Pagina 5 van 12
Geplaatst: 28 aug 2006 9:09
door Maik
LOL @ jans
Omdat Kronenburg in principe de hele motor al ontwikkeld heeft lijkt mij dat de risico's klein zijn. Het moet alleen passend gemaakt worden... Software lijkt mij ook geen probleem, de basis is er al in de race auto, desnoods zetten ze die hele computer over

Geplaatst: 28 aug 2006 9:22
door van dijk
jans schreef:breek me de bek niet open over prijzen geld bij Dammen.
vorige week éérste geworden, had de aanhanger al achter de Astra gehangen, maar één hele droge worst was alles.

Jan je kan ook beter Schaken, dan win je een zak Chips.
Geplaatst: 28 aug 2006 9:31
door jans
ben je nou nog niet aan het werk

Martin

Geplaatst: 28 aug 2006 10:01
door van dijk
jans schreef:ben je nou nog niet aan het werk

Martin

Ik mag morgen weer, dan moet ik naar Raalte

Ken jij dat Jan

Geplaatst: 28 aug 2006 10:07
door jans
Ja'' daar staat het grootste gekkenhuis van het land

Geplaatst: 28 aug 2006 10:20
door van dijk
jans schreef:Ja'' daar staat het grootste gekkenhuis van het land

Dan hoop ik dat ik nog mee kan naar Frankrijk

Geplaatst: 18 sep 2006 10:19
door Maik
Even terugkomend op de TB-set van Kronenburg, weet er al iemand wat er precies alleem veranderd moet worden aan de motor?
Dus:
-TB's
-ECU
-uitlaatspruitstuk
-uitlaat (maar welke?)
-nokkenassen?
-andere compressieverhouding?
-nog iets anders?
Geplaatst: 18 sep 2006 10:36
door Rikster
Past Kronenburg de originele ECU aan of wordt KMS ingebouwd. Als KMS wordt ingebouwd moeten er een aantal extra sensoren worden ingebouwd en komt er een nieuwe/extra kabelboom in de auto. Een vriend van me reed met het KMS in zijn Corsa, 2.0l 16v met race-injectie... 210pk!!! Hij was zéér tevreden over het systeem.
KMS
Geplaatst: 18 sep 2006 11:24
door Maik
Rik, dit wist Stephan ons te vertellen op de vorige pagina:
Wie heeft intresse in een N/A (2.2i) ombouw met 200pk met trottlebodies, in- en uitlaatspruitstuk met metaalkatalisator en vrij programmerbare ECU voor € 4500,- (zonder TÜV) ???
Volgens mij gaat alleen de ECU er dan uit?
Geplaatst: 18 sep 2006 11:49
door Rikster
Sorry Maik, had niet helemaal mee gekregen dat de TB-set van Kronenburg en HiTec dezelfde zijn
Of het alleen de ECU is die ze vervangen...? Weet dat er bij de eerder genoemde Corsa een volledig nieuwe kabelboom gemonteerd moest worden
Geplaatst: 18 sep 2006 15:06
door SteV6
Tot op heden heb ik nog geen nieuwe informatie gevonden en/of gekregen via het Duitse forum c.q. HiTec.
Nog even geduld Steven.
SteV6
Geplaatst: 18 sep 2006 16:32
door Maik
Steven

Hoe durf je! (ik heb een nieuwe avatar, voor de chronisch bijzienden....)

Geplaatst: 18 sep 2006 20:14
door SteV6
Ach, al die rode karretjes ... ze lijken allemaal op elkaar. Zwarte accenten, zwarte of in ieder geval donkere wielen. En de eigenaars zijn stuk voor stuk verblind door narcistische trekjes
Maar sorry Maik, het zal niet meer gebeuren

!
Zoals je hebt kunnen lezen heb ik geen extra informatie gekregen. Daarnaast heb ik nog steeds mijn bedenkingen bij de TB-route. Op oudere blokken (zoals de GSi-tjes) is het prachtig, maar de 2.2 blinkt nou niet uit in software-compabiliteit en daardoor zouden de TB's wel eens veel minder betrouwbaar kunnen uitpakken dan de bewezen (!) betrouwbaarheid van de HiTec-compressor.
En dat doet me opeens weer aan Jurgen denken. Hoe staat het met jouw Delta-compressor? Probleemloos en ben je zelf nog steeds tevreden?
SteV6
Geplaatst: 19 sep 2006 5:58
door Maik
Je hebt wel een beetje gelijk Stephan, maar in dit geval mag je toch ook wel wat verwachten van de kundigheid van Kronenburg, ook op andere fora hoor je niets dan goeds over dat bedrijf.
En ik ben nog steeds benieuwd naar het engelse TB systeem wat ook niet door de minste ontwikkelt wordt

Geplaatst: 19 sep 2006 7:57
door Edjes
Ik heb zo'n compressor van dichtbij mogen beluisteren.
Dat
geluid! Het lijkt wel een naaimachine ipv een auto.
Toch maar die turbo, wanneer de TB ook nog niet echt bewezen fijn zijn?
