Racelogic Performancebox
- Dennizz
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1417
- Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
- Locatie: Nieuwe Wetering
Die gegevens zat ik net ook te bekijken ja. Ik denk dat het bij mij in het schakelen zit. Als ik kijk naar de getallen die Herman heeft gepost. Bij de 30 km/h zit hij op 1,2 seconden en ik op 1,3. Dat verschil is zeer klein. Nu kan Herman bij deze run natuurlijk een slechte start hebben, is dat zo Herman? Echter zie ik niet goed waar Herman schakelt, terwijl je dat bij mij erg duidelijk ziet! Tussen de 50-60 en 90-100 ontstaat er een extreme sprong!
Alles went, deze run was:
Speed(km/h) Time(s) Dist(m)
000,00 0,000 000,00
010,00 00,40 000,55 + 0,00
020,00 00,75 002,05 + 0,00
030,00 01,15 004,79 + 0,10
040,00 01,53 008,50 + 0,30
050,00 01,87 012,69 + 0,40
060,00 02,36 020,35 + 0,90
070,00 02,86 029,30 + 1,30
080,00 03,25 037,41 + 1,60
090,00 03,62 046,06 + 2,20
100,00 04,01 056,52 + 3,40
Alles went, deze run was:
Speed(km/h) Time(s) Dist(m)
000,00 0,000 000,00
010,00 00,40 000,55 + 0,00
020,00 00,75 002,05 + 0,00
030,00 01,15 004,79 + 0,10
040,00 01,53 008,50 + 0,30
050,00 01,87 012,69 + 0,40
060,00 02,36 020,35 + 0,90
070,00 02,86 029,30 + 1,30
080,00 03,25 037,41 + 1,60
090,00 03,62 046,06 + 2,20
100,00 04,01 056,52 + 3,40
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Maximaal wegrijden vanaf stilstand in een speedster doet wat pijn (mechanisch), maar dan heb je wel een snelle(re) tijd, wat duke ook zegt.
En dat Herman een 1.2s doet naar 30km/u met traction control en koude banden, zegt dus ook dat die 1.3 niet snel is
Als Herman maximaal weg kan rijden, dus als hij z'n vermogen heel optimaal naar de weg kan krijgen, dan zou hij zeker een 3.8s of nog beter moeten kunnen halen.
Ik denk dat je met een 2.2 een voordeel hebt tot de 40km/u, omdat het vermogen juist zo laag is en weinig last van wielspin hebt.
Op hogere snelheid laten de cijfers inderdaad ook zien dat het met het vermogen wel goed zit.
Voor de rest adviseer ik je in de hogere versnellingen wat eerder te schakelen, omdat een standaard z22se toch wel wat vermogen begint te verliezen boven de 5300rpm. In de lagere versnellingen heb je zoveel toerenterugval dat je wel ver moet doortrekken, in de hogere versnellingen wordt dit effekt minder.
Succes!
En dat Herman een 1.2s doet naar 30km/u met traction control en koude banden, zegt dus ook dat die 1.3 niet snel is

Als Herman maximaal weg kan rijden, dus als hij z'n vermogen heel optimaal naar de weg kan krijgen, dan zou hij zeker een 3.8s of nog beter moeten kunnen halen.
Ik denk dat je met een 2.2 een voordeel hebt tot de 40km/u, omdat het vermogen juist zo laag is en weinig last van wielspin hebt.
Op hogere snelheid laten de cijfers inderdaad ook zien dat het met het vermogen wel goed zit.
Voor de rest adviseer ik je in de hogere versnellingen wat eerder te schakelen, omdat een standaard z22se toch wel wat vermogen begint te verliezen boven de 5300rpm. In de lagere versnellingen heb je zoveel toerenterugval dat je wel ver moet doortrekken, in de hogere versnellingen wordt dit effekt minder.
Succes!

- SteV6
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2473
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
- Locatie: Twente
Zo,
Vanavond rond 19.00 ook weer wat logjes laten wegschrijven door mijn PerformanceBox. Testcondities: droog zonnig weer met ongeveer 26 graden buitentemperatuur. Ongeveer 16 liter benzine in de tank. Banden RE050A in de maten 205/45R17 en 235/40R17 met 1,5 en 1,6 bar (koud gemeten):
Acceleratie (best)
(km/h) (sec) (meters)
010 00,38 000,58
020 00,75 002,18
030 01,15 004,91
040 01,55 008,75
050 02,09 015,54
060 02,92 028,02
070 03,65 041,11
080 04,37 056,24
090 05,43 081,31
100 06,49 109,05
110 07,72 144,98
120 09,03 186,62
130 10,62 242,07
140 12,44 310,27
150 15,02 414,01
160 17,51 517,68
Remweg (best)
(km/h) (sec) (meters)
160-0 04,38 95,04
100-0 02,69 36,66
Accelleratie (0-100) (sec) (meters)
run 1 06,49 109,05
run 2 06,75 114,70
run 3 07,02 118,10
run 4 06,69 113,25
run 5 06,86 115,64
run 6 06,55 110,95
run 7 06,95 119,09
Remweg (100-0) (sec) (meters)
run 1 02,78 36,94
run 2 03,44 39,13 (ABS)
run 3 02,69 36,66
run 4 02,76 37,47
run 5 02,93 38,22
run 6 03,38 41,42 (ABS)
run 7 03,01 37,02
Vergeleken met oudere gegevens ben ik nu minimaal 0,30 seonden langzamer naar de 100 km/h. Positieve is dat RS14-blokken ten opzichte van de DS2500 ongeveer 4 (!) meter winst op de 100-0 remweg maken
Stephan
Vanavond rond 19.00 ook weer wat logjes laten wegschrijven door mijn PerformanceBox. Testcondities: droog zonnig weer met ongeveer 26 graden buitentemperatuur. Ongeveer 16 liter benzine in de tank. Banden RE050A in de maten 205/45R17 en 235/40R17 met 1,5 en 1,6 bar (koud gemeten):
Acceleratie (best)
(km/h) (sec) (meters)
010 00,38 000,58
020 00,75 002,18
030 01,15 004,91
040 01,55 008,75
050 02,09 015,54
060 02,92 028,02
070 03,65 041,11
080 04,37 056,24
090 05,43 081,31
100 06,49 109,05
110 07,72 144,98
120 09,03 186,62
130 10,62 242,07
140 12,44 310,27
150 15,02 414,01
160 17,51 517,68
Remweg (best)
(km/h) (sec) (meters)
160-0 04,38 95,04
100-0 02,69 36,66
Accelleratie (0-100) (sec) (meters)
run 1 06,49 109,05
run 2 06,75 114,70
run 3 07,02 118,10
run 4 06,69 113,25
run 5 06,86 115,64
run 6 06,55 110,95
run 7 06,95 119,09
Remweg (100-0) (sec) (meters)
run 1 02,78 36,94
run 2 03,44 39,13 (ABS)
run 3 02,69 36,66
run 4 02,76 37,47
run 5 02,93 38,22
run 6 03,38 41,42 (ABS)
run 7 03,01 37,02
Vergeleken met oudere gegevens ben ik nu minimaal 0,30 seonden langzamer naar de 100 km/h. Positieve is dat RS14-blokken ten opzichte van de DS2500 ongeveer 4 (!) meter winst op de 100-0 remweg maken

Stephan
S4 Avant
- Dennizz
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1417
- Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
- Locatie: Nieuwe Wetering
Ah, meer resultaten
Ik heb niet meer getest ik heb alleen maar training moeten geven.
@Allen
Bij jouw is het zeker duidelijk te zien dat je niet wegkomt. Maar vanaf 50 km/h....
@SteV6
Die remwegcijfers zijn wel erg mooi
Ik heb meerdere keren in de 40 meter kunnen remmen. Ik heb nog wel de standaard schijven en de goedkoopste remblokken (van Ivo`s site). Die moeten nog worden vervangen voor de winter. Wat een extra remweg heb je nodig bij de 160 km/h
Jouw motortje is nog helemaal standaard en hoeveel km heb je erop zitten inmiddels?
Mijn banden zijn TR-1 205/50R16 & 225/45R17 en ik heb er 1.7 en 1.9 bar inzitten + een liter of 30 brandstof. M`n motor is nog geheel standaard. Motortje heeft afgelopen jaar 22.000 km gereden
en staat nu totaal op ruim 39.000 km.

@Allen
Bij jouw is het zeker duidelijk te zien dat je niet wegkomt. Maar vanaf 50 km/h....
@SteV6
Die remwegcijfers zijn wel erg mooi


Jouw motortje is nog helemaal standaard en hoeveel km heb je erop zitten inmiddels?
Mijn banden zijn TR-1 205/50R16 & 225/45R17 en ik heb er 1.7 en 1.9 bar inzitten + een liter of 30 brandstof. M`n motor is nog geheel standaard. Motortje heeft afgelopen jaar 22.000 km gereden



Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
- SteV6
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2473
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
- Locatie: Twente
Ja Dennizz, mijn Speedster is motorisch helemaal standaard. Zelfs de pre-cat zit er nog in
Enige is dat er voor het luchtfilter nu 2 x 65mm korte buis heeft om door te ademen (puur voor het geluid). Kilometerstand ergens rond de 33 of 34 duizend.
Remweg neemt kwadratisch toe ten opzichte van de snelheid. Omdat je er een opmerking over maakt heb ik ook nog even een oude 160-0 km/h opgezocht ... En daardoor moet ik even bijkomen van een hartaanval.
Oud, met DS2500: 118,65 (!) meter
Nieuw, met RS14: 095,04 meter
Dit houdt in dat op het punt waar ik nu stil sta, ik vroeger nog 68 km/h weg te remmen had, pfff
SteV6

Remweg neemt kwadratisch toe ten opzichte van de snelheid. Omdat je er een opmerking over maakt heb ik ook nog even een oude 160-0 km/h opgezocht ... En daardoor moet ik even bijkomen van een hartaanval.
Oud, met DS2500: 118,65 (!) meter
Nieuw, met RS14: 095,04 meter
Dit houdt in dat op het punt waar ik nu stil sta, ik vroeger nog 68 km/h weg te remmen had, pfff

SteV6
S4 Avant
- allen
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2801
- Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
- Locatie: dordrecht
- Contacteer:
Apparaatje was wat van slag denk ik. 25.89 meter van 100-0. Indrukwekkend? Afgezien dat onmogelijk kan omdat ik wederom op een landweggetje zat, de wielen al blokkeerden bij amper pedaaldruk en dit alles ook nog gebeurde in 1 seconde (lijkt meer op een klap tegen een muur). Ondanks het lichtjes lossen van de remmen aardige rookwolken, dus ben verder maar heel rustig en braaf langs de boerderie verderop gereden. 

Caterham => Britse degelijkheid...
- Dennizz
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1417
- Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
- Locatie: Nieuwe Wetering
Ik geef het op
Vanavond bandenspanning op 1,65 en 1,75 gezet en met 10 liter in de tank gemeten.
0-100 in precies 7,0 seconden.
0-60 in 3,1 seconden. Ik heb dus 2 tiende gewonnen met wegtrekken en in m`n totaaltijd. Remmen wederom een aantal keer in 40 meter.
Ik kan echt niet sneller schakelen en de koppeling laten schieten voor mij gevoel.... Ik leg me er maar bij neer, dat de motor beter bij mij past
Die seconden ga ik echt niet halen..... Misschien maar eens mee rijden met een echte speedy rijder 
Ik heb de box nog even in een A4 gehangen met 350 pk. De eerste keer had hij al 6,5 seconden
Daarna ze koppeling afgefikt en remmen
Verschil vanaf 60km/h was echt groot tussen ons... Ook meer pk`s natuurlijk met het turbo-tje. Remweg 41 meter gehaald daarna de remmen in brand/rook.... Ik stink er nog van
Andere 2 maten met auto`s boven de 400 pk zijn op moment stuk. Die zijn meer aan het sleutelen dan aan het rijden
Relatief gezien ben ik dus de snelste
Eerdaags regen en dan komt het belangrijkste meet moment

Vanavond bandenspanning op 1,65 en 1,75 gezet en met 10 liter in de tank gemeten.
0-100 in precies 7,0 seconden.
0-60 in 3,1 seconden. Ik heb dus 2 tiende gewonnen met wegtrekken en in m`n totaaltijd. Remmen wederom een aantal keer in 40 meter.
Ik kan echt niet sneller schakelen en de koppeling laten schieten voor mij gevoel.... Ik leg me er maar bij neer, dat de motor beter bij mij past


Ik heb de box nog even in een A4 gehangen met 350 pk. De eerste keer had hij al 6,5 seconden



Andere 2 maten met auto`s boven de 400 pk zijn op moment stuk. Die zijn meer aan het sleutelen dan aan het rijden


Eerdaags regen en dan komt het belangrijkste meet moment

Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
- Dennizz
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1417
- Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
- Locatie: Nieuwe Wetering
TADA:
0-060 2,4 sec
0-100 5,3 sec
30-50 0,7 sec
Het gaat alleen om een soebarrel. Er zit een rallybak op en moet dus bij de 110 naar z`n 4 schakelen. Wat schakelt zo subaru snel zeg
In combinatie met de blow-off is dat echt genieten! 290 pk`s heeft die ongeveer. Verder een echte verbouwde bak met neon en muziek. Muziek installatie weegt al 150 kg bij elkaar. Hij kan ook z`n differentieel veranderen, zodat hij alleen achterwiel aandrijving heeft of welke verhouding dan ook met voor. Planning is 500 pk dit jaar, maar daar is hij al 5 jaar mee bezig
Even een overzicht:
Speedster 150 pk - A4 350 pk - caravantrekker 290 pk
010..... 00,4..... 02,2..... 00,4
020..... 00,8..... 03,1..... 00,7
030..... 01,3..... 03,9..... 01,0
040..... 01,8..... 04,4..... 01,3
050..... 02,3..... 05,6..... 01,7
060..... 03,5..... 06,3..... 02,6
070..... 04,2..... 06,9..... 03,1
080..... 04,9..... 07,6..... 04,1
090..... 05,8..... 08,4..... 04,8
100..... 07,4..... 09,8..... 05,6
110..... 08,4..... 10,9..... 06,6
120..... 09,6..... 12,0..... 07,8
130..... 11,0..... 13,2..... 08,9
140..... 13,2..... 14,7..... 10,5
150..... 15,2..... 17,1..... 11,8
160..... 17,4..... 19,1..... 13,2
170..... 19,9..... 21,2..... 14,9
180..... 23,3..... 23,6..... 17,2
190..... 28,6..... 27,7..... 19,2
200..... 34,6
Speedster: niet de snelste meting, snelste is 7 sec op de 100
A4: koppeling verrot dus rustig weggereden tot 50 km/h, snelste 6,6 op de 100
GT: niet de snelste meting, snelste is 5,3 op de 100
Remweg 100-0
speedster: 40 meter
A4: 42, 55, 50 meter
GT: 41, 50, 44 meter
Mijn ervaringen:
Remweg is dus echt een lastig iets om onder de 40 meter te krijgen. Ik had verwacht dat de gt dit makkelijk zou halen. Het voelt zo enorm krachtig aan! Beide auto`s hebben het maar 3 keer gedaan, oefenen scheelt misschien wat meters.
Alle auto`s die met iets wielspin wegrijden en iets met overschakelen halen geen snelle 0-100 tijd. Netjes wegrijden is feitelijk sneller met onze capaciteiten.
Jammer dat de RX-7 twin turbo in de soep is gelopen, dat had de snelste geweest.
0-060 2,4 sec
0-100 5,3 sec
30-50 0,7 sec
Het gaat alleen om een soebarrel. Er zit een rallybak op en moet dus bij de 110 naar z`n 4 schakelen. Wat schakelt zo subaru snel zeg


Even een overzicht:
Speedster 150 pk - A4 350 pk - caravantrekker 290 pk
010..... 00,4..... 02,2..... 00,4
020..... 00,8..... 03,1..... 00,7
030..... 01,3..... 03,9..... 01,0
040..... 01,8..... 04,4..... 01,3
050..... 02,3..... 05,6..... 01,7
060..... 03,5..... 06,3..... 02,6
070..... 04,2..... 06,9..... 03,1
080..... 04,9..... 07,6..... 04,1
090..... 05,8..... 08,4..... 04,8
100..... 07,4..... 09,8..... 05,6
110..... 08,4..... 10,9..... 06,6
120..... 09,6..... 12,0..... 07,8
130..... 11,0..... 13,2..... 08,9
140..... 13,2..... 14,7..... 10,5
150..... 15,2..... 17,1..... 11,8
160..... 17,4..... 19,1..... 13,2
170..... 19,9..... 21,2..... 14,9
180..... 23,3..... 23,6..... 17,2
190..... 28,6..... 27,7..... 19,2
200..... 34,6
Speedster: niet de snelste meting, snelste is 7 sec op de 100
A4: koppeling verrot dus rustig weggereden tot 50 km/h, snelste 6,6 op de 100
GT: niet de snelste meting, snelste is 5,3 op de 100
Remweg 100-0
speedster: 40 meter
A4: 42, 55, 50 meter
GT: 41, 50, 44 meter
Mijn ervaringen:
Remweg is dus echt een lastig iets om onder de 40 meter te krijgen. Ik had verwacht dat de gt dit makkelijk zou halen. Het voelt zo enorm krachtig aan! Beide auto`s hebben het maar 3 keer gedaan, oefenen scheelt misschien wat meters.
Alle auto`s die met iets wielspin wegrijden en iets met overschakelen halen geen snelle 0-100 tijd. Netjes wegrijden is feitelijk sneller met onze capaciteiten.
Jammer dat de RX-7 twin turbo in de soep is gelopen, dat had de snelste geweest.
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
- SteV6
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2473
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
- Locatie: Twente
Dennizz,
Hoe meet jij die 100-0? Het valt mij op dat je zelfs met een A(S?)4 en een Subaru zeer matige resultaten meet. Was het nat?
Ik haal nu met de Speedster met "gemak" rond de 38 meter. Mijn Leon noteert ook elke keer 36 tot 38 meter. Die gegevens log ik door net iets boven de 100 km/h te rijden en dan de rempedaaldruk snel en progressief op te bouwen tegen het ABS aan (geleerd van rallyrijder Chris Vlaar). Als je in 1 knal vol op je rempedaal gaat staan en daardoor meteen in het ABS trapt, dan verlies je kostbare meters.
Stephan
Hoe meet jij die 100-0? Het valt mij op dat je zelfs met een A(S?)4 en een Subaru zeer matige resultaten meet. Was het nat?
Ik haal nu met de Speedster met "gemak" rond de 38 meter. Mijn Leon noteert ook elke keer 36 tot 38 meter. Die gegevens log ik door net iets boven de 100 km/h te rijden en dan de rempedaaldruk snel en progressief op te bouwen tegen het ABS aan (geleerd van rallyrijder Chris Vlaar). Als je in 1 knal vol op je rempedaal gaat staan en daardoor meteen in het ABS trapt, dan verlies je kostbare meters.
Stephan
S4 Avant
heren, als ik mij even mag mengen in deze discussie, allereerst ben ik nog steeds in afwachting van mijn compressor, maar gezien de data die hier te vinden is is het een mooie investering...
Hopelijk heeft Jan van der Kooij hem snel binnen..
Wat betreft de remweg, ik ben afgelopen november bij ANWB in Lelystad geweest en had daar op nat wegdek een remweg van 100-0 van 34,8 meter (standaard remmen op de Speedy)
Just ter info, overigens dit was wel inclusief een uitwijk-manoeuvre... succes met remmen


Wat betreft de remweg, ik ben afgelopen november bij ANWB in Lelystad geweest en had daar op nat wegdek een remweg van 100-0 van 34,8 meter (standaard remmen op de Speedy)


