt en er een nieuwe nylon aangehangen vandaag; ze zat weer vol troep.
Plaats reactie