Compressor voor 2.2 bestelt!

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
Gebruikersavatar
Gerard
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1520
Lid geworden op: 26 jan 2005 11:30

Bericht door Gerard »

Heb ff bij mij gekeken en de onderste is open
Ralph
Actief lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 06 apr 2008 16:33
Locatie: Krommenie

Bericht door Ralph »

gefixed :!: :D slangetjes zijn nu aangesloten zoals o.a. exmantaa al aangaf. Dus de `T`splitsing is er tussenuit gehaald (Jan van der Kooi heeft nog met Courtenay gebeld en die blijven beweren dat het er wel tussen moet :?: :?: :?: ). Wat betreft de koelfan zaten er 2 foutmeldingen in systeem, die zijn gereset. Voor alsnog werkt het hele zaakje nu goed...

Heeft iemand (tussen)acceleratietijden van deze setup toevallig (+/- 200Pk uitvoering) :?: Kan ik die gaan vergelijken (en me een ritje naar een rollenbank besparen (voor dit moment)) :wink: ...

Of nog beter ,wie heeft er meetapparatuur eventueel ter beschikking :?: :lol:
grt

ralph
Gebruikersavatar
martinb
Mega lid
Berichten: 802
Lid geworden op: 30 mar 2009 9:53

Bericht door martinb »

He ralph,
goed om te horen. Veel plezier ermee nu.
gr, martin
Opel speedster dbilas turbo, Lotus Elan m100 turbo
Ralph
Actief lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 06 apr 2008 16:33
Locatie: Krommenie

Bericht door Ralph »

Thanks Martin :D
Gebruikersavatar
jaydee
Mega lid
Berichten: 780
Lid geworden op: 15 mei 2006 9:35
Locatie: Flevoland

Bericht door jaydee »

Mooi dat het gefixt is :thumbup:
Ralph schreef: Heeft iemand (tussen)acceleratietijden van deze setup toevallig (+/- 200Pk uitvoering) :?: Kan ik die gaan vergelijken (en me een ritje naar een rollenbank besparen (voor dit moment)) :wink: ...
Niet besparen, gezellig meegaan! http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=3725
Jägertee
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Bericht door Exmantaa »

Maar de vraag is natuurlijk of het nu ook beter rijdt?? :wink:
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

De vraag waarom het zo zit cq zat.
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Bericht door Exmantaa »

Waarom het zo hoort te zitten is makkelijk, omdat GM deze regeling zo bedacht heeft voor zijn supercharged 2.0 LSJ blok. (De onderste aansluiting wordt hier dan gebruikt voor elektronische boost vermindering.
Is n.v.t. voor de 2,2 conversie en elke SC ombouw die ik gezien heb heeft deze onderste aansluiting open.

Dus waarom vd Kooi dit anders deed en ook Courtenay even het boekje zoek was... :?:
Gebruikersavatar
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2801
Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
Locatie: dordrecht
Contacteer:

Bericht door allen »

De kit kwam toch van Courtenay? Waarom vdk het dan zo heeft gedaan lijkt me niet moeilijk raden. :idea:
Caterham => Britse degelijkheid...
Ralph
Actief lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 06 apr 2008 16:33
Locatie: Krommenie

Bericht door Ralph »

het rijdt voor geen meter ex-mantaa.... :wink: :wink: eerste indrukken zijn super... lekkere duw in je rug als je hem de sporen geeft :!: Door tijdgebrek nog niet heel veel kunnen rijden maar dat halen we het weekend wel in :!:

Piet waarom het zo zat; dat ligt denk ik bij Courtenay, die beweerde tot 2 maal :roll: toe dat het buisje met de `t-splising` wel aangesloten moest zijn maar dat leverde dus geen druk op...
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Vreemd hoor. Ben benieuwd of die andere die hun compressor via van de kooi hebben ingebouwd dat dan ook zo hebben zitten.
Ralph
Actief lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 06 apr 2008 16:33
Locatie: Krommenie

Bericht door Ralph »

Als het exact zoals bij mij is aangesloten dan zouden ze weleens zonder extra power kunnen rondrijden. Heb net Jan van der Kooi gesproken die ging bij de vestiging in Lochem navraag doen hoe een andere compressor die ze in een speedster hebben ingebouwd is aangesloten.
Ralph
Actief lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 06 apr 2008 16:33
Locatie: Krommenie

Bericht door Ralph »

Hierbij nog even de feiten na inbouw van de " Stage 1" Supercharger.
Vandaag (dinsdag) langsgeweest bij Klasen MotorSport in Oberhausen. Het komt uit op 204 en 241 Nm aan de wielen :) . (224pk in de motor)
Overigens zit er ook een 200 cell Sport Cat en JanSpeed einddemper onder...
Bijlagen
SC Dynojet 11-11-2009.pdf
(510.04 KiB) 187 keer gedownload
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Dat zijn mooie waardes. 8)
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Bericht door Exmantaa »

Is je ecu ook nog bijgesteld voor dit resultaat?
224pk is een zeer goed resultaat wat voor een stage 1 motor.
Wat voor uitlaat heb je eronder hangen?

Ik weet dat Klasen samenwerkt met Courtenay en het is voor ons hollanders toch een stuk handiger om even naar Oberhausen te rijden dan de boot te moeten nemen... :wink:
Kosten?
Plaats reactie