Kachel

Weetjes en tips voor onze auto.
Ride-aholic
Actief lid

Kachel

Bericht door Ride-aholic »

Hi,

dit weekend het plan gevat om de kust eens af te rijden, maar de kachel werkte niet zoals gewenst, en bleef koude lucht blazen. Om gewicht te besparen (dikke jassen e.d.) maar eens gaan zoeken wat er aan de hand was. Bleek dat het clipje, wat de 'buitenkabel' van de stuurkabel voor de klep vast moet houden, verkeerd gemonteerd was. Als gevolg daarvan ging de klep niet (helemaal) open.
Clip los gemaakt, knop op maximaal gezet, kabel strak gezet, clip vast gezet, effe testen en klaar. Eindelijk lekker warm gehad tijdens een herfstrit :lol:
Heeft iemand dit ook? Het uit zich door dat je de knop van de verwarming niet goed kan draaien, i.p.v. ongeveer 270 graden uitslag, had ik maar 90 ofzo. Zonodig plaats ik wat foto's, dan weet je waar je moet zoeken.

Greetingz, Peter
The only vitamine you need, is speed! #0707
stef666
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door stef666 »

Geen probleem met de kachel, Maar het was gisteren fantastisch weer om open te rijden, Wat ik uiteraard ook gedaan heb 8)

p.s. Waar ben je allemaal geweest langs de kust?
Grtn. Stefan

Op een dag weet je het, Dan rijd je geen Speedster meer... :cry:
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon

Re: Kachel

Bericht door Hendrik-Jan »

Ride-aholic schreef:Hi,

dit weekend het plan gevat om de kust eens af te rijden, maar de kachel werkte niet zoals gewenst, en bleef koude lucht blazen. Om gewicht te besparen (dikke jassen e.d.) maar eens gaan zoeken wat er aan de hand was. Bleek dat het clipje, wat de 'buitenkabel' van de stuurkabel voor de klep vast moet houden, verkeerd gemonteerd was. Als gevolg daarvan ging de klep niet (helemaal) open.
Clip los gemaakt, knop op maximaal gezet, kabel strak gezet, clip vast gezet, effe testen en klaar. Eindelijk lekker warm gehad tijdens een herfstrit :lol:
Heeft iemand dit ook? Het uit zich door dat je de knop van de verwarming niet goed kan draaien, i.p.v. ongeveer 270 graden uitslag, had ik maar 90 ofzo. Zonodig plaats ik wat foto's, dan weet je waar je moet zoeken.

Greetingz, Peter
Yep, ik heb hetzelfde probleem. Foto's zijn meer dan welkom.
Lotus Elise S2
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

Stev6 heeft al ergens gepost hoe je dat kan verbeteren. Even zoeken misschien? Volgens mij had hij er zelfs foto's bij staan...
Afbeelding
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje

Bericht door SteV6 »

Maik schreef:Stev6 heeft al ergens gepost hoe je dat kan verbeteren. Even zoeken misschien? Volgens mij had hij er zelfs foto's bij staan...
Waar zou ik zijn zonder Maik, mijn wandelend geheugen :mrgreen:

zie: http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/view ... =1089#1089

SteV6
S4 Avant
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon

Het probleem bij mij is dat de draaiknop van de kachel niet helemaal naar warm gaat. Hij stopt bij ¾.
Lotus Elise S2
damnedt
Actief lid

Vraagje.

Bericht door damnedt »

Graag foto´s Ride aholic.
Mijn kachel gaf afgelopen vrijdag nacht niet echt veel warmte.
Mijn knop gaat ook maar een klein stukje rond en dan nog alsof hij van spons is gemaakt.
Dus graag foto´s. Mogelijk dat ik het probleem bij mij ook zo kan verhelpen.
Mijn Speedster was een demo en ik denk dan ook dat er maar weinig met koud weer mee is gereden en dat men het probleem bij de dealer nooit heeft opgemerkt.
Alvast bedankt.
Richard
Mega lid

Bericht door Richard »

Ook ik heb precies hetzelfde probleem, hoop het met de uitleg op te kunnen lossen.

Bedankt jongens,

Richard
Ride-aholic
Actief lid

Bericht door Ride-aholic »

Hi,

blijkbaar ben ik niet de enige, die dit probleem heeft, zal foto's maken en posten met uitleg.
Mocht je alvast willen gaan prutsen: KIJK UIT MET HET CLIPJE!!! Dat springt spontaan om je oren, en valt ergens waar je er bijna niet meer bij kan (heb inmiddels ervaring :) )

Greetingz, Peter
The only vitamine you need, is speed! #0707
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon

Peter, we kunnen ook een cursusmiddag houden. :lol:
Lotus Elise S2
Flaminiasupersport
Actief lid
Contacteer:

Bericht door Flaminiasupersport »

Vorige week heb ik een filter geplaatst om het vuil buiten te houden (anders zit heel je dashbord vol met rommel en vuil). Het werkt prima by the way maar 50 euro + verzendingskosten... :evil: Een kijkje in de afdeling "filters voor afzuigkappen" had wel véél goedkoper geweest maar ja, te laat nu! :?

Ook heb ik gemerkt dat de zilveren "afzuigkap-slang" iets te groot is van diameter. Wil je dus meer lucht, moet je die helemaal over de 'kachel' schuiven en dicht tapen zodat de lucht er langs daar niet uit kan. Nu kàn er niet veel druk opzitten door dat enorme "lek"... wat de efficientie natuurlijk niet ten goede komt...

Een beetje brol eigenlijk die verwarming... maar ja, je koopt zoiets niet om warme voetjes te hebben hé? :lol:
Richard
Mega lid

Bericht door Richard »

Vandaag de kabel goed in de clip geplaatst en de verwarmingsknop werkt weer naar behoren.

Super.

Richard
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon

Het was even zoeken maar het is gelukt. Bij mij zag het er toch anders uit dan op de foto.
Er zat wel een breuk in de kabel waardoor het draaien moeilijk blijft. Morgen even op zoek naar een soort klemmetje voor over de breuk (de breuk is ontstaan door een knik in de kabel).
Binnenkort (zondag?) even testen.
Lotus Elise S2
Jürgen
Lid

Bericht door Jürgen »

Ook ik heb hetzelfde probleem. Zal dit weekend eens kijken of ik het kan oplossen met deze aanwijzingen. Misschien iets voor de meeting Zondag, twijfel nog even of ik kom of niet.
Groetjes,
Jürgen Donders
www.opel-speedster.tk
stevenflappy
Mega lid in de orde van gouden nietje
Contacteer:

Bericht door stevenflappy »

Niet twijfelen: CHAMPAGNE!!!
Plaats reactie