Uitlaat spruitstuk!!!
nou ik ben vandaag ook bezig geweest inderdaad wat een @#$%^&* klus
me vingers en handen liggen aardig open ik ga vrijdag weer verder kijken of ik hem dan goed vast krijg want vanavond lukte het niet heel lekker allemaal
12esc heb je al gereden of nog niet ben zeer benieuwd hoe jij het ervaar
groeten Michael
me vingers en handen liggen aardig open ik ga vrijdag weer verder kijken of ik hem dan goed vast krijg want vanavond lukte het niet heel lekker allemaal
12esc heb je al gereden of nog niet ben zeer benieuwd hoe jij het ervaar
groeten Michael
ik heb het gisteren zover kunnen afronden dat ik vandaag kon rijden om te testen (heatshield zit nog niet helemaal goed en bodemplaten moeten er nog op). Helaas klonk het nog niet goed. Leek wel een diesel. Volgens mij lekt hij nog tussen blok en spruitstuk. Ik hoop morgen even tijd te hebben om het nog wat strakker vast te draaien. Als dat niet helpt moet ik hem er misschien weer afhalen om een andere pakking te monteren (ik had geen zin om levering daarvan af te wachten en heb de oude dus hergebruikt, zag er nog prima uit). Duimen dus, want ik heb echt geen zin weer opnieuw te beginnen...
ik heb de bouten allemaal nog extra aangedraaid en het is nu veel beter. Bij koude motor nog wel dat vreemde geluid.
Zie hier verdere toelichting en filmpjes:
http://www.z22se.co.uk/forum/viewtopic. ... 35#p128935
Zie hier verdere toelichting en filmpjes:
http://www.z22se.co.uk/forum/viewtopic. ... 35#p128935
Ik heb vandaag bij warme motor de bouten nog wat verder vastgedraaid. Dat hielp gelukkig, nu lijkt alles in orde. Inmiddels heb ook hittteschild en bodemplaat weer gemonteerd. Morgen ga ik een stuk rijden. Eerste indruk in een kort ritje was dat het geluid wel iets is veranderd maar niet heel veel (gorgelt wat meer). Vermogen lijkt wat toegenomen, maar lastig te zeggen zo na een aantal maanden niet rijden. Het vermogen lijkt wat meer lineair vrij te komen (zoals door anderen al geconstateerd, geen flat spot meer).
- Dennizz
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Als je een aantal maanden niet hebt gereden kun je dat totaal niet beoordelen nee.12Esc schreef:Ik heb vandaag bij warme motor de bouten nog wat verder vastgedraaid. Dat hielp gelukkig, nu lijkt alles in orde. Inmiddels heb ook hittteschild en bodemplaat weer gemonteerd. Morgen ga ik een stuk rijden. Eerste indruk in een kort ritje was dat het geluid wel iets is veranderd maar niet heel veel (gorgelt wat meer). Vermogen lijkt wat toegenomen, maar lastig te zeggen zo na een aantal maanden niet rijden. Het vermogen lijkt wat meer lineair vrij te komen (zoals door anderen al geconstateerd, geen flat spot meer).
Ik merk dat al na 1 week niet gereden te hebben. Of 100 km heel rustig toeren en dan ineens vol weg trekken. Dan denk ik ook iedere keer. Wow
Terwijl ik de speedster eigenlijk maar "traag" vind...
Wat ook erg helpt in snelheidsbeleving is het geluid. Met de motor denk ik ook met een uitlaat van 120 db dat die sneller is dan een uitlaat met 90 db.... Terwijl de pk`s niet verschillen...

Jammer dat er geen testbank vergelijking is gemaakt

Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
die vergelijking is er wel, maar met andere einddemper en zonder 2.4 manifold.
http://www.z22se.co.uk/forum/viewtopic. ... 1&start=91
http://www.z22se.co.uk/forum/viewtopic. ... 1&start=91
ik heb hem vandaag ff buiten laten spelen
eerst rustig gereden alles even warm laten worden
dacht eerst niet veel te merken ervan maar er is toch wel wat verschil
gelukkig maar anders was het ook voor niks geweest
het geluid is gelukkig geen verschil dat was al mooi
weet iemand waar die vse demper vandaan komt vind daar zon vet geluid uit komen
eerst rustig gereden alles even warm laten worden
dacht eerst niet veel te merken ervan maar er is toch wel wat verschil
gelukkig maar anders was het ook voor niks geweest
het geluid is gelukkig geen verschil dat was al mooi
weet iemand waar die vse demper vandaan komt vind daar zon vet geluid uit komen
Volgens mij begrijp je dat goed. Is eerlijk gezegd meer dan ik had verwacht. In combinatie met een ander inlaattraject (open luchtfilter en 2.4 spruitstuk) zal het denk ik nog iets meer zijn.Dennizz schreef:Ik zie het ja![]()
Een volledig uitlaat systeem levert (maar) 15 pk winst op, of begrijp ik het dan verkeerd?