Pagina 5 van 5

Geplaatst: 29 dec 2008 18:40
door YvoTuk
Ik denk toch dat het vooral de engineering is die ervoor zorgt dat je dat soort klappers na kunt vertellen.

Wat dat betreft heb ik net iets teveel auto's gezien waar mensen uitgewandeld zijn. Die van Scottie was een mooi voorbeeld, maar ook bijvoorbeeld de klapper die Bogie gemaakt heeft laat zien dat de krachten erg netjes om de cabine heen geleid worden.

Geplaatst: 30 dec 2008 7:55
door stef666
Het heeft er nogal veel mee te maken hoe de impact is, zijdelings is de overlevingskans een héél stuk kleiner dan een frontale klapper.
Zijdelings kan het met 25 a 30 km/h al gebeurd zijn :idea:

Geplaatst: 30 dec 2008 21:51
door YvoTuk
het kan zelfs stilstaand mis gaan :p

Waarom denk je dat het met 30km/h mis zou gaan?

Geplaatst: 30 dec 2008 22:25
door allen
Yvo heeft nog niet door dat 90% van Neerlands huisvrouwen tegenwoordig in een X6 vertoefen. die komen met hun bumper niet op dorpel niveau binnen zeilen. En een kooiconstructie zit zeker niet in de zijruit. Maar niet getreurd. Wie dat overleefd kan bij Piet een nieuwe zijruit kopen. Alleen een linker.

Geplaatst: 31 dec 2008 7:36
door stef666
YvoTuk schreef:het kan zelfs stilstaand mis gaan :p

Waarom denk je dat het met 30km/h mis zou gaan?
Ik weet dat het met 30 mis kan gaan uit ervaringen :( Zijdelings kan je nek heel weinig verdragen, als je hem dan breekt ben je op slag dood. En er is weinig snelheid voor nodig om dat te laten gebeuren.
Bij een frontale aanrijding zit er nog zoveel rek in je (tussen) wervels dat je je eigen borstkas kan kussen en dat overleeft. Uiteraard niet geheel ongeschonden.

Geplaatst: 31 dec 2008 7:39
door YvoTuk
Dat is natuurlijk een kwestie van afspraken maken. Dat moet in die regellandje toch wel kunnen?
Die ruit past niet in een Elise, dus moeten jullie even een wetsvoorstel voordragen dat Speedsters alleen aan de linkerzijde aangereden mogen worden :)

Au serieux, als je een aanvaring hebt met een Leopard zal de Speedster je ook niet echt helpen, net als iedere andere auto. Als ik even kijk naar een aanrijding die een kennis van me op de M20 in Engeland heeft gehad kan ik je melden dat zelfs een aanrijding met een vrachtwagen op de zijkant goed te overleven is. Dat ging op snelheid en als je een echte adrenaline rush wil hebben... probeer dat eens :roll: :shock: :shock:

Uiteindelijk blijft het ook altijd een verhaal van domme pech. Als precies geraakt wordt op een van de meest ongunstige plaatsen zal je het niet na kunnen vertellen.

Dus maar in bed blijven in 2009? Wel zo veilig :P

Geplaatst: 31 dec 2008 7:55
door stef666
Uiteraard is het niet altijd fataal (meestal niet) ik heb diverse beknellingen meegemaakt waarvan je je afvraagd hoe we iemand in hemelsnaam er levend uit gekregen hebben. Maar vice-versa dus ook al meegemaakt.

Het is maar net hoe, en waar de auto geraakt wordt :idea:

Geplaatst: 31 dec 2008 13:46
door SteV6
Precies, deelnemen aan het verkeer blijft een zeer gevaarlijke bezigheid. Gelukkig voor de meeste mensen een onbewust risico, zalig zij die onwetend zijn ....

SteV6

Geplaatst: 31 dec 2008 14:16
door Herman
Deleted