Pagina 40 van 94
Geplaatst: 05 apr 2009 18:31
door Herman
Deleted
Geplaatst: 05 apr 2009 19:42
door 12Esc
indrukwekkend!
Geplaatst: 05 apr 2009 21:01
door Herman
Deleted
Geplaatst: 05 apr 2009 21:15
door Spider
vooral dat flutter geluidje is wel heel subtiel,
tot je naar de getallen kijkt en de 'timewarps' ziet ontstaan, gaaf!
Geplaatst: 05 apr 2009 21:25
door allen
Ok, ik mis wel wat vermogen...

Geplaatst: 06 apr 2009 10:11
door Dennizz
allen schreef:Ok, ik mis wel wat vermogen...

Ik ook

Daarbij, mijn 2de versnelling gaat ook echt niet tot de 110 km/h
Geplaatst: 06 apr 2009 11:07
door Maik
Kwestie van je toerenbegrenzer wat op laten schuiven
Tot de 110km/u is dan niet echt leuk voor je zuigers, drijfstangen en krukas denk ik, maar het kan wel... In je 2 tot over de 100km/u is in ieder geval wel goed te doen, daarvoor is een begrenzing bij 6800rpm dacht ik al genoeg

Geplaatst: 06 apr 2009 17:34
door Herman
Deleted
Geplaatst: 07 apr 2009 9:26
door SteV6
Herman schreef:Dennizz schreef:allen schreef:Ok, ik mis wel wat vermogen...

Ik ook

Daarbij, mijn 2de versnelling gaat ook echt niet tot de 110 km/h
Hele DIKKE achterbanden op 20" monteren

Of een Turbo kopen
Herman, heb je ook nog 0-160 en 100-160 cijfertjes? Dan kan ik die een keertje naast de logjes van de voormalige Jans Turbo leggen.
Jans:
0-100 4.41sec 60.73meter
0-160 8.77sec 221.9meter
100-160 4.37sec 161.2meter
Gemeten in voor de semi's te koude omstandigheden
SteV6
Geplaatst: 07 apr 2009 16:59
door Herman
Deleted
Geplaatst: 07 apr 2009 18:06
door SteV6
Ik kwam die dag met de voor mij relatief onbekende (en zeer moeilijk te rijden, want staartlistige) Turbo van Jans ook niet onder de 4.7 sec naar de honderd ...
Probleem van 0-100 metingen met extreem snelle auto's als jouw Lotus ombouw en Jans blauwe kogel is dat het meer een blijk van kunnen van de bestuurder dan de werkelijke potentie van de auto is. Wat ik nog weet van de Turbo van Jans was dat de laatste 1500rpm zo gruwelijk snel doorlopen werden dat je bijna altijd te laat was met schakelen
Want vergeleken met andere supercars als de Z06, Lamborgini's, Ferrari's enz. moet je schakelen van 1 naar 2 om voorbij de 100 te komen, terwijl de eerst genoemden stuk voor stuk meer dan 100 halen in de 1e (!) versnelling. En dus aan een sub 4.0 seconden komen.
Eigenlijk is sprinten een zeer leuke bezigheid, even leuk als bochtjes knallen
Stephan
Geplaatst: 07 apr 2009 19:21
door the-duke
Herman zei: Spexige loopt nu lekker. Trekt goed door in de toeren.
Bijgaand filmpje 0-100 in 4.0sec. Kan nog wat sneller schakelen, deze run was met 99.9% volle (53l) tank, zware achterwielen en 'zware' deurtjes er in.
Hmm, dat ziet er goed uit!
Ik was tot nu toe heel blij met met 4.46 seconden naar de 100 met een halfvolle originele benzinetank, maar het kan altijd beter behoorlijk beter, blijkt wel weer
Toppertje,
The Duke
Geplaatst: 07 apr 2009 19:41
door Herman
Deleted
Geplaatst: 07 apr 2009 20:33
door Smiley
Rik heeft ergens in het forum eens 3.5 gemeld.
Rapidos zegt 3.9 (met 290 pk)
Geplaatst: 07 apr 2009 21:16
door Jurre
Prachtig Herman, leuk om deze fantastische wagen te zien opgroeien tot een waar racemonster! die CF-deurtjes zien er ook schitterend uit!

keep up the good work!