Pagina 5 van 6
Geplaatst: 02 okt 2009 16:28
door Gerard
Heb ff bij mij gekeken en de onderste is open
Geplaatst: 05 okt 2009 12:35
door Ralph
gefixed

slangetjes zijn nu aangesloten zoals o.a. exmantaa al aangaf. Dus de `T`splitsing is er tussenuit gehaald (Jan van der Kooi heeft nog met Courtenay gebeld en die blijven beweren dat het er wel tussen moet

). Wat betreft de koelfan zaten er 2 foutmeldingen in systeem, die zijn gereset. Voor alsnog werkt het hele zaakje nu goed...
Heeft iemand (tussen)acceleratietijden van deze setup toevallig (+/- 200Pk uitvoering)

Kan ik die gaan vergelijken (en me een ritje naar een rollenbank besparen (voor dit moment))

...
Of nog beter ,wie heeft er meetapparatuur eventueel ter beschikking
grt
ralph
Geplaatst: 05 okt 2009 12:37
door martinb
He ralph,
goed om te horen. Veel plezier ermee nu.
gr, martin
Geplaatst: 05 okt 2009 12:51
door Ralph
Thanks Martin

Geplaatst: 05 okt 2009 13:55
door jaydee
Mooi dat het gefixt is
Ralph schreef:
Heeft iemand (tussen)acceleratietijden van deze setup toevallig (+/- 200Pk uitvoering)

Kan ik die gaan vergelijken (en me een ritje naar een rollenbank besparen (voor dit moment))

...
Niet besparen, gezellig meegaan!
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=3725
Geplaatst: 05 okt 2009 23:00
door Exmantaa
Maar de vraag is natuurlijk of het nu ook beter rijdt??

Geplaatst: 06 okt 2009 7:15
door Piet
De vraag waarom het zo zit cq zat.
Geplaatst: 06 okt 2009 8:55
door Exmantaa
Waarom het zo hoort te zitten is makkelijk, omdat GM deze regeling zo bedacht heeft voor zijn supercharged 2.0 LSJ blok. (De onderste aansluiting wordt hier dan gebruikt voor elektronische boost vermindering.
Is n.v.t. voor de 2,2 conversie en elke SC ombouw die ik gezien heb heeft deze onderste aansluiting open.
Dus waarom vd Kooi dit anders deed en ook Courtenay even het boekje zoek was...

Geplaatst: 06 okt 2009 9:15
door allen
De kit kwam toch van Courtenay? Waarom vdk het dan zo heeft gedaan lijkt me niet moeilijk raden.

Geplaatst: 06 okt 2009 9:33
door Ralph
het rijdt voor geen meter ex-mantaa....

eerste indrukken zijn super... lekkere duw in je rug als je hem de sporen geeft

Door tijdgebrek nog niet heel veel kunnen rijden maar dat halen we het weekend wel in
Piet waarom het zo zat; dat ligt denk ik bij Courtenay, die beweerde tot 2 maal

toe dat het buisje met de `t-splising` wel aangesloten moest zijn maar dat leverde dus geen druk op...
Geplaatst: 06 okt 2009 10:58
door Piet
Vreemd hoor. Ben benieuwd of die andere die hun compressor via van de kooi hebben ingebouwd dat dan ook zo hebben zitten.
Geplaatst: 06 okt 2009 11:39
door Ralph
Als het exact zoals bij mij is aangesloten dan zouden ze weleens zonder extra power kunnen rondrijden. Heb net Jan van der Kooi gesproken die ging bij de vestiging in Lochem navraag doen hoe een andere compressor die ze in een speedster hebben ingebouwd is aangesloten.
Geplaatst: 11 nov 2009 0:37
door Ralph
Hierbij nog even de feiten na inbouw van de " Stage 1" Supercharger.
Vandaag (dinsdag) langsgeweest bij Klasen MotorSport in Oberhausen. Het komt uit op 204 en 241 Nm aan de wielen

. (224pk in de motor)
Overigens zit er ook een 200 cell Sport Cat en JanSpeed einddemper onder...
Geplaatst: 11 nov 2009 8:13
door Piet
Dat zijn mooie waardes.

Geplaatst: 11 nov 2009 8:27
door Exmantaa
Is je ecu ook nog bijgesteld voor dit resultaat?
224pk is een zeer goed resultaat wat voor een stage 1 motor.
Wat voor uitlaat heb je eronder hangen?
Ik weet dat Klasen samenwerkt met Courtenay en het is voor ons hollanders toch een stuk handiger om even naar Oberhausen te rijden dan de boot te moeten nemen...
Kosten?