Pagina 5 van 20

Geplaatst: 17 jan 2006 10:03
door stevenflappy
Sorry 875 + btw....

Trouwens het duitse forum over de turbo is ook gezellig (vanaf pagina twee!)
forum.opel-speedster-club.de/index.php?s=86ab92d286cf810a01eb33d95948a770&showtopic=9658&st=30&#entry132868

Geplaatst: 17 jan 2006 11:29
door Maarten
De 290 pk set gebruikt dezelfde hardware als de 245 pk set, maar dan extra de zuigers, drijfstangen en wat kleine aanpassingen, ook word dan in de orginele SW de toerenlimiet verhoogd naar 7100 (was nog niet 100% zeker of het 7100 of 7000 zou worden geloof ik)

En er komt een remmen upgrade bij (maar dat zal vast optioneel zijn) met grotere schijven en 4 zuiger klauwen, meer weet ik daar helaas nog niet over.

Maar de opzet bij de Hitec sets is nu zo dat je met de 210 pk set kan beginnen en kan uitbouwen naar 245 en dan 290 pk. Dus zonder dat je geinstaleerde mods weer kan verwijderen. Uiteraard is door het meer werk dit traject duurder als in een keer, maar daardoor biedt het wel mogelijkheden tot langzaam opbouwen.

Ik heb geen idee wat een revisie kost. Onderdelen zijn in de USA niet duur voor de 2.2, maar dat zal hier wel weer tegenvallen.

Maarten

Geplaatst: 17 jan 2006 23:47
door stevenflappy
Dacht dat er altijd gezegd werd dat je na de 210 pk niet verder kon... Wel met de 240, volgens mij ivm de interkoeler... :?

Geplaatst: 18 jan 2006 15:32
door Maarten
Dat was in eerste instantie zo (toen was de 210 pk set ook nog iets goedkoper), maar nu gebruiken ze hetzelfde inlaatspruitstuk, alleen zonder de laminova intercooler erin. Die is later dan wel in te bouwen.

Bij de eerste set werd er een speciaal alu inlaatspruitstuk gebruikt (ik geloof een aangepast saab spruitstuk). Ik denk (maar dat heb ik niet nagevraagd) dat dat spruitstuk misschien ook niet stijf genoeg was en aangezien de compressor daarop bevestigd is en het erg belangrijk is dat de riem precies recht op de rol van de SC komt is een stijf geheel erg belangrijk.
Het spruitstuk dat in de set gebruikt wordt is een orgineel GM spruitstuk welke ook de SC uitvoering van de 2.0 in de US heeft en die dus aan de GM duurproef eisen voldoet.

Maarten

Geplaatst: 18 jan 2006 15:47
door Piet
Jans, had je toch gelijk dat er een ander spruitstuk op komt. :oops:

Geplaatst: 18 jan 2006 15:49
door Maarten
Ik had dat ook in het eerste bericht van dit onderwerp geschreven:

Op dit moment zijn er 2 sets mogelijk en nu is ook de 210 pk set later om te bouwen naar de grote set (245 pk), doordat nu hetzelfde inlaatspruitstuk wordt gebruikt, maar dan zonder de laminova intercoolers. (voorheen werd een ander aluminium inlaatspruitstuk gebruikt.


Heeft Jans dus goed gelezen (en onthouden) !

Maarten

Geplaatst: 23 jan 2006 19:33
door stevenflappy
Weet je toevallig wat de prijzen zijn van de upgrades? van 210 naar 245 en daarvandaan naar de 290...

Enne bestellen,bellen met hitec of is er een NL importeur?

En dan, zijn er nog upgrades die ik daarna nog moet aanpakken?!

Geplaatst: 24 jan 2006 7:22
door Maarten
Er is geen NL importeur zover ik weet, maar misschien in het BMW wereldje waar ze ook veel voor leveren. In principe dus rechtstreeks bij Hitec bestellen. In het duits of engels.

Ik weet de prijzen van de upgrades niet. En omdat de set van 290 pk nog niet helemaal klaar is, zal de prijs daarvan ook nog niet helemaal bekend zijn.
Zal het bij een volgend contact met Hitec vragen.

Bij de 290 pk set leveren ze straks eventueel ook een remmen upgrade (4 zuiger klauwen en grotere schijven voor).
Ik rij de 245 pk set met een verder nagenoeg standaard auto. Geen andere banden (nog niet) geen ander onderstel. Enige probleem wat ik daarmee zie (maar dat is al zo met een helemaal standaard speedster) is dat de remcapaciteit onder zware omstandigheden in de bergen een beetje onderbemeten is. te smalle voorbanden en daarna te kleine remmen bij langdurige zware belasting.
Maar voor straat gebruik in NL is het geen enkel probleem met goede remblokken.

Maarten

Geplaatst: 25 jan 2006 19:20
door Harmen
Standaard opel cilinderkop vervangen door Saab cilinderkop?

Of is dit al achterhaald?

Geplaatst: 07 feb 2006 18:46
door Maarten
door de radiator van de chargecooler te verplaatsen van het zijscherm naar voren verticaal onder de radiator, hebben ze de 245 pk setup naar 191 kW (260 pk) getild doordat de inlaatlucht temp zakt van zo'n 40-45 naar 22 !

Geplaatst: 07 feb 2006 19:09
door Piet
Klinkt goed, kunnen wij dat nog laten aanpassen?

Geplaatst: 07 feb 2006 21:48
door jans
22 graden :shock: dan moet het buiten onder nul zijn.

Geplaatst: 07 feb 2006 22:03
door Pipo
Maarten schreef:door de radiator van de chargecooler te verplaatsen van het zijscherm naar voren verticaal onder de radiator, hebben ze de 245 pk setup naar 191 kW (260 pk) getild doordat de inlaatlucht temp zakt van zo'n 40-45 naar 22 !
Ik heb me altijd afgevraagd? Door de chargecooler daar te plaatsen neem je toch koellucht van de radiator weg. Loopt daardoor de temperatuur van het koelwater niet op bij warme dagen of onder hoge belasting als je de maximum koelcapaciteit van de radiator nodig hebt ?

Geplaatst: 07 feb 2006 22:14
door jans
bij mij blijft de temp gewoon op 83 graden.
en de lucht gaat er zowiezo door en langs.

Geplaatst: 08 feb 2006 6:07
door jans
Kun je niet beter de radiator laten zitten, en een ekstra radiator monteren
voorin :idea: