Pagina 5 van 5

Geplaatst: 06 jan 2007 12:26
door Piet
markv schreef:
piet schreef:
Uitwegen gaf aan dat er nu teveel gewicht links voor zat.
Wat doen ze daar aan? Handvol stenen of zo?
Eigenlijk beetje hetzelfde als we hebben gedaan met jouw auto, alleen dan stukken nauwkeuriger. Ik heb de hele tijd de rijhoogte gemeten, maar dat is niet 100% nauwkeurig. Als je onder elk wiel een weegschaal zet, kan je echt zorgen dat alles gelijk staat, maar ook compenseren met bijvoorbeeld 1 of twee mensen erin.

Is wel redelijke klus als je het echt goed wilt krijgen :)

Mark
:idea: vandaar de gewichten :!: :?:

Geplaatst: 06 jan 2007 12:31
door jans
als je de speedster laat uitwegen, moet je daarna niet met 2 man in gaan rijden ,want dat wordt een levensgevaarlijke rit. :shock:
m.a.w. uitwegen is iets voor de prof racerij.
Het maakt dan ook 0.0 uit voor ( gewoon gebruik ).
Had hem gratis laten uitwegen ,i.v.m. de montage van de Nitrons.
Moest er bij het uitwegen in gaan zitten, en stond op 49,9 % in het midden van de auto zonder dat er iets aan gedaan was.
zit er dus in en kijk intussen mee op de weegschaal. wat blijkt :shock: :shock: doordat ik iets naar links ga hangen blijkt de weegschaal van het linker voorwiel van 203 kg naar 214 kg te gaan, dit met een onbalans van 48,2 % . i.p.v. 49.9 %.

Geplaatst: 06 jan 2007 13:12
door Hendrik-Jan
Die van mij stond zonder mij er in al op extra gewicht links voor....
Je moet natuurlijk wel de fabrieksinstellingen volgen.
Uitwegen heeft dus wel deglijk zin.

Geplaatst: 06 jan 2007 13:18
door Rotax
Tijd voor een Sonja Bakker kuurtje? :wink:

Geplaatst: 06 jan 2007 13:22
door Maik
Hendrik-Jan schreef:....

Omdat je auto lager komt te liggen wordt het stuurhuis ook een percentage naar beneden geplaatst. ....

Correctie: stuurhuis wordt omhoog gezet :wink:

Geplaatst: 06 jan 2007 14:50
door Hendrik-Jan
Rotax schreef:Tijd voor een Sonja Bakker kuurtje? :wink:
Balansdag.

Geplaatst: 07 jan 2007 0:57
door stevenflappy
Als je nooit hard rijd heeft het idd geen zin :wink: