rolkooi

Algemene zaken omtrent onze auto.
YvoTuk
Mega lid
Contacteer:

Bericht door YvoTuk »

Ik denk toch dat het vooral de engineering is die ervoor zorgt dat je dat soort klappers na kunt vertellen.

Wat dat betreft heb ik net iets teveel auto's gezien waar mensen uitgewandeld zijn. Die van Scottie was een mooi voorbeeld, maar ook bijvoorbeeld de klapper die Bogie gemaakt heeft laat zien dat de krachten erg netjes om de cabine heen geleid worden.
Afbeelding
stef666
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door stef666 »

Het heeft er nogal veel mee te maken hoe de impact is, zijdelings is de overlevingskans een héél stuk kleiner dan een frontale klapper.
Zijdelings kan het met 25 a 30 km/h al gebeurd zijn :idea:
Grtn. Stefan

Op een dag weet je het, Dan rijd je geen Speedster meer... :cry:
YvoTuk
Mega lid
Contacteer:

Bericht door YvoTuk »

het kan zelfs stilstaand mis gaan :p

Waarom denk je dat het met 30km/h mis zou gaan?
Afbeelding
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Contacteer:

Bericht door allen »

Yvo heeft nog niet door dat 90% van Neerlands huisvrouwen tegenwoordig in een X6 vertoefen. die komen met hun bumper niet op dorpel niveau binnen zeilen. En een kooiconstructie zit zeker niet in de zijruit. Maar niet getreurd. Wie dat overleefd kan bij Piet een nieuwe zijruit kopen. Alleen een linker.
stef666

Bericht door stef666 »

YvoTuk schreef:het kan zelfs stilstaand mis gaan :p

Waarom denk je dat het met 30km/h mis zou gaan?
Ik weet dat het met 30 mis kan gaan uit ervaringen :( Zijdelings kan je nek heel weinig verdragen, als je hem dan breekt ben je op slag dood. En er is weinig snelheid voor nodig om dat te laten gebeuren.
Bij een frontale aanrijding zit er nog zoveel rek in je (tussen) wervels dat je je eigen borstkas kan kussen en dat overleeft. Uiteraard niet geheel ongeschonden.
Grtn. Stefan

YvoTuk
Mega lid
Contacteer:

Bericht door YvoTuk »

Dat is natuurlijk een kwestie van afspraken maken. Dat moet in die regellandje toch wel kunnen?
Die ruit past niet in een Elise, dus moeten jullie even een wetsvoorstel voordragen dat Speedsters alleen aan de linkerzijde aangereden mogen worden :)

Au serieux, als je een aanvaring hebt met een Leopard zal de Speedster je ook niet echt helpen, net als iedere andere auto. Als ik even kijk naar een aanrijding die een kennis van me op de M20 in Engeland heeft gehad kan ik je melden dat zelfs een aanrijding met een vrachtwagen op de zijkant goed te overleven is. Dat ging op snelheid en als je een echte adrenaline rush wil hebben... probeer dat eens :roll: :shock: :shock:

Uiteindelijk blijft het ook altijd een verhaal van domme pech. Als precies geraakt wordt op een van de meest ongunstige plaatsen zal je het niet na kunnen vertellen.

Dus maar in bed blijven in 2009? Wel zo veilig :P
Afbeelding
stef666

Bericht door stef666 »

Uiteraard is het niet altijd fataal (meestal niet) ik heb diverse beknellingen meegemaakt waarvan je je afvraagd hoe we iemand in hemelsnaam er levend uit gekregen hebben. Maar vice-versa dus ook al meegemaakt.

Het is maar net hoe, en waar de auto geraakt wordt :idea:
Grtn. Stefan

SteV6

Bericht door SteV6 »

Precies, deelnemen aan het verkeer blijft een zeer gevaarlijke bezigheid. Gelukkig voor de meeste mensen een onbewust risico, zalig zij die onwetend zijn ....

SteV6
S4 Avant
Herman

Bericht door Herman »

Deleted
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
Plaats reactie